ایلان ماسک با شرکت هوش مصنوعی xAI به‌دنبال «درک ماهیت واقعی هستی» است

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کلاه کابوی ایلان ماسک / Elon Musk در کنفرانس خبری
شرکت هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک که xAI نام دارد، با هدف «درک ماهیت واقعی هستی» آغاز به‌ کار کرد.
تبلیغات

xAI، شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک که مدتی پیش بنیان‌گذاری شد، وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کرده تا مأموریت اصلی خود را شرح دهد و فهرست کارکنانش را اعلام کند. ایلان ماسک در توییتی گفته، هدف اصلی xAI «درک واقعیت» است. او هیچ جزئیات دیگری در این زمینه ارائه نداده است.

در وب‌سایت xAI آمده است: «هدف xAI این است که ماهیت واقعی هستی را درک کند.» xAI توسط شخص ایلان ماسک رهبری می‌شود و کارمندانی دارد که شماری از آن‌ها پیش‌تر در شرکت‌های بزرگ صنعت هوش مصنوعی نظیر OpenAI و تیم‌های تحقیقاتی مایکروسافت و گوگل و دیپ‌مایند کار کرده‌اند.

وب‌سایت xAI افزون‌بر ایلان ماسک به ایگور بابوشکین اشاره کرده است. این پژوهشگر برجسته‌ی هوش مصنوعی مدتی پیش شرکت دیپ‌مایند را ترک کرد. افراد دیگری نظیر مانوئل کرویس و جیمی با و تونی وو در xAI کار می‌کنند.

ایلان ماسک اعلام کرده است که تیم xAI فردا (۲۳ تیر) اجلاسی در توییتر اسپیسز برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در اتاق مجازی صوتی توییتر می‌توانند با تیم xAI آشنا شوند و از آن‌ها سؤال بپرسند. ساعت دقیق آغاز جلسه اعلام نشده است.

در وب‌سایت xAI به صراحت آمده که این شرکت از شرکت هلدینگ ایکس کورپ (X Corp) ایلان ماسک جدا است، اما «همکاری نزدیکی با ایکس (توییتر)، تسلا و سایر شرکت‌ها» خواهد داشت.

نخستین بار در اوایل اسفند ۱۴۰۱ بود که اطلاعاتی درباره‌ی xAI فاش شد. در آن زمان یک‌سری اسناد نشان می‌دادند ایلان ماسک شرکت xAI را در ایالت نوادا بنیان‌گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات