ایلان ماسک در گفت‌و‌گو با سناتورهای آمریکا، خودش را طرفدار چین خواند

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
نگاه خشن ایلان ماسک با کت شلوار
ایلان ماسک در جلسه‌ای با حضور سناتورهای آمریکا گفت که به‌نوعی طرفدار چین محسوب می‌شود و منافعی در این کشور دارد.
تبلیغات

ایلان ماسک در جلسه‌ی صوتی توییتری که با حضور دو نماینده‌ی مجلس ایالات متحده برگزار شد، گفت چین به کار در چهارچوبی بین‌المللی برای همکاری در قانون‌گذاری هوش مصنوعی علاقه‌مند است. ماسک این سخنان را بر‌اساس گفت‌و‌گو با شماری از مقام‌های چین در سفرش به این کشور مطرح کرد.

مدیرعامل تسلا و توییتر مدت‌ها است که خواستار وضع قوانینی جهانی برای کنترل بر هوش مصنوعی شده و در سال‌های قبل این فناوری را تهدیدی برای بشر خطاب کرده بود. ماسک می‌گوید این نکته را در دیدار با رهبران جهان ازجمله رهبران چین مطرح کرده است و اکنون تقریباً همه بر این باور هستند که هوش مصنوعی باید قانونمند شود.

ایلان ماسک می‌گوید به مقام‌های دولت چین هشدار داده است که هوش مصنوعی فوق‌ هوشمند می‌تواند کل این کشور را تحت کنترل خود درآورد. به‌گفته‌ی ماسک، چینی‌ها در حال انجام اقداماتی برای قانونمندکردن هوش مصنوعی هستند و درباره‌ی خطرهای این فناوری نگران‌اند. ماسک در جلسه‌ی توییتر گفت که به‌نوعی طرفدار چین محسوب می‌شود.

ایلان ماسک همواره یکی از مدافعان چین بوده و این کشور را تحسین کرده است. ماسک به‌طور ویژه سبک فعالیت‌های نیروی کار چین را تحسین کرده است. او در جلسه‌ی اخیر گفت که منافعی در چین دارد؛ ازجمله کارخانه‌ی تسلا در شانگهای که تاکنون بیش‌ از سه میلیون خودرو تولید کرده است.

یکی از سناتورهای آمریکایی حاضر در جلسه‌ی مذکور دیدگاه متفاوتی درباره‌ی چین داشت. او گفت احتمال اینکه چین از هوش مصنوعی برای سرکوب آزادی بیان و مذاهب استفاده کند، بیشتر است. او در‌ادامه اضافه کرد که شک دارد چین توسعه‌ی هوش مصنوعی را با سرعت کمتری پیش ببرد.

ایلان ماسک، یکی از منتقدان جدی هوش مصنوعی، در روزهای اخیر شرکت هوش مصنوعی xAI را با هدف «درک ماهیت واقعیت هستی» راه‌اندازی کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات