بهترین پرامپت های میدجورنی؛ راهنمای پیشرفته استفاده از میدجرنی

جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
مردی درحال نوشتن روی هاله‌ای از صفر و یک
برقراری ارتباط با هوش مصنوعی نیاز به مهارت در پرامپت‌نویسی دارد. درادامه بهترین پرامپت‌های میدجورنی را به‌همراه نتایج برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که درحال حاضر برسر زبان‌ها افتاده است و قطعاً در آینده نیز مورد انتظار قرار خواهد گرفت، مهارت پرامپت‌نویسی اصولی برای هوش مصنوعی است. هرچه پرامپت‌هایی که برای هوش مصنوعی می‌نویسید دقیق‌تر باشد، نتیجه بهتری به‌دست می‌آورید.

به‌بیانی دیگر، می‌توان پرامپت‌ها را مانند دکمه‌ها و ماژول‌های مختلفی درنظر گرفت با کمک آن‌ها یک دستگاه را کنترل می‌کنید یا در مثال دیگری می‌توان مهارت پرامپت نویسی را مشابه با مهارت جستجو در اینترنت به‌حساب آورد. افرادی هستند که به‌راحتی و خیلی سریع می‌توانند هرچیزی را در اینترنت پیدا کنند درحالی که شاید پیداکردن آن برای یک فرد معمولی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین و کاربردی‌ترین پرامپت‌های میدجرنی را گردآوری کرده‌ایم و نکاتی را برای دستیابی به نتیجه دقیق‌تر نیز ارائه می‌کنیم تا در استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی این توانایی را داشته باشید تا از تمام ظرفیت این هوش مصنوعی مولد بهره‌مند شوید.

طرح دو ربات انسان‌نما کشیده شده توسط میدجورنی
طرح میدجورنی از خودش دربرابر دال-‌ای

امکان ندارد در چند ماه اخیر اخبار و تازه‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی به‌گوشتان نخورده باشد. علاوه‌براین، اگر کمی با دقت اخبار را دنبال کرده‌اید حتما اسم هوش مصنوعی مولد میدجرنی را شنیده‌اید.

برای کسانی که نمی‌دانند، خلاصه معرفی میدجرنی در یک خط چنین خواهد بود: میدجرنی هوش مصنوعی مولد عکس از متن، مانند DALLE-2 شرکت OpenAI و Stable Diffusion شرکت Dream Studio، به‌حساب می‌آید که میلیون‌ها عکسی که (حدوداً بیش‌از ۶۵۰ میلیون عکس) در اینترنت پیدا می‌شود را به‌کار می‌گیرد تا براساس متن ارسالی از سمت کاربر تصویر مناسب و جذابی تولید کند.

هنوز این پروژه عظیم در مرحله بتا به‌سر می‌برد و دسترسی به آن محدود است و همچنان ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود؛ بنابراین، تصور آینده آن کمی دشوار است.

ویژگی پرامپت‌های میدجرنی

هرکسی از میدجرنی استفاده کرده است می‌داند که هرچه پرامپت متنی دارای توصیف دقیق‌تری باشد تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی پویا‌تر و منحصربه‌فرد‌تر می‌شود. اما، اکثر کاربران پرامپت‌های متنی خامی برای میدجرنی ارسال می‌کنند، برای مثال:

"a cowboy wearing a tuxedo on the moon"

نتیجه این پرامپت با معنای «کابویی که کت‌وشلوار پوشیده و روی ماه است» چنین چیزی خواهد شد:

کابویی با کت‌وشلوار روی ماه تولیدشده توسط میدجرنی
عکس تولیدشده توسط میدجرنی با پرامپت بالا.

اما، در ستورالعمل استفاده از میدجرنی گزینه‌های بیشتری وجود دارد که متن ساده و خامی مانند مثال بالا را کنار بزند و نتایجی قابل پیش‌بینی و نامتناقض ارائه کند.

فهرست دستورالعمل‌های استفاده پیشرفته از میدجرنی

با وجود اینکه هوش مصنوعی مولد میدجرنی برای هر پرامپتی که دریافت کند، تصویری تولید خواهد کرد(البته اگر جزء محدودیت‌های آن نباشد، تولید عکس با هوش مصنوعی در برخی موضوعات خط قرمزهایی دارد)؛ اما برای استفاده از میدجرنی درحالت پیشرفته باید با چگونگی نگارش پرامپت‌ها با توجه به پارامتراهای تعریف‌شده برای این هوش مصنوعی آشنا شوید.

لیست پرامپت‌های میدجورنی برای تولید عکس‌های دقیق‌تر که نتیجه‌ی بهتری به‌دست می‌دهد و باید مدنظر قرار دهید شامل ۹ مورد زیر می‌شود:

۱- ارائه کلمات کلیدی - سبک و استایل (Style)

۲- به‌سبک خاصی خروجی گرفتن (Stylize)

۳- پارامتر Chaos

۴- وضوح تصویر (Resolution)

۵- نسبت تصویر (Aspect ratio)

۶- ارسال آدرس URL تصویری به‌عنوان پرامپت

۷- تأکید بیشتر بر عکس ارسالی در پرامپت

۸- تأکید بیشتر بر متن ارسالی در پرامپت

۹- فیلترکردن کلمات

به طور خلاصه، سبک و استایل خروجی با کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌کنید تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و به‌راحتی می‌توانید سبک و استایل مدنظرتان را انتخاب کنید مجموعه‌ای گسترده و طبقه‌بندی‌شده از سبک‌هایی که می‌توانید در میدجرنی استفاده کنید شامل مواردی ازجمله: هنرمند (Artist)، دوربین یا لنز (Camera/Lens)، رندرگیری (Rendering)، رزولوشن (Resolution)، افکت‌ها (Effects) و تم‌ها (Based on themes) می‌شود.

آشنایی با ۷ نوع هوش مصنوعی که احتمالاً نمی‌شناسید
آشنایی با ۷ نوع هوش مصنوعی که احتمالاً نمی‌شناسید
مطالعه '8

فراموش نکنید که درحال حاضر ارتباط با هوش مصنوعی میدجرنی با زبان انگلیسی نتایج بهتری ارائه می‌دهد؛ بنابراین، بهترین پرامپت‌های جمع‌آوری‌شده به زبان انگلیسی خواهند بود.

۱- کلیدواژه - سبک

نگارش کلیدواژه‌های پرامپت به‌همراه سبک‌های مختلف هنری می‌تواند براساس سبک بیان‌شده در پرامپت ارسالی، نتایج متفاوتی داشته باشد. در ادامه نمونه‌هایی از کلیدواژه‌ها به‌همراه نمونه سبک یا فرم طراحی، هنرمند و ژانر آمده است که می‌توانید با توجه به این نمونه‌ها سبک مدنظر خود را انتخاب کنید:

نگارش پرامپت با سبک و ژانر طراحی:

نمونه تصاویر تولیدشده با میدجرنی در سبک‌های مختلف

نگارش پرامپت به‌همراه نام هنرمند به‌عنوان سبک تصویر خروجی:

همچنین، می‌توانید با قرار دادن نام هنرمند در کنار کلیدواژه‌ها سبک تصویر خروجی را مشخص کنید. در زیر نمونه‌هایی از تصویر تولید شده توسط میدجرنی با پرامپتی که شامل نام هنرمند باشد مشاهده می‌کنید.

دستور ارسالی برای میدجرنی:

i/magine horse galloping at sunset painting Andy Warhol style

نمونه تصاویر تولیدشده با میدجرنی براساس نام هنرمند

نگارش پرامپت میدجرنی با استفاده از مشخصات رندرگیری و نورپردازی به‌عنوان سبک تصویر خروجی برای دستور «fantasy castle»:

نمونه تصاویر تولیدشده میدجرنی براساس سبک رندرگیری و نورپردازی

۲- خروجی را در سبک خاصی تغییر دادن

با استفاده از کد دستوری زیر در نگارش پرامپت میدجرنی می‌توانید میزان شدت سبک و استایل خروجی را با تغییر عدد بالا یا پایین ببرید.

--s <عدد از صفر تا چندهزار>

برای مثال:

/imagine firefighters --s 6000

تصویر زیر خروجی دستور بالایی را با مقدار Stylize متفاوت نشان می‌دهد.

نمونه تصویر تولیدشده توسط میدجورنی

۳- پارامتر Chaos

این پارامتر در میدجرنی باعث می‌شود فاکتور انتزاعی‌بودن اثر هنری (آبستره) بیشتر شود. برای تغییر فاکتور Chaos و افزایش آبستره در سوژه می‌توانید بین صفر تا ۱۰۰ عددی را وارد کنید. به مثال زیر توجه کنید:

/imagine Eiffel tower --chaos 60

نمونه خروجی میدجورنی با پارامتر Chaos

۴- وضوح تصویر

با استفاده از کلیدواژه‌های 8K، 4K یا عبارت‌های photorealistic، ultra photoreal، ultra detailed و intricate details این امکان وجود دارد که وضوح تصویر خروجی را مشخص کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از پارامترهای زیر درون پرامپت ارسالی تنظیمات را دقیقاً برای هوش مصنوعی تعریف کنید.

پارامتر کیفیت HD:

--hd

مثال:

/imagine red rose flower --hd

پارامتر تعریف کیفیت (Quality) در میدجورنی:

--q

/imagine red rose flower --quality 5

۵- نسبت تصویر

یکی از پارامترهای کاربردی در لیست پرامپت‌های میدجورنی برای تولید عکس‌های دقیق‌تر امکان معین کردن نسبت تصویر براساس طول:عرض است. این مقدار که با نام نسبت تصویر شناخته می‌شود در خروجی‌های میدجرنی به‌طور پیش‌فرض روی ۱:۱ قرار دارد که تصویر مربعی تولید می‌کند.

اما، اگر می‌خواهید تصویر خروجی نمایی سینمایی داشته باشد یا اگر قصد دارید تصویر پس‌زمینه شخصی برای لپ‌تاپ خود طراحی کنید، همواره این امکان وجود دارد که نسبت تصویر خروجی را تغییر دهید. برای مثال پرامپت زیر را برای میدجورنی ارسال کنید. در آخر پرامپت ۴:۳ نسبت تصویر خروجی را به میدجورنی نشان می‌دهد.

/imagine jasmine in the wild flower --ar 4:3

با این‌حال، این نسبت تصویر یا موارد مشابه در بین استانداردها قرار می‌گیرد؛ اما اگر می‌خواهید نسبت تصویر به‌خصوصی را برای میدجرنی ارسال کنید می‌توانید از پارامترهای h-- و w-- به‌همراه عددی درادامه‌ی آن‌ها کمک بگیرید. هرچند، در ارائه‌ی خروجی در برخی نسبت‌های غیراستاندارد عملکرد خوبی ندارد و هنوز خیلی آزادانه نمی‌توانیم هر نسبت تصویری را دریافت کنیم.

مثال:

/imagine jasmine in the wild flower --w 600 --h 300

نمونه خروجی میدجورنی با نسبت تصویر متفاوت

۶- استفاده از عکس به‌عنوان پرامپت

اگر تصویری دارید که می‌خواهید میدجرنی سبک آن را در تولید تصویر جدید به‌کار بگیرد(به‌خصوص زمانی که قصد داشته باشید خروجی‌های یکنواخت دریافت کنید)، می‌توانید آدرس URL عمس مدنظرتان را درون پرامپت میدجرنی قرار دهید و توضیحات دیگر را به‌دنبال آن بیاورید.

/imagine http://www.imgur.com/Im3424.jpg box full of chocolates

دراین حالت، هوش مصنوعی مولد میدجرنی سرنخ‌هایی را از عکس می‌گیرد و با کلیدواژه‌هایی که در ادامه پرامپت آمده است ترکیب می‌کند و نتیجه نهایی را ارائه خواهد داد.

علاوه‌براین، می‌توان چندین عکس را به‌عنوان پرامپت برای میپجرنی ارسال کرد. همچنین، امکان بالابردن شباهت تصویر خروجی به تصویر ارسالی نیز قابل تعریف است که در مورد بعدی به روش انجام آن می‌پردازیم.

۷- تأکید بیشتر بر عکس ارسالی در پرامپت

اگر می‌خواهید تصویر خروجی شباهت بیشتری به تصویری داشته باشد که به‌عنوان پرامپت برای میدجرنی ارسال می‌کنید، باید از پارامتر افزودن تأثیر و وزن عکس استفاده کنید که طبق دستور زیر به پرامپت اضافه می‌شود.

/--iw <عدد>

مثال:

/imagine http://www.imgur.com/ks34f24.jpg chocolates --iw:4

۸- ۷- تأکید بیشتر بر متن ارسالی در پرامپت

درصورتی که می‌خواهید مشخص کنید در بین چند کلیدواژه در پرامپت تأکید بیشتر روی کدام باشد و کدام کلیدواژه نیاز به تأکید کم‌تری دارد می‌توانید بعداز هر کلیدواژه دو دونقطه بگذارید و بلافاصله بعد از آن‌ها عددی را به کلیدواژه اختصاص دهید:

keyword::<عدد>

مثال:

/imagine wild animals tiger::2 zebra::4 lions::1.5

۹- فیلترکردن کلمات

زمانی که می‌خواهید از خروجی بخشی را حذف کنید از پارامتر no-- استفاده کنید و بعداز آن کلیدواژه مدنظرتان را قرار دهید. برای مثال در تصویر زیر می‌خواهیم سس را از مرغ سوخاری حذف کنیم:

نمونه تصویر مرغ سوخاری میدجرنی

در تصویر بالا می‌توانید به‌وضوح ببینید که با حذف سس با کمک دستور زیر، عکس سمت راستی به‌عنوان خروجی ارائه شده است.

/imagine KFC fried chicken --no sauce

درنهایت، چند نمونه پرامپت میدجرنی با کلیدواژه‌های بسیار جالبی که می‌توانید خروجی آن‌ها را دریافت کنید:

  • Sony Alpha α7, ISO1900, Leica M, = to specify any lens type or camera type
  • photorealistic , ultra photoreal , ultra detailed, intricate details, = to specify some possible details and a realistic look and less of artistic
  • unreal = to specify an unreal engine feel
  • volumetric light , cinematic lighting = to specify some lighting conditions

جمع‌بندی

در این مقاله، با ارائه‌ی بخشی از لیست بلندبالای پرامپت‌های میدجورنی برای تولید عکس‌های دقیق‌تر که با کمک پارامترهای رسمی میدجرنی انجام می‌شود، تلاش کردیم با گستردگی توانایی‌های این هوش مصنوعی مولد آشنا شوید و بتوانید تصاویر دقیق‌تری برای خود تولید کنید.

اگر نیم‌نگاهی به فهرست رسمی پارامترهای کاربردی میدجرنی بیاندازید، خواهید دید که هنوز می‌توان جزئی‌تر شد و خروجی‌های متفاوتی دریافت کرد.

تجربه شما در استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی برای تولید عکس چطور بوده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات