دستاورد بزرگ چین: شارژ گوشی‌ از فاصله ۲۰ سانتی‌متری

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شارژر بی سیم اینفینیکس AriCharge
اینفینیکس فناوری شارژ بی‌سیم جدیدش را با قابلیت شارژ از راه‌ دور لوازم الکتریکی در CES 2024 به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

شرکت‌های مختلف ازجمله اوپو و شیائومی از مدتی قبل شارژرهای بی‌سیم روانه‌ی بازار کرده‌اند و در CES 2024 شاهد حضور یکی دیگر از برندهای چینی به‌نام اینفینیکس (Infinix) بودیم که با فناوری AirCharge بسیاری از افراد را غافلگیر کرد. این محصول از تشدید مغناطیسی با فرکانس پایین بهره می‌برد تا ۲۵ وات برق را به‌صورت بی‌سیم از فاصله‌ی ۲۰ سانتی‌متری تا زاویه‌ی ۶۰ درجه انتقال دهد.

به‌نوشته‌ی انگجت، شارژر بی‌سیم جدید این برند برای کاربرانی که می‌خواهند گوشی خود را هنگام بازی یا تماشای ویدیو شارژ نگه‌ دارند و از کابل و موانع دیگر دور باشند، ایدئال است. می‌توان با نصب پد AirCharge زیر میز، ناحیه‌ای مخفی برای شارژ دراختیار داشت.

شارژر بی سیم اینفینیکس AriCharge

یکی دیگر از اقدامات امنیتی که اینفینیکس باید درمورد شارژ بی‌سیم جدیدش مدنظر داشته باشد، کاهش ناگهانی فاصله‌ی بین گوشی و پد شارژ است؛ زیرا افزایش ناگهانی ولتاژ برای هر دستگاهی می‌تواند ضرر داشته باشد. بدین‌ترتیب شرکت چینی قبلاً مداری حفاظتی دربرابر ولتاژ بیش‌ از حد در هر دو طرف زنجیره پیاده‌سازی کرد.

علاوه‌براین، توجه به هزینه‌ها هم ضروری است؛ چنین فناوری هیجان‌انگیزی اگر باعث افزایش قیمت گوشی شود، ارزشش را از دست خواهد داد.

اینفینیکس درحال‌حاضر برنامه‌ای برای تولید انبوه AriCharge ندارد؛ اما امیدوار است از این فناوری برای ایجاد استاندارد شارژ بی‌سیم ازطریق هوا بهره ببرد. باید دید قیمت شارژر مذکور در صورت عرضه به‌ بازار چقدر خواهد بود و آیا وارد خانه‌های کاربران عادی خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات