پتنت مایکروسافت: کوله‌پشتی هوشمندی که می‌بیند و می‌شنود!

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوله پشتی هوشمند مایکروسافت
پتنت جدید مایکروسافت به کوله‌پشتی جالبی اشاره دارد که از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد.
تبلیغات

درحال حاضر بازار پر از محصولات هوشمند است؛‌ از گوشی هوشمند گرفته تا یخچال و حتی سطل زباله‌ی هوشمند امروزه دردسترس خریداران قرار دارند. اکنون به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌دنبال ساخت کوله‌پشتی جدیدی است که از هوش مصنوعی بهره خواهد برد.

غول فناوری مستقر در ردموند ماه می ۲۰۲۳ درخواستی برای حق‌اختراع جدیدش ثبت کرد اما اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده (USPTO) اخیراً درخواست مذکور را برای بازخورد عمومی پاک کرده است.

کوله‌پشتی هوشمند مایکروسافت ویژگی‌های جذابی خواهد داشت. این محصول با بهره‌گرفتن از هوش مصنوعی می‌تواند اشیاء موجود در محیط را شناسایی کند و ازطریق سرورهای ابری به اطلاعات مختلف دسترسی و حتی با دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشد.

کوله پشتی هوشمند مایکروسافت

کوله‌پشتی مایکروسافت به امکاناتی مثل دوربین، میکروفون، اسپیکر، رابط شبکه، پردازنده و حافظه ذخیره سازی مجهز شده است.

امروزه دستیارهای دیجیتال به‌دلیل پیشرفت سریع فناوری و محاسبات پیچیده، کاربردی‌تر شده‌اند. مایکروسافت توضیحاتی درمورد بهبود دستیارهای دیجیتال پوشیدنی ارائه داده و ادعا می‌کند این ابزارها می‌توانند کارهای مختلفی برای کاربران انجام دهند.

درخواست ثبت‌اختراع مایکروسافت به همه‌ی قابلیت‌های کوله‌پشتی هوشمندش اشاره دارد. به‌عنوان مثال می‌توان از کوله پرسید آیا می‌توانید در محلی که در آن‌جا حضور دارید اسکی کنید یا خیر. این محصول محیط اطراف را به‌طور خودکار اسکن می‌کند تا بتواند به درخواست شما پاسخ دهد.

شما می‌توانید جلوی پوستر کنسرت موردعلاقه‌تان به کوله‌پشتی مایکروسافت دستور دهید برای شرکت در این رویداد، پیام یادآوری به تقویم اضافه کند. اگر در فروشگاه مواد غذای هستید امکان پرسیدن قیمت کالا و همچینن قیمت آن در دوره‌های زمانی گذشته دراختیارتان خواهد بود. همچنین می‌توان از کوله‌پشتی درخواست کرد قیمت محصول موردنظر را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کند.

درواقع دستگاه پوشیدنی مایکروسافت با کمک هوش منصوعی می‌تواند به‌عنوان دستیار دیجیتال عمل کند. این شرکت می‌گوید کوله‌پشتی‌ مذکور می‌تواند با درک بهتر از محیط به سؤالات کاربر درمورد آن محل پاسخ دهد.

کوله پشتی هوشمند مایکروسافت

کوله‌پشتی مایکروسافت در چند مرحله به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد. این محصول پس‌از دریافت فرمان ازطرف کاربر، به‌طور خودکار محیط اطراف را ازطریق حسگرهای مختلف درک و اطلاعات را به موتور هوش مصنوعی ارسال می‌کند و سپس سرور مایکروسافت اطلاعات را ازطریق فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی تفسیر خواهد کرد. در نهایت این کوله‌پشتی بهترین پاسخ را به درخواست کاربر ارائه خواهد داد.

البته ثبت هر پتنت تضمیمی بر معرفی محصول نهایی نیست و شاید کوله‌پشتی مایکروسافت هیچ‌وقت روانه‌ی بازار نشود. ازطرفی باتوجه به توضیحات کامل این شرکت درمورد محصول مذکور، به‌نظر می‌رسد برای ساخت آن مصمم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات