این کیبورد جذاب، تبلت‌های e-Paper را به لپ‌تاپی با عمر باتری چندهفته‌ای تبدیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کیبورد TypeFolio
کیبورد جدید ReMarkable، تبلت‌‌های مجهز به نمایشگر e-Paper این شرکت را به رقبیبی با عمر باتری چند هفته‌ای برای لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌کند.
تبلیغات

reMarkable 1 به‌دلیل عملکرد عالی در یادداشت‌برداری مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تبلت‌های مجهز به نمایشگر e-Paper قرار گرفت اما این دستگاه مشکلاتی داشت که مهم‌ترین آن، رابط کاربری و نرخ تأخیر طولانی در پاسخ‌گویی به دستورات بود. علاوه‌براین تبلت مذکور از همگام‌سازی با سرویس‌دهندگان خدمات ابری یا فناوری تشخیص دست‌خط پشتیبانی نمی‌کند. ReMarkable درسال ۲۰۲۰ با معرفی reMarkable 2 مشکلات نسل اول این محصول را برطرف کرد.

اکنون حدود سه‌سال از عرضه ی reMarkable 2 به‌ بازار می‌گذرد و شرکت reMarkable لوازم‌جانبی جدیدی را برای افزایش کارکرد آن معرفی کرده است که ازجمله می‌توان به قلم Marker Plus، کیس محافظ Book Folio، نوک نشان‌گر جایگزین و محافظ صفحه‌نمایش اشاره کرد.

کیبورد TypeFolio

لوازم‌جانبی جدید باعث می‌شود کار با reMarkable 2 آسان‌تر شود اما این محصول همچنان فاقد پشتیبانی رسمی از ابزارهای ورودی متن بود زیرا بیشتر برای یادداشت‌برداری دست‌نویس طراحی شده است. البته امکان استفاده از کیبوردهای بلوتوث به این تبلت وجود دارد اما این‌کار همیشه ساده نیست.

ReMarkable اکنون کیبورد جدیدی به‌نام TypoFolio معرفی کرده که به‌طور خاص برای reMarkable 2 طراحی شده است. این شرکت می‌گوید کیبورد جدیدش تجربه‌ی کاربری کلی تبلت مذکور را بهبود می‌دهد و آن را به ابزاری کامل تبدیل می‌کند که امکان تایپ یادداشت‌ را دراختیار افراد قرار می‌دهد.

TypeFolio کلید‌هایی با ابعاد کامل دارد و دامنه‌ی حرکتی آن ۱٫۳ میلی‌متر است. این لوازم‌جانبی ازطریق دو عدد آهنربا به reMarkable 2 متصل می‌شود. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که لوازم‌جانبی جدیدش نیازی به جفت‌سازی یا اتصال اضافه ندارد و تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، اتصال آن به تبلت است. این دستگاه سپس کیبورد را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند و به آن متصل می‌شود.

کیبورد TypeFolio
کیبورد TypeFolio
کیبورد TypeFolio
کیبورد TypeFolio

به‌نوشته‌ی SlashGrear، کیبورد رسمی reMarkable 2 به دارندگان این تبلت اجازه می‌دهد در برخی موقعیت‌ها بتوانند یادداشت‌های موردنظر خود را تایپ کنند. ReMarkable تأیید کرده است که TypoFolio با هربار شارژ حدود دو هفته شارژدهی خواهد داشت که از این‌نظر مشابه مدت شارژدهی تبلت اصلی است.

کیبورد TypoFolio درحال‌حاضر از زبان‌های انگلیسی ایالات متحده و بریتانیا، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و نودریک (شامل سوئدی، دانمارکی، نروژی و فنلاندی) پشتیبانی می‌کند و در گزینه‌های رنگی مشکی و قهوه‌ای عرضه می‌شود. قیمت این محصول ۱۹۹ دلار است و از همین حالا در فروشگاه رسمی reMarkable دردسترس قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات