برند کنزینگتون دو ماوس ترک بال جدید در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ماوس ترک بال کنزینگتون Kensington TB550 روی موس پد
ماوس‌های جدید کنزینگتون در دسته‌ی محصولات ترک‌بال قرار می‌گیرند و این یعنی برای جابه‌جایی نشانگر ماوس باید از انگشت شست خود استفاده کنید.
تبلیغات

کنزینگتون جزو معدود برندهای بازار است که همچنان ماوس ترک‌بال رده‌بالا تولید می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2023 دو ماوس جدید رونمایی کرد که عضو محصولات خانواده‌ی Pro Fit Ergo Trackball هستند و قیمت‌شان در بازارهای جهانی چندان زیاد نیست. قیمت ماوس TB550 به ۶۹٫۹۹ دلار و قیمت ماوس TB450 به ۴۹٫۹۹ دلار می‌رسد. این دو ماوس ترک‌بال به مدل ۱۱۹٫۹۹ دلاری بی‌سیم SlimBlade Pro ملحق می‌شوند. در ماوس‌های جدید کنزینگتون برای جابه‌جا کردن نشانگر، باید از انگشت شست استفاده کنید.

ماوس ترک بال کنزینگتون Kensington TB450 مدل مشکی

بر اساس گزارش ورج، دو ماوس ترک‌بال TB450 و TB550 دارای همان طراحی ارگونومیک نسل‌های قبل هستند و ترک‌بال آن‌ها در زیر انگشت شست قرار می‌گیرد. کنزینگتون می‌گوید ماوس‌های جدیدش با ویندوز، مک OS و کروم OS سازگارند و از طریق بلوتوث یا اتصال ۲٫۴ گیگاهرتزی بی‌سیم با دستگاه مقصد ارتباط برقرار می‌کنند.

ماوس TB450 به پنج دکمه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی مجهز است و مدل TB550 از هفت دکمه‌ی این چنینی استفاده می‌کند. مدل TB550 که قیمت بالاتری دارد به دکمه‌ی اسکرول پیشرفته‌تری مجهز است و می‌توان آن را با درگاه USB-C شارژ کرد. مدل TB450 انرژی خود را از طریق باتری قابل‌تعویض تأمین می‌کند.

ماوس ترک بال کنزینگتون Kensington TB550 از نمای زیرین

دستورهای ورودی ترک‌بال‌ را می‌توان از طریق نرم‌افزار KensingtonWorks شخصی‌سازی کرد. در این نرم‌افزار همچنین می‌توانید حساسیت DPI و عملکرد هر یک از دکمه‌ها را اصلاح کنید.

بهترین موس های بی سیم؛ از 100 هزار تا 4 میلیون تومان [آذر ماه ۱۴۰۱]
بهترین موس های بی سیم؛ از 100 هزار تا 4 میلیون تومان [آذر ماه ۱۴۰۱]
مطالعه '17

حسگرهای پیشرفته‌ی اپتیکال باعث شده‌اند محبوبیت ماوس‌های ترک‌بال به پایان برسد، با این‌حال ماوس‌های ترک‌بال همچنان توسط برخی از برندها مثل لاجیتک تولید می‌شوند. ترغیب مشتریان به تهیه‌ی ترک‌بال در دنیای امروز کار بسیار سختی محسوب می‌شود، خصوصا با در نظر گرفتن این‌که تعداد ماوس‌های ترک‌بال جدید کم است.

کنزینگتون می‌گوید ماوس‌های TB450 و TB550 در فصل دوم سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات