بهترین ماوس‌های بی‌سیم؛ از ۳۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان [اسفند ۱۴۰۲]

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
بهترین ماوس بی سیم بازار
بهترین موس بی سیم بازار از کدام برند است؟ ماوس بی سیم خوب چه مشخصاتی دارد؟ برای خرید ارزان‌ترین و گران‌ترین موس بی‌سیم بازار چقدر باید هزینه کرد؟
تبلیغات

دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی پیشرفت می‌کند و هم‌زمان رفاه کاربران نیز ارتقا پیدا می‌کند. شاید به‌ همین نسبت نیز انسان مدرن تنبل‌تر شده و دنبال راحتی بیشتر است؛ یکی از نمودهای عینی این آسایش حذف کابل و سیم‌های دست‌وپاگیر از تمام نقاط ممکن زندگی است.

برای مثال، ابتدا تلفن‌های سیمی سنتی جای خود را به تلفن‌ همراه بدون سیم دادند و سپس برای شارژ باتری همین محصولات به‌جای آداپتورهای متکی به کابل، از امکان شارژ بی‌سیم و پدهای شارژ وایرلس استفاده شد. اپیدمی حذف کابل تابه‌حال به محصولات بسیاری از‌جمله‌ی هدفون، دسته‌ی بازی، اسپیکر، کامپیوترهای شخصی و محصولات بسیار دیگری در ابعاد مختلف زندگی رسیده است.

موس یا ماوس یا همان موشواره بی‌سیم محصول چندان جدیدی نیست؛ اما در سال‌های اخیر، نیاز به استفاده از موس‌های بی‌سیم بیش‌ازپیش احساس می‌شود و کاربران بسیاری به‌دنبال تهیه یکی از این محصولات برای کاربردهای مختلف هستند. دراین‌میان، شاید همچنان برخی طرفدار موس‌های سیمی سنتی باشند و برای این جانبداری نیز دلایل قانع‌کننده‌ای بتراشند.

شاید به‌نظر برسد برای کاربردهای تخصصی موس بی‌سیم وسیله‌ی ناکارآمدی باشد؛ اما این محصولات برای رسیدن به نقطه‌ی حاضر راه درازی را پیموده‌اند و شاید ارزشش را داشته باشد که موس بی‌سیمی را با‌‌‌توجه‌‌‌‌به بودجه و نیاز خود بخرید.

اکثر کاربرانی که محصولات بی‌سیم تهیه می‌کنند، قصد دارند میز‌کار خود را شرّ انواع کابل‌های مختلف راحت کنند؛ البته هر موس بی‌سیمی می‌تواند از‌ پسِ این کار برآید؛ اما چرا سراغ بهترین این محصولات نروید تا هنگام استفاده احساس راحتی کنید و بهینه‌تر کارتان را انجام دهید یا حتی از ظاهر و چیدمان میز‌کار خود لذت ببرید؟

مقایسه ماوس سیمی، بی‌سیم و بلوتوثی

به‌طور خلاصه عملکرد موس مجهز به فناوری بی‌سیم چیزی مانند عملکرد موس سیمی است؛ اما مطمئناً برخی از مشکلات مانند تأخیر در فناوری بی‌سیم وجود دارند.

اتصال بی‌سیم هم دو نوع بلوتوثی و اتصال ازطریق دانگل USB را شامل می‌شود که عملکرد موس مبتنی‌بر فرکانس رادیویی سریع‌تر و دقیق‌تر از موس‌های متکی‌بر سیگنال‌های بلوتوثی است؛ اما از‌نظر برد، بلوتوث کاملاً برتر از فرکانس رادیویی عمل خواهد کرد.

تفاوت بین موس اپتیکال و موس لیزری

فرق اصلی ماوس نوری با ماوس لیزری در منبع روشنایی آن‌ها است. ماوس نوری از نور LED مادون قرمز برای روشن‌کردن سطح استفاده می‌کند؛ درحالی‌که ماوس لیزری سطح را با پرتو لیزر روشن می‌کند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام‌یک بهتر خواهند بود؟

بگذارید جواب این سؤال را این‌‌گونه دهیم که فناوری لیزر برای استفاده در موس جدیدتر است. عمل تِرَک‌کردن یا ردیابی در ماوس‌های لیزری بهتر و دقیق‌تر انجام می‌شود؛ به‌همین‌‌دلیل، در بازی‌های تیراندازی اول‌ شخص (FPS) از این نوع موس‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، درحال‌حاضر اکثر موس‌های پیشرفته از روش ردیابی لیزری بهره می‌برند که برای تهیه‌ی آن‌ها نیز هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کرد.

DPI ماوس چیست؟

DPI یا dots per linear inch استانداردی برای اندازه‌گیری میزان حساسیت موس است که به‌صورت تعداد نقطه‌هایی که دستگاه در هر اینچ خطی می‌تواند تشخیص دهد، بیان می‌شود. با تغییر میزان DPI، می‌توانید سرعت نشانگر ماوس را برای کارهای دقیق مانند هدف‌گیری در بازی‌ها یا ویرایش عکس تنظیم کنید.

ما در زومیت با معرفی بهترین فروشندگان و ارائه‌ی قیمت انواع موس بی سیم در انتخاب بهترین نوع این محصولات به شما کمک می‌کنیم.

برای خرید ماوس گیمینگ به راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ بازار سر بزنید. همچنین از آنجا که در راهنمای خرید بهترین ماوس های گیمینگ لاجیتک و بهترین ماوس‌های گیمینگ ریزر مدل‌های مخصوص این برندها را معرفی کرده‌ایم، در این مقاله از معرفی ماوس‌های مخصوص بازی صرف نظر شده است.

بهترین موس های بی سیم بازار

هترون HMW440SL

نمای راست بی سیم هترون مدل HMW440SL

یکی از ماوس‌های بی‌سیم خوبی که با قیمت پایین می‌توانید تهیه کنید، هترون HMW440SL است. ماوس از طریق دانگل اختصاصی USB به دستگاه وصل می‌شود و با سیستم‌عامل‌ مک، ویندوز و لینوکس سازگاری دارد. برد اتصال بی‌سیم ۱۰ متر را پشتیبانی می‌کند. حسگر اپتیکال این مدل ماوس هترون دقتی تا ۱۲۰۰DPI دارد.

HMW440SL با ظاهری مینیمالی، طراحی متقارن و ارگونومی مناسب قابلیت استفاده با هر دو دست را هم دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این ماوس بی‌صدا بودن کلیدها و اسکرول ماوس است که البته با توجه به قیمت امکان افزایش صدای کلیک‌ها در طی زمان غیرمنتظره نیست.

ماوس بی‌سیم کامپکت هترون از یک عدد باتری قلمی تغذیه می‌کند و برای کارهای معمولی روزانه و دفتری مناسب است.

شیائومی XMWXSB01YM Lite

نمای روبرو ماوس شیائومی XMWXSB01YM Lite

ماوس بی‌سیم شیائومی XMWXSB01YM Lite یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات از برند معتبر شیائومی است که ظاهر مینیمال و کیفیت خوبی دارد. بدنه ماوس شیائومی از پلاستیک ABS و PC ساخته شده تا در عین سبک بودن (۶۰ گرم بدون باتری) و حفظ ارگونومی در برابر فشار و ضربه نیز استقامت داشته باشد.

اتصال ماوس از طریق دانگل USB با نرخ انتقال ۲٫۴ گیگاهرتز انجام می‌شود تا با اتصالی پایدار بتواند در محدوده ۱۰ متری، کمترین میزان تاخیر و قطعی را میسر کند. این موس بی سیم با سنسور اپتیکال و دقت ۱۰۰۰dpi، انرژی خود را از طریق یک عدد باتری قلمی تامین می‌کند. XMWXSB01YM Lite دکمه پاور هم دارد که با فناوری خواب خودکار باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

لاجیتک M170

ماوس بی سیم لاجیتک M170 رنگ آبی

ماوس بی‌سیم لاجیتک M170 اولین ماوس لاجیتک در فهرست بهترین موس های بی سیم بازار است. ماوس‌های لاجیتک کیفیت و ارزش خرید بالایی دارند که تعداد طرفداران بی‌شمار آن‌ها را نسبت به سایر برندها توضیح می‌دهد. لاجیتک M170 که تفاوت قابل اشاره‌ای با مدل جدیدتر ماوس بی سیم لاجیتک M171 ندارد، دارای سه کلید در قسمت روی ماوس و یک کلید خاموش/روشن‌کردن در قسمت پشتی است.

ماوس کامپکت لاجیتک طراحی ساده و ارگونومیکی دارد که با هر دو دست قابل استفاده است. به‌دلیل جنس بدنه مرغوب و مات، اثر انگشت روی آن نمی‌ماند. اتصال بی‌سیم از طریق دانگل اختصاصی USB با باند ۲٫۴ گیگاهرتزی صورت می‌گیرد که برد اتصال تا ۱۰ متر را به‌خوبی جواب می‌دهد. سنسور آن نیز اپتیکال با حساسیت ۱۰۰۰DPI است.

این ماوس پرطرفدار از یک عدد باتری قلمی تغذیه می‌کند که تا ۱۲ ماه دوام میاورد. لاجیتک M170 با اکثر سیستم عامل‌ها سازگار است و عملکر خوبی دارد. اسکرول پله‌ای این ماوس شاید موردعلاقه تمام افراد نباشد و در کار درازمدت باعث خستگی انگشت شود.

ای فورتک G3-200N

ماوس ای فورتک A4Tech G3-200N خاکستری

انتخاب جایگزینی که می‌توانید در قیمت تقریبا یکسان با لاجیتک M170 داشته باشید، ماوس بی سیم ای فورتک G3-200N است. مدل‌های ماوس ای فورتک کیفیت و مقاومت خوبی برخورد هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند.

G3-200N ماوس فول سایز ارگونومیکی محسوب می‌شود که برای دست‌های بزرگ‌تر و کار با هر دو دست ساخته شده است. این مدل از یک عدد باتری قلمی تغذیه می‌کند که تا ۱۲ ماه پاسخگو خواهد بود.

اتصال بی‌سیم ای فورتک G3-200N از طریق دانگل اختصاصی USB صورت می‌گیرد که بین ۱۰ تا ۱۵ متر برد می‌دهد و برای جلوگیری از تداخل امواج از انتخاب هوشمند کانال بهره می‌برد. همچنین به سنسور اپتیکال با دقت ۱۲۰۰DPI و نرخ نمونه‌برداری ۱۲۵ هرتز مجهز است.

یکی از ویژگی‌های جذاب G3-200N آن امکان استفاده از نرم‌افزار اختصاصی برای تنظیم ژست‌های حرکتی است. این ماوس در دو مدل با سوئيچ‌های صدادار و بی‌صدا تولید می‌شود که مدل بی‌صدای آن ماوس ای فورتک G3-200NS نام دارد.

لاجیتک M235

نمای بالا ماوس لاجیتک M235 رنگ مشکی

لاجیتک M235 یک ماوس خوش‌دست با طراحی متقارن و کلید خاموش/روشن است. این ماوس کامپکت وزن سبکی و طراحی ارگونومیکی دارد که در استفاده طولانی‌مدت آزاردهنده نیست.

سنسور اپتیکال پیشرفته M235 با دقت ۱۰۰۰DPI امکان ردگیری بر روی تمامی سطوح به‌غیراز شیشه و آینه را دارد و از دقت و قابلیت‌های کنترلی بیشتری نسبت به سنسورهای اپتیکال استاندارد برخوردار است.

لاجیتک M235 از دانگل Unifying و تکنولوژی منحصر به شرکت لاجیتک بهره می‌برد که قابلیت اتصال چند دستگاه را فراهم می‌کند تا نیاز به استفاده از گیرنده‌های جداگانه و اشغال چندین پورت USB را از بین ببرد.

ماوس لاجیتک از یک عدد باتری قلمی بهره می‌برد که در کنار کلید On/Off می‌تواند مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشد.

شیائومی Mi Silent Edition WXSMSBMW02

نمای روبرو ماوس شیائومی Mi Silent Edition WXSMSBMW02 سفید

انتخاب ارزنده دیگری که در بین بهترین ماوس‌ های بازار دارید، ماوس بی سیم شیائومی WXSMSBMW02 است. ماوس فول‌سایز شیائومی با طراحی ارگونومیک و کلیدهای بی‌صدا از اتصال بلوتوث و اتصال با دانگل وایرلس پشتیبانی می‌کند که با کلید اختصاصی تغییر اتصال بین بلوتوث و باند 2.4 گیگاهرتز می‌توان بین دو حالت جابه‌جا شد. همچنین ماوس قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه را دارد.

ماوس Mi Silent Edition از شش دکمه شامل کلیدهای عقب و جلو و دکمه خاموش و روشن بهره می‌برد که با افزایش راحتی کاربر به ارزش خرید آن افزوده‌اند. قابل ذکر است که در حالت دانگل امکان تنظیم دقت در محدوده‌ی ۸۰۰ تا ۱۳۰۰Dpi وجود دارد.

این ماوس از دو باتری نیم‌قلمی با عمر بین ۱۰ تا ۱۲ ماه کار می‌کند. نقدی که به این ماوس وارد است، دکمه اسکرول آن به‌حساب می‌آید که از لحاظ راحتی و دوام کوتاه‌تر از انتظار نمی‌تواند رضایت تعدادی از کاربران را جلب کند.

لاجیتک M557

ماوس لاجیتک Logitech M557

ماوس بی سیم لاجیتک M557 ماوس کامپکتی است که قابل استفاده با هر دو دست را دارد. اتصال بی‌سیم این ماوس از طریق بلوتوث دستگاه مقصد صورت می‌گیرد و برد ۱۰ متری دارد. سنسور اپتیکال ماوس ۱۰۰۰DPI دقت دارد. دو باتری قلمی می‌توانند انرژی ماوس را به مدت ۱۲ ماه تامین کنند.

لاجیتک M557 شش دکمه دارد که چهار عدد از آن ها قابل‌برنامه‌ریزی هستند و از طریق اپلیکیشن لاجیتک می‌توان نقش‌های مختلفی را برایشان تعریف کرد. ماوس به دکمه خاموش/روشن در کف و

دکمه اختصاصی ویندوز مجهز شده و غلتک آن قابلیت اسکرول افقی دارد. امکان ذخیره‌سازی پروفایل از دیگر ویژگی‌های جذاب این ماوس لاجیتک است.

انتخاب خوب دیگری که در این بازه قیمتی می‌توانید داشته باشید، ماوس ای فورتک FG30S است. این موس فول سایز از طریق دانگل اختصاصی USB به سیستم متصل می‌شود و برد اتصال آن بین ۱۰ تا ۱۵ متر است. دقت ماوس ۲۰۰۰DPI است که امکان تنظیم بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ DPI را دارد.

ای فورتک FG30S شش دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد که همه آن‌ها روان، نرم و بی‌صدا هستند. با نرم‌افزار اختصاصی می‌توان عملکرد کلیدها را شخصی‌سازی کرد. یک عدد باتری قلمی می‌تواند تا ۱۲ ماه انرژی آن را تامین کند البته ۴ حالت ذخیره‌سازی انرژی باتری به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند. می‌توان از این ماوس به‌عنوان یک ماوس گیمینگ ساده هم استفاده کرد.

لاجیتک M720 TRIATHLON

ماوس لاجیتک Logitech M720 TRIATHLON

ماوس بی‌سیم لاجیتک M720 TRIATHLON موس فول سایز خوش‌ساختی است که اتصال آن از دو طریق بلوتوث و دانگل USB صورت می‌پذیرد. این ماوس خوش‌دست و زیبا ۸ دکمه دارد که ۶تای آن به کمک برنامه اختصاصی لاجیتک قابل برنامه‌ریزی هستند. دکمه‌ی اسکرول آن نیز قابلیت اسکرول افقی دارد. در این موس بی‌سیم امکان ذخیره‌سازی پروفایل وجود دارد.

با یک عدد باتری قلمی تا دو سال عمر می‌کند. ارگونومی ماوس باعث می‌شود در استفاده طولانی‌‌مدت کف دست و مچ دستتان اذیت نشود. لازم به ذکر است که M720 قابلیت اتصال به سه دستگاه به‌صورت هم‌زمان را هم دارد.

M720 Triathlon با کنترل‌های اضافی، اسکرول دو‌حالته و DPI قابل تنظیم، به شما امکان می‌دهد که هر کاری را به نحو احسن انجام دهید.

ماوس بی سیم مایکروسافت Bluetooth Ergonomic Mouse نیز برای دوستداران ماوس مایکروسافت انتخاب جایگزینی در این بازه قیمتی است. این ماوس خوش‌دست و باکیفیت، اسکرول آلمینیومی و دو دکمه قابل تنظیم برای برنامه‌های خاص دارد.

موس بلوتوثی مایکروسافت قابلیت اتصال به سه دستگاه را به‌طور همزمان دارد که با فشردن دکمه‌‌ی پنل پشتی می‌توانید بین این دستگاه‌ها جابه‌جا شوید. دو باتری نیم‌قلمی می‌توانند تا ۱۵ ماه انرژی موس را فراهم کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از ماوس ارگونومیک مایکروسافت، سیستم شما باید به بلوتوث 4.0 یا بالاتر مجهز باشد. این ماوس بهترین عملکرد را با ویندوز ۱۱ دارد و از Swift Pair پشتیبانی می‌کند.

لاجیتک MX Anywhere 3

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس انی ور ۳ | Logitech MX anywhere 3 رنگ مشکی

همان‌طور‌که از نام موس لاجیتک MX Anywhere 3 هم مشخص است، برای استفاده‌ی این محصول به موس‌پد نیازی نیست و روی هرسطحی می‌توان با آن کار کرد. این موس لاجیتک با استفاده از باتری داخلی تا ۷۰ روز می‌تواند با هر بار شارژ کار کند و با یک دقیقه شارژ تا سه ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. حداقل و حداکثر حساسیت به ۲۰۰ و ۴۰۰۰ dpi می‌رسد که ازطریق نرم‌افزار مخصوص لاجیتک قابل تنظیم‌ است.

۶ کلید قابل‌برنامه‌ریزی و غلتک با اسکرول پله‌ای و نرم و سازگاری با ویندوز ۱۰ و جدیدتر مک OS و iOS، اندروید، iPad OS، لینوکس و کروم OS از دیگر ویژگی‌های ماوس بی‌سیم لاجیتک است.

دقت کنید که این محصول در دو بسته‌بندی مخصوص مک و unify عرضه می‌شود که مدل مخصوص مک ازطریق بلوتوث و نسخه‌ی دیگر ازطریق دانگل قابل‌اتصال خواهد بود.

با هزینه کمتر می‌توانید مدل پایین‌تر این ماوس، لاجیتک MX Anywhere 2S، را هم خریداری کنید که امکان برنامه‌ریزی ورودی‌های اضافی را هم دارد. بااین‌حال مدل جدید سبک وزن‌‌تر و خوش‌ساخت‌تر است و تأخیر کلیک کمتری دارد که شاید در کاربری‌های عادی چندان به چشم نیاد.

لاجیتک MX Master 3S

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس مستر ۳ | Logitech MX Master 3 رنگ سفید

اگر به‌دنبال یکی از بهترین موس‌های بی‌سیم بازار هستید و از نظر مالی هم مشکلی ندارید، لاجیتک MX Master 3S قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد. این محصول نیز مانند خویشاوند معرفی‌شده در بازه‌ی قبلی‌اش، در دو مدل مخصوص مک و پایه عرضه می‌شود و قابلیت استفاده در تمام سیستم‌عامل‌ها را دارد.

از تفاوت‌های این دو محصول می‌توان به وجود حسگر لیزری به‌جای اپتیکال و امکان اتصال به سه دستگاه به‌طور‌هم‌زمان اشاره کرد؛ البته کمی هم تغییر در طراحی ظاهری این دو محصول دیده می‌شود و در باقی مشخصات تفاوتی دیده نمی‌شود.

مدل پایین‌تر لاجیتک MX Master 2s نیز انتخاب خوبی است که با قیمت نازل‌تر می توانید تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که این اختلاف قیمت در مدل جدیدتر به ارگونومی بهتر ماوس و تعبیه دکمه‌ها در مکانی قابل دسترس‌تر، سنسور بهتر و کلیک‌های نرم‌تر‌ و بی‌صداتر برمی‌گردد.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین موس بی سیم تا 500 هزار تومان کدام است؟

    شیائومی XMWXSB01YM Lite و لاجیتک M170 و ای فورتک G3-200N از بهترین ماوس های بی‌سیم تا ۵۰۰ هزار تومان هستند.

  • بهترین موس بی سیم تا ۱ میلیون تومان کدام است؟

    شیائومی Mi Silent Edition WXSMSBMW02 و لاجیتک M235 از بهترین انتخاب‌هایی است که در بازه تا یک میلیون می‌توانید در نظر بگیرید.

  • بهترین موس بی سیم ازنظر طول عمر باتری کدام است؟

    دو مدل «لاجیتک MX Master 2S» و «لاجیتک MX Master 3» بیشترین طول عمر باتری را دارند. این دو موس بی سیم لاجیتک با استفاده از باتری داخلی خود تا ۷۰ روز می‌توانند با هربار شارژ بدون وقفه کار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات