تسلا با رونمایی پد شارژ بی سیم، شکست تحقیرآمیز پروژه AirPower را به اپل یادآوری کرد

جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شارژر بی‌سیم تسلا مشکی از نمای رو به رو
تسلا پد شارژ بی‌سیم جدیدی معرفی کرده است که سه دستگاه را همزمان شارژ می‌کند. این شارژر بی‌سیم مشابه ایرپاور اپل است که هرگز روانه‌ی بازار نشد.
تبلیغات

تسلا، خودروساز بزرگ آمریکایی که در بازار لوازم جانبی نیر فعالیت می‌کند، شارژر جدیدی رونمایی کرده است. شارژر Tesla Wireless Charging Platform چند ماه دیگر از راه می‌رسد و می‌تواند همزمان سه دستگاه را که تحت پشتیبانی استاندارد Qi هستند شارژ کند.

شارژر بی‌سیم ۳۰۰ دلاری تسلا تا حد زیادی ما را یاد پروژه‌ی لغوشده‌ی Apple AirPower می‌اندازد. اپل به دنبال تولید محصولی بود که بتواند چند دستگاه را همزمان شارژ کند، اما در نهایت به‌دلیل برخی مشکلات، تولید ایرپاور لغو شد.

اپل نخستین بار در سال ۲۰۱۷ شارژر ایرپاور را معرفی کرد. این شرکت گفت شارژری می‌سازد که همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. یکی از اهداف اپل تولید شارژری بود که بتوان دستگاه را برای شارژ، در تمامی نقاط آن قرار داد، اما در نهایت تداخل سیم‌پیچ‌ها باعث بروز مشکلاتی مثل گرمای بیش از حد شد. ایرپاور قرار بود سال ۲۰۱۸ عرضه شود، اما در نهایت اپل در سال ۲۰۱۹ خبر از لغو عرضه‌ی آن داد.

شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک با رونمایی شارژر بی‌سیم، هدفی را که اپل از رسیدن به آن باز مانده بود، محقق کرده است. تسلا می‌گوید هر یک از سه دستگاهی که روی شارژر قرار می‌گیرند، با توان حداکثر ۱۵ وات شارژ می‌شوند. نکته‌ی جالب این است که دستگاه را می‌توان در هر ناحیه‌ای از شارژر قرار داد. در شارژر‌های بی‌سیم این چنینی معمولاً باید دستگاه در نقطه‌ی مشخصی که سیم‌پیچ شارژ در زیر آن تعبیه شده است قرار بگیرد.

به نوشته‌ی مک‌رومرز، طراحی زاویه‌دار شارژر تسلا از وانت برقی سایبرتراک الهام گرفته شده است. شارژر تسلا بدنه‌ی آلومینیومی با پوششی از پارچه‌ی آلکانترا و پایه‌ی مغناطیسی جداکردنی دارد. با استفاده از این پایه می‌توان شارژر را صاف یا شیب‌دار کرد.

تسلا می‌گوید شارژر بی‌سیمش مبتنی‌بر فناوری FreePower است. این فناوری پیش‌تر در سایر پدهای شارژ بی‌سیم نظیر Base Station Pro استفاده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد Base Station Pro با گوشی‌های جدید اپل سازگاری مناسبی ندارد.

تسلا و اپل در حال حاضر رقیب مستقیم هم محسوب نمی‌شوند، اما اگر شایعه‌ها رنگ حقیقت به خود بگیرند، تولیدکننده‌ی آیفون تا سه سال دیگر خودروی برقی روانه‌ی بازار می‌کند. با عرضه‌ی خودروی اپل، تسلا با رقیب جدیدی مواجه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات