اولین روتر وای فای 7 دنیا با پشتیبانی از سه باند فرکانسی رونمایی شد

شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت چینی اولین روتر وای فای 7 دنیا را معرفی کرده است. نرخ PHY این روتر در صورت استفاده از باند ۶٫۰ گیگاهرتزی به عدد تحسین‌برانگیز ۱۱٬۵۳۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.
تبلیغات

شرکتی چینی H3C که در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند Magic BE18000 را به‌عنوان اولین روتر وای فای 7 در دنیا رونمایی کرده است. براساس آنچه تک‌اسپات می‌نویسد، مؤسسه‌ی مهندسان برق و الکترونیک هنوز جزئیات نهایی استاندارد وای فای 7 (802.11be) را نهایی نکرده و این یعنی روتر Magic BE18000 ممکن است از تمامی قابلیت‌های دستگاه‌های مبتنی‌بر وای فای 7 که در آینده از راه می‌رسند پشتیبانی نکند.

روتر BE18000 دارای انتن ۴x۴ MIMO است و از هر سه باند وای فای پشتیبانی می‌کند. حداکثر نرخ PHY این روتر در باند ۲٫۴ گیگاهرتزی ۱٬۱۴۸ مگابیت‌برثانیه، در باند ۵٫۰ گیگاهرتزی ۵٬۷۶۵ مگابیت‌برثانیه و در باند ۶٫۰ گیگاهرتزی ۱۱٬۵۳۰ مگابیت‌برثانیه اعلام شده است. استاندارد وای فای 7 پشتیبانی از کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتزی را به همراه می‌آورد.

بسیاری از کشورها باند ۶٫۰ گیگاهرتزی را برای استفاده‌ی عمومی ارائه نمی‌دهند بنابراین تمامی مردم امکان استفاده از مزایای کامل وای فای 7 را نخواهند داشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های روتر جدید، 4K-QAM است که نرخ انتقال داده را در مقایسه‌ با نسخه‌ی پیشین QAM به میزان ۲۰ درصد بهبود می‌دهد. البته این بهبود ۲۰ درصدی به شرط تداخل کم و نزدیک بودن دستگاه مقصد ارائه می‌شود. در همین حین قابلیت Multi-Link Operation به دستگاه‌ها امکان می‌دهد از چندین باند فرکانسی به‌صورت هم‌زمان استفاده و خلوت‌ترین باند را برای کاهش تأخیر انتخاب کنند. براساس اطلاعات رسمی، روتر BE18000 از دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی و سه درگاه اترنت یک گیگابیتی بهره‌مند است.

شرکت H3C قیمت و تاریخ عرضه‌ی روتر خود را اعلام نکرده است. Magic BE18000 محصولی سازمانی با تمرکز بر وای ای 7 به حساب می‌آید و به همین دلیل انتظار نداریم قیمت پایینی داشته باشد.

احتمالاً اولین دستگاه‌هایی که توانایی پشتیبانی از وای فای 7 را داشته باشند در سال آینده‌ی میلادی از راه می‌رسند. این یعنی به‌این‌زودی‌ها نمی‌توانید از هیچ‌یک از مزایای اضافی روتر BE18000 استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات