مینگ چی کو: در آینده لوازم جانبی اپل نیز به‌جای پورت لایتنینگ از USB-C استفاده خواهند کرد

یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مینگ‌چی کو، یکی از تحلیلگران نام‌آشنای دنیای فناوری، ادعا می‌کند به‌زودی لوازم جانبی اپل نیز به پورت USB-C مجهز می‌شوند.
تبلیغات

مینگ‌چی کو معتقد است حرکت اپل به‌سمت USB-C تنها به آیفون محدود نمی‌شود و انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت شاهد این تغییر در سایر لوازم جانبی آن نیز باشیم. به‌گزارش اپل اینسایدر، این تحلیلگر نام‌آشنای دنیای فناوری ۱۱ مِی گفت اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۳ کانکتور لایتنینگ آیفون را کنار بگذارد و به‌جای آن از پورت USB-C استفاده کند.

وی در توییتی دیگر اشاره کرد درگاه سایر لوازم جانبی نیز به USB-C ارتقا خواهد یافت. کو در توییت یکشنبه‌ی خود صحبت‌های پیشینش را ادامه داد. وی ابتدا اشاره کرد که «به‌دلیل محدودیت‌های فعلی فناوری‌های بی‌سیم و سیستم MagSafe نابالغ»، دستیابی به جایگزین آیفون بدون پورت برای اپل دشوار است. به‌همین‌دلیل، معتقد است که لوازم جانبی آیفون‌ها و آیپدهایی که هنوز از لایتنینگ استفاده می‌کنند، به USB-C تغییر خواهند کرد. مینگ‌چی کو می‌نویسد:

سایر محصولات دارای پورت لایتنینگ، مانند ایرپاد، مجیک کیبورد، ترک‌پد، ماوس و باتری مگ‌سیف نیز در آینده به USB-C تغییر خواهند کرد.

در‌حال‌حاضر، اپل فرایند دورشدن از لایتینگ را با خط‌تولید آیپد پرو آغاز کرده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال آزمایش آداپتورهای USB-C و آیفون USB-C است که بخشی از آن به‌دلیل دستور اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی شارژرها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات