ماوس مفهومی XPG در دل خود حافظه SSD برای ذخیره بازی دارد

یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
XPG، شرکت فعال در حوزه‌ی لوازم جانبی بازی، برنامه ساخت ماوسی را در سر دارد که به یک SSD بسیار سریع با یک ترابایت ظرفیت مجهز است و می‌توان در آن بازی ذخیره کرد.
تبلیغات

آیا تا به‌حال به ماوس خود نگاه و به فکر افتاده‌اید که حیف این همه فضای خالی که بدون کاربرد به حال خود رها شده است؟ به نظر می‌رسد بخش لوازم جانبی بازی ای‌دیتا (XPG) دقیقا همین فکر را در سر داشته؛ چرا که برای رویداد CES ۲۰۲۲ از نوعی ماوس مفهومی رونمایی کرده که از یک درایو SSD داخلی با سرعت انتقال نزدیک به یک گیگابایت‌بر‌ثانیه بهره می‌برد.

ماوس گیمینگ سیمی XPG که XPG Vault Gaming Mouse نام دارد، به گفته شرکت سازنده «کتابخانه‌ای از بازی را در کف دستان» کاربر قرار می‌دهد. نمونه‌ی اولیه این ماوس تا یک ترابایت حافظه و سرعت انتقال چشمگیر ۹۸۵ مگابایت‌بر‌ثانیه را پشتیبانی می‌کند. دسترسی به حافظه ذخیره‌سازی ماوس نیز از طریق اپلیکیشن نرم‌افزار گیمینگ XPG ممکن خواهد بود.

به گفته‌ی شرکت مطرح تایوانی XPG، «نرم‌افزار لانچر گیمینگ ماوس کتابخانه عناوین بازی شما را به‌راحتی قابل‌حمل می‌کند و سطح بالاتری از یکپارچگی را با اکوسیستم XPG Prime Software ارائه می‌دهد.»

ماوس‌های XPG

ظاهر ماوس مفهومی XPG معمولی است؛ اما برای پشتیبانی از چنین سرعت انتقال بالایی به کابل USB-C نسبتا ضخیمی نیاز دارد. ایده‌ی کلی این ماوس هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، هرچند ای‌دیتا درباره‌ی دقت ماوس (DPI) یا مشخصات گیمینگ آن توضیحی ارائه نداده است.

ماوس‌های مجهز به حافظه‌ی USB پدیده‌ی جدیدی نیستند؛ اما در سال‌های اخیر محصول قابل‌توجهی در این حوزه عرضه نشده؛ رویداد CES هم برای شرکت‌ها فرصتی است تا با معرفی گجت‌های عجیب‌و‌غریب، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند. شرکت XPG علاوه بر این ماوس مفهومی، از محصولاتی چون درایوهای DDR5 DRAM، ماوس گیمینگ کابلی و بی‌سیم XPG Alpha و PCIe Gen5X SSD رونمایی کرد که احتمالا سال آینده به بازار راه پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات