iFixit نتایج کالبدشکافی پارچه ۱۹ دلاری اپل را منتشر کرد

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
iFixit در جدیدترین اقدام خود به‌سراغ پارچه ۱۹ دلاری اپل رفته و تار گوپود آن را موشکافانه بررسی کرده است.
تبلیغات

یکی از محصولات بحث‌برانگیز‌ اپل تکه‌پارچه‌ای ۱۹ دلاری است که به‌تازگی در فروشگاه آنلاین این شرکت رونمایی شده است. جدا از قیمت گران پارچه مذکور، نکته تعجب‌آور این است که تنها پس از گذشت چند روز تمامی موجودی این محصول به‌اتمام رسید و سفارش‌هایش با تأخیر گاه چندماهه به‌دست مشتریان می‌رسد. اپل می‌گوید که تحویل پارچه مربعی‌شکل ۶٫۳ به‌صورت تخمینی ۱۰ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد؛ بنابراین، کسانی که مک‌بوک‌های جدید را همراه با این پارچه سفارش داده‌اند، احتمالا برای تحویل محصول باید تا ژانویه منتظر بمانند.

اکنون، iFixit که معمولا آن را به‌دلیل کالبدشافی محصولات الکتونیکی میشناسیم، در اقدامی عجیب پارچه یادشده را نیز بررسی کرده است. این بررسی نشان می‌دهد که پارچه گران‌قیمت اپل درواقع از دو تکه تشکیل شده است که به‌هم چسبیده‌اند. افزون‌براین، iFixit برای بررسی تاروپود پارچه، آن را زیر میکرسکوپ برده است و به‌نظر می‌رسد ساختار پارچه اپل کمی متفاوت از پارچه‌های میکروفایبر مرسوم است. دراین‌باره گفته می‌شود:

در زیر میکروسکوپ، کیفیت درخورتوجه پارچه تمیزکننده اپل نمایان می‌شود. در سمت چپ، یک پارچه تمیزکننده ساده و قدیمی را می‌بینید. در سمت راست، الیاف کوچک که به‌طرز پیچیده‌ای به‌هم تنیده شده‌اند، باهم متحد می‌شوند تا نه‌تنها به ابزاری برای تمیز‌کردن، بلکه به شیئی زیبا تبدیل شوند که ارزش تمیزکردن را دارد. در میان زیبایی، خطی نازک به ظرافت شکل سیب روی پارچه حک شده است.

iFixit معمولا با بررسی محصولات به تعمیرپذیری آن‌ها امتیاز می‌دهد، شاید این اقدام برای یک تک‌پارچه عجیب و حتی خنده‌دار به‌نظر برسد. بااین‌حال، شرکت ارائه‌دهنده خدمات تعمیری مذکور به پارچه اپل امتیاز صفر را از ده داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات