مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی دارای شارژر ۱۴۰ واتی است

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مک‌بوک پرو ۱۶ برای پشتیبانی از قابلیت فست شارژ، از آداپتور شارژ ۱۴۰ واتی مبتنی بر مگ‌سیف بهره می‌گیرد.
تبلیغات

پس از انبوهی از گمانه‌زنی‌ها، اپل روز گذشته دو مدل مک‌‌بوک پرو ۲۰۲۱ را با تغییرات بسیار زیاد رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت نوت‌ بوک‌ های جدید اپل شارژدهی کم‌نظیر آن‌ها است که می‌توان دلیل آن را استفاده از پردازنده بسیار بهینه M1 Pro و M1 Max دانست. علاوه بر شارژدهی مناسب، اکنون مک‌‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی سریع‌تر از هر زمان دیگری شارژ می‌شوند. طبق گفته اپل، مدل‌های یادشده با پشتیبانی از قابلیت فست شارژ می‌توانند در نیم ساعت، ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کنند. اکنون مشخص شده است که مدل ۱۶ اینچی برای دستیابی به این مهم، از آداپتور ۱۴۰ واتی بهره می‌گیرد.

مک‌بوک‌ پرو ۱۶ اینچی قبلی اپل که از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کند، دارای شارژر ۹۶ واتی است. شارژر ۱۴۰ واتی که انحصاراً با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید عرضه می‌شود، بسته به کابل مورد استفاده، می‌تواند به درگاه USB-C مبتنی بر تاندربولت یا درگاه اختصاصی مگ‌سیف متصل شود و دستگاه را شارژ کند. البته باید به این نکته توجه داشت که سومین نسل درگاه احیاشده مگ‌سیف دارای طراحی جدیدی است که از قدرت بیشتری در سیستم انتقال نیرو پشتیبانی می‌کند. شارژ با قدرت بالا به لطف استاندارد جدید، قدرت شارژ USB را تا ۲۴۰ وات افزایش می‌دهد!

به‌طور کلی، پشتیبانی از استاندارد جدید USB-C برای کاربرانی که می‌خواهند از شارژر اپل در دستگاه‌های دیگر یا شارژرهای شخص ثالث در مک‌بوک پرو جدید اپل استفاده کند، بسیار مهم است. با وجود ارتقای سخت‌افزاری شارژر، نوت‌بوک ۱۶ اینچی اپل دارای همان باتری ۱۰۰ وات ساعت نسل گذشته است؛ اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد، شارژدهی محصول به‌شدت افزایش یافته است و تا ۱۰ ساعت بیشتر از مدل قبلی در پخش ویدئو دوام می‌آورد. در این میان، از فناوری شارژ سریع نباید غافل شد؛ چراکه این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند محصولشان را سریع‌تر شارژ کنند.

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی نیز با شارژرهای ضعیف‌تر ۶۷ وات و ۹۶ وات دردسترس خواهد بود. این نوت‌بوک دارای باتری ۷۰ وات ساعتی و حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر از مدل مبتنی‌ بر اینتل است. اپل همچنین آداپتور ۱۴۰ واتی خود را جداگانه و بدون کابل با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رساند. طبق اعلام اپل، قیمت مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی از ۱۹۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ درحالی‌که برای تهیه نسخه پایه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی باید مبلغ ۲۴۹۹ دلار پرداخت کرد. نوت‌بوک‌های اپل از امروز در فروشگاه آنلاین اپل قابل سفارش هستند و در ۲۶ اکتبر دردسترس خواهند بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات با کامپیوترهای مک مرتبط به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات