اپل مجیک کیبورد مجهز به تاچ آی‌دی را جداگانه به فروش می‌رساند

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل مجیک کیبورد مجهز به تاچ آی‌دی را در فروشگاه‌هایش در دسترس قرار داده است؛ محصولی که پیش از این، تنها همراه با آی‌مک ۲۴ اینچی عرضه می‌شد.
تبلیغات

این روزها عنصر مهم در تقریبا همه‌ی‌ دستگاه‌های اپل، تعیین هویت و اعتبار کاربر است. آیفون و آیپد پرو دارای سیستم تشخیص چهره‌ی بیومتریک فیس آی‌دی (Face Id) هستند و مک‌بوک‌ها و برخی آیپدها به حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی (Touch ID) آراسته شده‌اند. در آخرین مورد، اپل با رونمایی از آی‌مک ۲۴ اینچی و به‌ لطف تراشه جداگانه T2 تعبیه‌شده در صفحه‌کلید، حسگر تاچ آی‌دی را به کامپیوترهای چندمنظوره مک اضافه کرده است؛ اما مجیک کیبورد جدید تنها به همراه آی‌مک‌های جدید عرضه می‌شد و سایر کاربران نمی‌توانستند این محصول را به‌صورت جداگانه خریداری کنند.

بعد از چند ماه انتظار، اپل امکان خرید مجیک کیبورد مبتنی بر تاچ آی‌دی را در خرده‌فروشی‌هایش به ارمغان آورده و جدیدترین صفحه‌کلید خود را در دو مدل با قیمت ۱۴۹ و ۱۷۹ دلار در دسترس قرار داده است. تنها تفاوت این دو مدل در این خلاصه می‌شود که نسخه گران‌تر کمی بزرگ‌تر و شامل کلیدهای عددی است. در مقام مقایسه، صفحه‌کلیدهای بدون تاچ آی‌دی اپل به ترتیب ۹۹ و ۱۲۹ دلار قیمت دارند.

اپل همچنین ترک پد و مجیک ماوس را با قیمت ۱۲۹ و ۷۹ دلار به فروش می‌رساند که هیچ تغییر خاصی در مقایسه با نسل‌های گذشته ندارند. غول دنیای فناوری در حال حاضر به‌ جز اقلام جانبی آی‌مک ۲۴ اینچی، سایر لوازم جانبی برند مجیک را تنها با گزینه‌ی رنگ نقره‌ای به فروش می‌رساند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که صفحه‌کلید جدید تنها با کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده M1 کار می‌کند و در صورت داشتن کامپیوتر مک اینتل، اصلی‌ترین ویژگی جدید یعنی تاچ آی‌دی، بی‌استفاده خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات