باتری ماژولار مگ‌سیف قابلیت شارژ معکوس آیفون ۱۲ را فعال می‌کند

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بسته‌های جدید باتری مگ‌سیف اپل از شارژ معکوس آیفون ۱۲ پشتیبانی می‌کنند و در صورت اتصال به منبع تغذیه، امکان شارژ هر دو دستگاه فراهم می‌شود.
تبلیغات

در حال حاضر بسته باتری مگ‌سیف اپل با قیمت ۹۹ در خرده‌فروشی‌های رسمی و وب‌سایت اپل قابل خرید است و در صورت اتصال آداپتور برق ۲۰ وات یا بالاتر، می‌تواند آیفون را از طریق درگاه مگ‌سیف با سرعت ۱۵ وات شارژ کند. این محصول از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که اپل تا پیش از این، آن را به‌صورت نرم‌افزاری غیر فعال کرده بود. بیایید گریزی به سال ۲۰۱۹ و زمان رونمایی از سری آیفون ۱۱ بیندازیم.

شایعات پیش از رونمایی از سری آیفون ۱۱ در شهریور ۱۳۹۸ حاکی از آن بود که این گوشی‌ها به قابلیت شارژ معکوس مجهز خواهند بود. قابلیت یادشده به دستگاه‌های دارای پروتکل شارژ بی‌سیم Qi این امکان را می‌دهد که سایر وسایل الکترونیکی نظیر ساعت هوشمند، هدفون و... را به‌صورت القایی شارژ کنند. اپل با رونمایی از آیفون ۱۱ هیچ‌گونه صحبتی درباره شارژ معکوس نکرد و گمان می‌رفت از ارائه ویژگی مذکور صرف نظر کرده است؛ اما دیری نپایید که کالبدشکافی‌های گوشی‌های یادشده مشخص کردند که غول دنیای فناوری سخت‌افزار مورد نیاز برای این قابلیت را در بطن خانواده آیفون ۱۱ جای داده و ظاهرا به دلایلی نامشخص آن را غیر فعال کرده است.

گمان می‌رود آن «دلایل نامشخص» به رونمایی از بسته‌ی باتری ماژولار مگ‌سیف مربوط می‌شود؛ زیرا بر اساس یک سند پشتیبانی که اخیراً منتشر شده است، سری آیفون ۱۲ قادر است  شارژ بسته باتری را از طریق اتصال مگ‌سیف انجام بدهد. گفته می‌شود با اتصال بسته باتری مگ‌سیف به آیفون، می‌توان هر دو را با متصل شدن به منع تغذیه یکسان (آداپتور) شارژ کرد.

اپل خاطرنشان می‌کند که برای آغاز شارژ بسته باتری به‌صورت معکوس، ممکن است نیاز باشد ابتدا باتری آیفون ۸۰ درصد شارژ شود. به نظر می‌رسد این اولین نمونه شارژ معکوس است که در محدوده آیفون ۱۲ استفاده می‌شود و شاید در آینده شاهد گسترش آن باشیم. در پرونده ثبت کمیسیون ارتباطات فدرال اشاره شده است که آیفون‌های ۲۰۲۰ می‌توانند لوازم جانبی را به‌طور بالقوه شارژ کنند؛ اما تاکنون اپل از ارائه و گسترش این ویژگی خودداری کرده است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات