اپل بسته شارژ ماژولار مگ‌سیف را با قیمت ۹۹ دلار رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل از باتری ماژولار مگ‌سیف با قیمت ۹۹ دلار برای خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ محصولی که می‌تواند به‌صورت مغناطیسی به پشت آیفون سازگار متصل شود و آن را بی‌سیم شارژ کند.
تبلیغات

اپل سال گذشته از سری آیفون ۱۲ را با زبان طراحی جدید و بهبودهای سخت‌افزاری رونمایی کرد؛ اما یکی از قابلیت‌های جالب و درخور توجه این خانواده تعبیه درگاهی برای شارژ بی‌سیم موسوم به مگ‌سیف بود. اپل برای استفاده از لوازم جانبی مگ‌سیف، کویل‌ شارژ بی‌سیم را به شکل دایره‌ی و با استفاده از آهن‌ربا در پشت گوشی کاملا بازطراحی و تعبیه کرده است؛ از این‌رو، لوازم جانبی متعددی نظیر شارژر، کیف‌ پول دیجیتال و... می‌توانند به‌صورت مغناطیسی به پشت آیفون متصل شوند.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب مگ‌سیف استفاده از بسته‌های باتری ماژولار است که می‌تواند در مواقعی که کاربر به درگاه برق دسترسی ندارد، بسیار مفید باشد و از آن به‌عنوان یک پاور بانک جمع‌وجور استفاده کند. شرکت‌های ثالث زیادی از بسته‌ی شارژ ماژولار را برای سری آیفون ۱۲ رونمایی کرده‌اند و اکنون اپل به جمع آن‌ها پیوسته و پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، نخستین بسته شارژ مگ‌سیف را با قیمت ۹۹ دلار در دسترس قرار داده است.

همان‌طور که گفته شد، بسته باتری ماژولار اپل عملکردی نظیر سایر محصولات دارد و با استفاده از آهن‌ربا با پشت آیفون تراز می‌شود. اپل بسته‌ی شارژ مگ‌سیف را تنها در رنگ سفید تولید کرده است و هم‌سو با سایر لوازم جانبی این شرکت، روی آن را با یک لایه نازک سیلیکون پوشانده که لوگوی اپل در مرکز فوقانی آن قرار گرفته است. اپل برای توصیف این محصول می‌گوید:

طراحی جمع‌وجور آن باعث می‌شود شارژ در حین حرکت آسان باشد. آهن‌رباهای کاملاً ترازشده، آن را به آیفون ۱۲ متصل و شارژ بی‌سیم ایمن و مطمئن را فراهم می‌کنند. بسته شارژ جدید به‌طور خودکار شارژ می‌شود؛ بنابراین دیگر نیازی به روشن یا خاموش کردن آن نیست. با متصل کردن بسته باتری به کابل لایتنینگ، می‌توان گوشی را به‌صورت بی‌سیم با سرعت ۱۵ وات شارژ کرد و با استفاده از آداپتور برق بالاتر از ۲۰ وات، می‌توانید بسته باتری و آیفون را حتی با سرعت بیشتری شارژ کنید.

طبق گفته‌ی اپل، باتری ماژولار مگ‌سیف دارای ظرفیت ۱۴۶۰ میلی‌آمپر ساعت است و در صورت اتصال آداپتور برق ۲۰ وات یا بالاتر، می‌تواند دستگاه آیفون را از طریق درگاه مگ‌سیف با سرعت ۱۵ وات یا بیشتر شارژ کند؛ در غیر این صورت، باتری مذکور آیفون را تنها با سرعت ۵ وات شارژ می‌کند. نکته قابل توجه این است که بسته جدید قادر به شارژ آیفون ۱۲ مینی تا حدود ۶۰ درصد یا آیفون ۱۲ پرو مکس تا ۵۰ درصد است. اگر به‌ خاطر داشته باشید، در رونمایی از آیفون ۱۱ تمام شنیده‌ها حاکی از آن بود که این گوشی به شارژ بی‌سیم معکوس مجهز شده؛ اما اپل آن را به‌نوعی غیر فعال کرده است. حال گفته می‌شود غول دنیای فناوری این قابلیت را در سری آیفون ۱۲ و بسته‌ی شارژ مگ‌سیف فعال کرده است.

به‌ نظر می‌رسد باتری ماژولار اپل از نوعی شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند که اولین بار برای مجموعه آیفون‌های اپل است. طبق یک سند پشتیبانی همراه که امروز منتشر شد، بسته باتری را می‌توان از آیفونی که به منبع تغذیه متصل است، شارژ کرد!

پک باتری مگ سیف قرار گرفته بر پشت گوشی ایفون

بر اساس سند پشتیبانی اپل، ممکن است آیفون متصل به مگ‌سیف کمی گرم شود. برای افزایش طول عمر باتری، اگر گوشی بیش از حد گرم باشد، ممکن است به‌صورت نرم‌افزاری شارژدهی را بیش از ۸۰ درصد محدود کند؛ اما با خنک شدن ‌آیفون مجدداً فرایند شارژ به حال عادی برمی‌گردد. در زمانی که بسته باتری مگ‌سیف برای طولانی‌مدت به شارژ متصل است، یک ویژگی مدیریت شارژ، سلامت باتری آن را حفظ خواهد کرد و برای کاربر آیفون اعلانی مبنی بر اتمام شارژ محصول می‌فرستد.

اپل خاطرنشان می‌کند کسانی که از کیف چرمی آیفون با مگ‌سیف استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که بسته باتری ماژولار ممکن است اثراتی روی آن بر جا بگذارد که به گفته اپل، طبیعی است. باتری ماژولار مذکور در فروشگاه اپل ۹۹ دلار قیمت دارد که همراه آن آداپتور یا کابل شارژ عرضه نمی‌شود؛ از این‌رو، اپل کابل USB-C به لایتنینگ و آداپتور برق ۲۰ وات یا بالاتر USB-C را برای این محصول توصیه می‌کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات