شیائومی پتنت شارژ سریع بی‌سیم برای گوشی‌ هوشمند تاشو ثبت کرد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت ثبت‌شده شیائومی، فناوری شارژ سریع بی‌سیم را برای نوعی گوشی‌ تاشدنی نشان می‌دهد که در هر دو نیمه‌ی صفحه‌ی پشتی، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، فناوری شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند پیشرفت‌های زیادی داشته است و طرفداران زیادی دارد. به‌ گزارش Gizmochina، ظاهرا شیائومی در تلاش است تا این فناوری را با عملکردی بهتر برای گوشی‌های هوشمند تاشو به‌ کار بگیرد.

غول فناوری چینی در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۸ دی ۱۳۹۸) پتنت یا اختراعی با عنوان «دستگاه و روش شارژ بی‌سیم تجهیزات الکترونیکی تاشو، وسایل ذخیره‌سازی» ثبت کرد و حالا این پتنت با شماره‌ی CN113098152A در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارائه شده است. پتنت مذکور هیچ‌گونه مشخصات خاصی درباره‌ی فناوری شارژ سریع یا تصویری از دستگاه خاصی نشان نمی‌دهد؛ اما نحوه‌ی کار با این فناوری را در گوشی‌های تاشو توصیف می‌کند.

اطلاعات پتنت شارژ بی‌سیم شیائومی

نکته‌ی جالب این است که هر دو نیمه‌ی صفحه‌ی پشتی گوشی تاشو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین صرف نظر از اینکه گوشی تا شده باشد یا در کدام طرف قرار گرفته، از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ به عبارت دیگر، گوشی می‌تواند از هر دو طرف شارژ شود و این موضوع باعث راحتی بیشتر کاربران می‌شود.

دستگاه شارژ بی‌سیم ابتدا ارتباط فیزیکی را با گوشی تاشو برقرار می‌کند تا نوع فناوری شارژ آن را بسنجد که این امر باعث می‌شود شارژ بی‌سیم با راندمان بهتری کار کند و مدت‌زمان شارژ کامل گوشی هوشمند تاشو را کاهش می‌دهد. توجه کنید که به‌کارگیری این فناوری فقط در حد پتنت است و نمی‌توان تأیید کرد که شیائومی واقعا روی این فناوری کار می‌کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات