USB-C با خروجی ۲۴۰ وات، لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر را شارژ خواهد کرد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی 2.1 کابل‌های همه‌منظوره USB-C با افزایش خروجی از ۱۰۰ وات به ۲۴۰ وات قادر خواهد بود لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر را شارژ‌ کند.
تبلیغات

به گزارش Verge، به‌زودی اکثر پی‌سی‌های قابل‌ حمل دیگر نیازی به آداپتور دست‌وپاگیر و کابل مخصوص برای شارژ شدن ندارند. طبق اعلام اخیر انجمن اجرایی USB،‌ قدرت انتقال کابل‌های USB-C، تا ۲۴۰ وات را پشتیبانی خواهد کرد؛ به این معنی که کاربران به‌زودی قادر خواهند بود با همان کابل USB-C همه‌منظوره که برای شارژ لپ‌تاپ‌ سبک، تبلت و گوشی‌ هوشمند خود استفاده می‌کنند، تمام لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر (به جز لپ‌تاپ‌های گیمینگ سنگین) را شارژ‌ کنند. 

تاکنون قدرت انتقال اتصال USB-C نهایتا به ۱۰۰ وات می‌رسید؛ اما با خروجی ۲۴۰ وات می‌توان لپتاپ گیمینگ Alienware m17 را با کابل USB-C شارژ کرد.

برای بهره‌گیری از این توان، به شارژر و کابل‌های سازگار با USB-C جدید نیاز خواهد بود. کابل‌های مخصوص USB-C جدید باید توان پشتیبانی تا ۵ آمپر و ۵۰ ولت داشته باشند. سازندگان نیز احتمالا لازم است طراحی شارژرهای خود را متناسب با این USB-C تغییر بدهند. 

البته همچنان لپ‌تاپ‌های سنگینی هستند که به بیش از ۲۴۰ وات قدرت برای شارژ شدن نیاز دارند و برخی نوت‌بوک‌های خاص نیز باید به بیش از یک منبع قدرت دسترسی داشته باشند. مثلاً کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ معمولا به واحد منبع تغذیه‌ای ۶۵۰ واتی یا حتی بیشتر نیاز دارند و ۲۴۰ وات احتمالا برای کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت کافی نیست.

از طرف دیگر، برخی کامپیوترها به مرور زمان کارآمدتر می‌شوند. برای مثال، آداپتور کامپیوترهای رومیزی iMac رنگارنگ جدید، ۱۴۳ وات است. می‌توان انتظار داشت در یک یا دو سال آینده، این کامپیوتر کاندیدای خوبی برای شارژ با کابل USB-C باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات