سامسونگ الکترونیک برای توسعه فناوری UTG با کورنینگ همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ الکترونیک قصد دارد با همکاری شرکت کورنینگ و مستقل از سامسونگ دیسپلی، فناوری UTG (شیشه‌ی فوق باریک) خودش را توسعه دهد.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ الکترونیک، قصد دارد با همکاری شرکت کورنینگ، تولیدکننده‌ی صفحه‌ی محافط گوریلا گلس که امروزه زینت‌بخش اکثر گوشی‌های هوشمند است، فناوری UTG (شیشه‌ی فوق باریک) خودش را توسعه دهد. چنین اقدامی مستقل از روند کار شرکت زیرمجموعه‌ی هلدینگ، سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) خواهد بود.

UTG صفحه‌ی محافظی است که سامسونگ از آن در هر دو گوشی هوشمند تاشدنی جدید خودش، یعنی گلکسی Z فولد ۲ و گلکسی Z فلیپ استفاده کرده است. UTG درقیاس با پوشش استفاده‌شده در گلکسی فولد اصلی که به‌دلیل شکسته‌شدن آسان نمایشگر بسیار مورد انتقاد قرار گرفت، از نظر کیفی بهبود چشم‌گیری داشته است.

درحال‌حاضر، سامسونگ الکترونیک، تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، صفحات UTG خودش را از شرکت سامسونگ دیسپلی تأمین می‌کند. سامسونگ دیسپلی، شرکتی مستقل از سامسونگ الکترونیک و درعین حال زیرمجموعه‌ی آن و سامسونگ الکترونیک زیرمجموعه‌ی شرکت خوشه‌ای سامسونگ است. بااین‌حال براساس اخبار منتشرشده، سامسونگ الکترونیک در حال دریافت نمونه‌ای از مواد از کورنینگ است که توسعه‌ی صفحات UTG در داخل این شرکت را امکان‌پذیر خواهد ساخت. 

کورنینگ با ارائه‌ی بیانیه‌ای به مطبوعات تأیید کرد که در حال‌حاضر، نمونه‌هایی از صفحات UTG را به یک از مشتریانش عرضه می‌کند. شرکت مذکور با اشاره به اینکه نمی‌تواند اطلاعات بیشتری را فاش کند، از ذکر هرگونه نامی خودداری کرد. با تمامی موارد ذکرشده، سؤال این است که چرا باید سامسونگ محصولی برای رقابت با بخش نمایشگر خودش بسازد؟ آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد، پاسخ این پرسش، قیمت‌گذاری صفحات UTG سامسونگ دیسپلی است. از آن‌جایی که سامسونگ الکترونیک و سامسونگ دیسپلی از نظر فنی کسب‌وکارهایی مجزا هستند، درواقع بخش تولیدی سامسونگ صفحات UTG را از سامسونگ دیسپلی خریداری می‌کند. به‌نظر می‌رسد قیمت این محصولات، اندکی فراتر از خواسته‌ی سامسونگ الکترونیک است.

نتیجه‌ی همکاری با کورنینگ قرار است محصولی جایگزین، یعنی صفحه‌ی محافظ با قیمت ارزان‌تر و ساخت خود سامسونگ الکترونیک باشد. درهمین‌حال براساس گزارش‌ها، سامسونگ دیسپلی در حال رونق‌دادن کسب‌وکار خودش و در جست‌جوی مشتریان دیگر برای صفحات UTG است. شرکت مذکور هم‌اکنون نیز برای این محصولات یک مشتری دارد؛ از چند ماه پیش، هواوی که گوشی تاشدنی میت X را تولید می‌کند، برای خرید صفحات UTG ابراز علاقه کرده است.

با اینکه تأیید اخبار منتشرشده از طرف منابع داخلی این صنعت چندان آسان نیست، ولی گزارش ذکرشده جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. علاوه‌براین، چنین خبری به‌خوبی یادآور بزرگی میراث سامسونگ و پیچیدگی ساختار سازمانی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات