ریلمی اولین تلویزیون هوشمند با پنل SLED را معرفی کرد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه ریلمی هنوز امکان عرضه تلویزیون SLED را به بازار ندارد؛ اما از برتری‌های آن نسبت به QLED سخن می‌گوید.
تبلیغات

ریلمی روز گذشته، نمونه‌ای آزمایشی از تلویزیون هوشمندی را معرفی کرد که به‌گفته‌ی این شرکت، اولین تلویزیون 4K با پنل SLED محسوب می‌شود. مقام‌های شرکت چینی توضیح دادند که محصول جدیدشان هنوز آماده برای تولید انبوه و عرضه به بازار نیست؛ اما می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای تلویزیون‌هایی با پنل QLED باشد.

مقام‌های ریلمی توضیح دادند که پنل SLED در آینده همراه‌با تلویزیون‌های 4K به ابعاد ۵۵ اینچی وارد بازار خواهد شد. از ویژگی‌های این پنل می‌توان به پوشش ۱۰۸ درصدی از رنگ‌های NTSC اشاره کرد؛ اما آنچه وجهه تمایز اصلی میان پنل SLED با QLED محسوب می‌شود در نور پس‌زمینه است.

تلویزیون SLED ریلمی

مهندسان و طراحان ریلمی از فرمول استفاده‌شده برای ساخت پنل‌های LCD کمک گرفته‌اند و با تغییر بنیادی در نور پس‌زمینه، پنلی با ویژگی‌های جالبی را خلق کرده‌اند. اصولا در پنل‌ها، نور سفید برای پس‌زمینه در نظر گرفته می‌شود که با تابیدن نورهای سبز، قرمز و آبی، رنگ‌های جدیدی خلق شوند؛ اما در پنل SLED نور قرمز به‌عنوان رنگ پس‌زمینه درنظر گرفته شده و پنل با تاباندن نورهای سبز و آبی به آن، رنگ‌های جدیدی می‌سازد.

در پنل QLED نور آبی به‌عنوان نور پس‌زمینه تابیده شده و با اضافه‌شدن نورهای قرمز و سبز، طیف رنگی گسترده‌ای ساخته می‌شود. در این فرایند، فناوری کوانتوم دات نیز به حذف نور آبی کمک می‌کند. در پنل، یک لایه LCD نیز وجود دارد که از آن برای کنترل میزان روشنایی ارسال‌شده به هر پیکسل استفاده می‌شود.

تلویزیون SLED ریلمی

درنهایت باید گفت که هدف از ساخت دو پنل، رسیدن به طیف رنگی گسترده‌تر و ارائه تصاویری با کیفیت بالاتر است. بااین‌حال، ریلمی اعتقاد دارد که پنل SLED این شرکت قابلیت‌های به‌مراتب بهتری از QLED داشته و پاسخگوی بهتری برای نیاز کاربران خواهد بود.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که شرکت چینی چه برنامه‌هایی برای آینده دارد و آیا تلویزیون‌هایی با پنل SLED مدل‌های QLED را کنار خواهند گذاشت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات