مدیرعامل وقت لامبورگینی، رئیس آینده فرمول یک می‌شود

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش بی‌بی‌سی، استفانو دومنیکالی، شرکت خودروسازی لامبورگینی را ترک می‌کند تا به‌عنوان مدیرعامل جدید به فرمول ۱ بپیوندد و جایگزین چیس کری شود.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که استفانو دومنیکالی پس از حدود چهار سال‌ونیم رهبری لامبورگینی، سمت خود را ترک کرده است و به‌زودی به‌عنوان مدیرعامل جدید فرمول ۱ معرفی می‌شود. هنوز مشخص نیست که چه کسی جانشین مدیرعامل و رئیس برند خودروساز عجیب و غریب ایتالیایی را پر خواهد کرد، زیرا فرمول ۱ فعلاً انتصاب دومنیکالی را اعلام نکرده است.

استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی / Stefano Domenicali Lamborghini  در کنار سوپراسپرت اونتادور قرمز و سبز رنگ

بااین‌حال، گزارش شده که انتقال دومنیکالی به فرمول یک توسط «منابع ارشد» برای بی‌بی‌سی تأیید شده است. انتظار می‌رود که دومنیکالی پیش از شروع فصل آینده از طرف لیبرتی مدیا، هدایت فرمول یک را به دست بگیرد. چیس کری، ریاست فرمول یک را از ژانویه ۲۰۱۷ بر عهده داشت و اینک جای خود را به مدیرعامل پیشین لامبورگینی می‌دهد.

دومنیکالی قبل از امضای قرارداد با آئودی در سال ۲۰۱۴ و معرفی شدن به‌عنوان مدیرعاملی لامبورگینی در سال ۲۰۱۶ و جایگزینی استفان وینکلمن، تیم فرمول ۱ فراری را هدایت می‌کرد. بنابراین اگر او واقعاً به این ورزش بازگردد، به سایر روسای سابق فراری مانند ژان تاد، مدیر سابق FIA که مدیر ورزشی فراری بود و راس براون، مدیر سابق طراحی فراری می‌پیوندد.

دومنیکالی در سال ۱۹۶۵ در ایمولا متولد شد و از کودکی در پیست‌های مسابقه اتومبیلرانی محلی و در مرکز رسانه‌ها همکاری می‌کرد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه بولونیا فارغ‌التحصیل شد و اندکی بعد در بخش مالی به فراری پیوست. دومنیکالی از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ به‌عنوان مدیر مسابقه پیست موجلو در مسابقات اتومبیلرانی حضور داشت و در سال ۱۹۹۵، به‌عنوان مدیر کارمندان در بخش ورزشی منصوب شد و تا سال ۲۰۰۱ در این پست باقی ماند. پس از مدتی او به‌عنوان مدیر تدارکات و مدیر ورزشی این تیم انتخاب شد. دومنیکالی در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان مدیر تیم فرمول یک فراری منصوب شد و یک سال بعد در جایگاه مدیرعامل و رئیس این تیم قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات