ساتیا نادلا: استودیوهای بازی‌سازی بیشتری خریداری می‌شوند

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، طی اظهارات جدید خود در ارتباط با خرید شرکت بتسدا گفت که ردموندی‌ها همچنان به خرید استودیوهای بازی‌سازی بیشتر ادامه می‌دهند.
تبلیغات

طی روزهای گذشته، انتشار خبری، حوزه سرگرمی و بازی‌های ویدیویی را آشفته کرد. مایکروسافت توانست شرکت بتسدا را به‌همراه حق امتیاز تمامی بازی‌های آن و استودیوهای مرتبط با این شرکت خریده و به استودیو‌های بازی‌سازی ایکس باکس اضافه کند. این اقدام با پرداخت ۷/۵ میلیارد دلار صورت گرفت که یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ صنعت بازی محسوب می‌شود.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت با وجود صرف چنین مبلغ سنگینی در دوره‌ی مالی کنونی خود، تصمیمی برای توقف روند تصاحب استودیوهای جدید نخواهد داشت. نشریه Cnet در همین راستا مصاحبه جدیدی را با ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت تدارک دیده که در ادامه به قسمت‌هایی از آن می‌پردازیم.

مدیرعامل مایکروسافت در این‌باره اظهار داشت که حوزه‌ی نرم‌افزار، نقش کلیدی و مهمی را در آینده‌ی مایکروسافت ایفا می‌کند؛ لذا با وجود تصاحب شرکت‌های بزرگی همچون بتسدا، تعداد استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد. درواقع با وجود اینکه تعداد تیم‌های فعال در مجموعه Xbox Game Studios به ۲۳ استودیو مختلف افزایش یافته، به‌نظر نمی‌رسد که Bethesda آخرین مورد آن‌ها باشد. 

خرید بتسدا توسط مایکروسافت

نادلا در بخشی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به سابقه‌ی همکاری بتسدا و مایکروسافت می‌گوید: «ما همیشه به‌دنبال مکان‌هایی هستیم که در آن اهداف، چشم‌اندازها و فرهنگ‌های مشترکی مشاهده شود. ما همیشه به‌دنبال رشد و گسترش در مسیرهای خواهیم بود که از جهات مختلف منطقی به‌نظر برسد.»

مجموعه استودیوهای تحت نظر ایکس باکس

تصور اینکه مایکروسافت هنوز هم به روند اضافه‌کردن تیم‌های Xbox Game Studios ادامه خواهد داد، حقیقتاً حیرت انگیز به‌نظر می‌رسد. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه از سال ۲۰۱۸ تاکنون، هفت استودیوی دیگر نیز به این جمع اضافه شده‌ و استودیوی دیگری نیز به‌تازگی تأسیس شده است. بااین‌حال، باتوجه‌به منابع مالی عظیم این شرکت به‌نظر نمی‌رسد که خریدهای مدنظر بعدی آن‌ها نیز دور از دسترس باشد.

نادلا در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره نکرده که آیا خریدهای آینده مایکروسافت مجدداً شامل شرکت‌های بزرگی مانند بتسدا خواهد بود یا اینکه استودیوهای کوچکتری را دربر خواهد گرفت. دابل فاین پروداکشن، inXile Entertainment، نینجا تئوری و آبسیدین اینترتینمنت جزو مواردی هستند که طی یکی دو سال اخیر به مجموعه ایکس باکس اضافه شدند.

مقاله‌های مرتبط:

    در سایر اخبار مرتبط با این موضوع، آغاز فرایند پیش‌فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس را داشتیم؛ البته به‌نظر می‌رسد که در اتفاقی عجیب و کم‌نظیر، برخی کاربران به‌اشتباه اقدام به ثبت سفارش برای ایکس باکس وان ایکس کرده و آمار فروش این کنسول بازی در آمازون را به‌طور غیرعادی افزایش داده‌اند. ظاهراً تشابه اسمی این کنسول با ایکس ‌باکس سری ایکس موجب ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات