لمان 2020؛ سومین قهرمانی متوالی تویوتا

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
تیم تویوتا گازو ریسینگ توانست سومین پیروزی متوالی خود را در کلاس LMP1 مسابقات لمان ۲۰۲۰ به دست بیاورد. در سایر کلاس‌ها نیز تیم‌های یونایتد و استون مارتین به پیروزی رسیدند.
تبلیغات

تویوتا سومین پیروزی متوالی خود را در مسابقات ۲۴ ساعته لمان به ثبت رساند و رانندگان این تیم شامل سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و برندون هارتلی پس از مشکلات فنی که برای سایر خودروهای TS050 هیبرید به وجود آمد، موفق به کسب مقام قهرمانی شدند. امسال مسابقات لمان از تاریخ سنتی خود در جون به تأخیر افتاد و بدون تماشاگر برگزار شد. 

ناکاجیما و بوئمی هر دو سومین پیروزی متوالی خود را در مسابقات کلاسیک استقامت به دست آوردند. هارتلی که جایگاه فرناندو آلونسو را در خودرو شماره ۸ تویوتا به خود اختصاص داده است، دومین پیروزی خود را در لمان به دست آورد. هارتلی قبلا در سال ۲۰۱۷ با تیم پورشه، پیروز رقابت‌های لمان شده بود. خودرو شماره ۸ تویوتا در مسابقه، دقایقی از زمان خود را به دلیل مشکل ترمز از دست داد.

خودرو شماره ۷ تویوتا با رانندگی مایک کانوی، کامویی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز که در تعقیب پیشتاز مسابقه بود، به دلیل پیت‌استاپ ۳۰ دقیقه‌ای برای جایگزینی توربوشارژر، هفت دور عقب افتاد تا امیدی برای پیروزی در مسابقه نداشته باشد. مشکل خودروی تویوتا اجازه داد که تیم ربلیون ریسینگ با رانندگی برونو سنا، نورمن ناتو و گوستاوو منزس با اختلاف پنج دور پس از تیم تویوتا دوم شود؛ هرچند که خودروی شماره ۷ تویوتا در نهایت توانست مقام سوم لمان را در کلاس خود به دست بیاورد.

خودرو تیم تویوتا گازو ریسینگ / Toyota در سری مسابقات لمان / Le Mans

سباستین بوئمی پس از سومین پیروزی خود در لمان گفت:

ما تمام احساسات را در مسابقه تجربه کردیم. مسابقه برای ما خیلی بد شروع شد؛ زیرا ابتدا خودرو پنچر شد و سپس در سیستم ترمز دچار مشکل شدیم و دو دور را از دست دادیم. در آن زمان، ما معتقد بودیم که تمام بخت پیروزی خود را از دست داده‌ایم. اما چند ساعت بعد، اوضاع به نفع ما رقم خورد. ما با ناباوری پیش افتادیم و در این رقابت پیروز شدیم. این تجربه ثابت می‌کند که در لمان هیچ چیز قطعی نیست.

سومین پیروزی پیاپی تویوتا در آخرین سال استفاده از مقررات فعلی LMP1 به‌عنوان بالاترین کلاس لمان خواهد بود. قوانین جدید لمان برای ابرخودروها تا سال آینده معرفی خواهد شد و تویوتا به استفاده از ابرخودرو جدید GR Super Sports در این کلاس روی خواهد آورد. 

تویوتا این روزها دلیل دیگری نیز برای خوشحالی دارد؛ الفین ایوانز، راننده این تیم در مسابقه رالی ترکیه با تویوتا یاریس WRC خود به پیروزی رسید تا خوشحالی تیم ژاپنی دو چندان شود.

کلاس LMP2: پیشگامی تیم یونایتد

کلاس LMP2 که طیف گسترده‌تری از خودروها در آن شرکت می‌کنند، بسیار رقابتی‌تر از کلاس برتر LMP1 بود. در این کلاس در نهایت خودرو شماره ۲۲ اورکا تیم یونایتد اتواسپرتس با رانندگی پل دی رستا، فیلیپ البوکرک و فیل هنسون پس از مدت‌ها نبرد با هم‌تیمی‌های خود افتخار قهرمانی را کسب کردند.

خودرو شماره ۳۲ تیم یونایتد اتواسپرتس با رانندگی الکس براندل، جاب ون یوترت و ویل اوون در صبح روز یکشنبه پیش‌گام این کلاس بود، اما نشت روغن برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرد و آن‌ها در نهایت به رده هفدهم رضایت دادند.

مشکل خودرو شماره ۳۲ باعث شد تا شماره ۲۲ یونایتد به برتری در کلاس LMP2 دست پیدا کند. خودرو شماره ۳۸ تیم جوتا اسپرت نیز مقام دوم را با رانندگی آنتونیو فلیکس دا کاستا، آنتونی دیویدسن و روبرتو گونزالس به دست آورد تا در ۲ دور مانده به پایان مسابقه، شرایط جدول رده‌بندی به کلی تغییر کند.

کلاس GTE Pro و Am: استون مارتین بدون رقیب

کلاس GTE Pro ممکن است امسال کمترین ورودی را داشته باشد، اما این رقابت به‌غایت شدید بود. خودرو شماره ۹۷ استون مارتین ونتیج GTE با رانندگی الکس لین، ماکسیم مارتین و هری تینکنل پس از رقابتی طولانی با AF کورسه فراری با رانندگی جیمز کالادو، الساندرو پیر گاید و دانیل سرا به پیروزی رسید. 

حاشیه پیروزی استون مارتین در این مسابقه فقط ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه بود. خودروی ونتیج GTE پس از مشکلات مربوط به لاستیک و تعادل عملکردی، نسبت به سال‌های گذشته بهتر ظاهر شد که پتانسیل بالای این مدل را برای حضور در مسابقات استقامتی نشان می‌دهد. 

دروغ نمی‌گویم، این مسابقه بسیار احساسی بود. در آخرین دور مسابقه چند قطره اشک ریختم. تمام زحمت‌ها و عرق ریختن‌ها، برای رسیدن به این قهرمانی بود.

خودرو شماره ۹۵ ونتیج GTE نیز با رانندگی مارکو سورنسن، نیکی تییم و ریچارد وستبروک به‌دنبال از دست دادن وقت ناشی از برخی مشکلات جزئی، سوم شد. اما این مشکلات نتوانست منجر به شکست رانندگی دانمارکی استون مارتین شود و آن‌ها در نهایت امتیازات ارزشمند مسابقات قهرمانی استقامت جهان را به دست آوردند.

تیم استون مارتین / Aston Martin در سری مسابقات لمان / Le Mans

خودرو شماره ۹۰ تیم TF اسپرت استون مارتین متشکل از جاناتان آدام، چارلی ایستوود و صالح یولوک نیز در بخش GTE Am پیروزی راحت را کسب کرد تا نمایش خوبی برای خودروساز انگلیسی در مسابقات لمان بدست آورد و در رده‌های بالایی WEC قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات