آئودی A3 اسپرت‌بک G-Tron گازسوز معرفی شد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی از نسخه گازسوز هاچ‌بک A3 G-Tron برای بازارهای اروپایی رونمایی کرد که با قیمت حدود ۳۶ هزار دلار و پیشرانه ۱۳۱ اسب بخاری چرخه میلر TSI در اواخر پاییز عرضه می‌شود.
تبلیغات

پس از به‌روزرسانی نسل قبلی A3 G-Tron در حدود ۱۸ ماه پیش، آئودی آماده است تا مدل کنونی هاچ‌بک سازگار با محیط‌زیست خود را با نسخه گازسوز A3 جایگزین کند. این خودرو که به اصطلاح A3 اسپرت‌بک 30 G-Tron نامیده می‌شود، تقریبا ۶ سال پس از معرفی اولین A3 G-Tron وارد بازار خواهد شد.

نمای جلو هاچ بک آئودی آ 3 اسپرت بک / Audi A3 Sportback G-Tron گازسوز با رنگ سفید و منظره کوه

نسخه‌ی جدید این خودرو کم‌آلاینده از پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژ TSI با قدرت ۱۳۱ اسب‌بخار و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بین ۱،۴۰۰ تا ۴،۰۰۰ دوربردقیقه بهره می‌برد. این همان پیشرانه‌ای است که در اشکودا اکتاویا G-Tec نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه طبق فرایند احتراق میلر کار می‌کند و همین باعث می‌شود که برای استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت مناسب‌تر باشد.

عملکرد آئودی A3 G-Tron گازسوز خیلی چشم‌گیر نیست. زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو ۹/۷ ثانیه طول می‌کشد؛ درحالی‌که بیشینه سرعت آن ۲۱۱ کیلومتربرساعت است. در عوض، A3 G-Tron خودرویی بسیار اقتصادی محسوب می‌شود و فقط به ۳/۵ تا ۳/۶ کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (CNG) برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد که طبق استاندارد خوش‌بینانه NEDC اندازه‌گیری شده است. علاوه‌براین، A3 G-Tron می‌تواند با مخازن گاز کاملا پر طبق استاندارد WLTP حداکثر مسیر ۴۴۵ کیلومتر را بپیماید.

نمای عقب هاچ بک آئودی آ 3 اسپرت بک / Audi A3 Sportback G-Tron گازسوز با رنگ سفید و منظره کوه

صحبت از ظرفیت پیمایش شد، سوخت CNG پیشرانه در آئودی A3 G-Tron جدید توسط سه مخزن تأمین می‌شود. دو مخزن بزرگ در زیر صندوق عقب قرار دارد و یک مخزن دیگر نیز در جلوی باک بنزین قرار می‌گیرد. مسئولان آئودی می‌گویند قبل از نصب مخازن روی خودرو، «نهایت دقت انجام می‌شود» که از جمله می‌توان به آزمایش فشار ۳۰۰ بار اشاره کرد. ناگفته نماند که فشار آزمایشی بسیار بالاتر از فشار عملیاتی ۲۰۰ بار است که ضریب اطمینان بسیار خوب این مخازن سوخت را نشان می‌دهد.

نمای کابین و داشبورد هاچ بک آئودی آ 3 اسپرت بک / Audi A3 Sportback G-Tron گازسوز

مدل گازسوز A3 G-Tron جدید از نظر بصری، نسل جدید آئودی A3 استاندارد است؛ به این معنی که از فضای بیرونی جذاب و بسیاری از امکانات استاندارد بهره می‌برد. این امکانات شامل چراغ‌های جلو LED، جلوداشبورد دیجیتال، فرمان چندمنظوره چرمی و مجموعه‌ی وسیعی از سیستم‌های دستیار راننده می‌شود. فروش هاچ‌بک سبز آئودی در اروپا از پاییز امسال آغاز می‌شود و قیمت پایه آن در آلمان ۳۰،۷۰۵ یورو یا ۳۶،۵۲۵ دلار (نرخ ارز فعلی) است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات