اپل نسخه مستقل سافاری 14 را برای سیستم‌عامل مک منتشر کرد

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رفت نسخه جدید مرورگر سافاری همراه‌با به‌روزرسانی بزرگ Big Sur به‌صورت پکیجی کامل منتشر شود.
تبلیغات

چندی پیش اپل از به‌روزرسانی بزرگی به‌نام Big Sur برای سیستم‌عامل مک یا macOS خبر داد. یکی از ویژگی‌های همراه‌با به‌روزرسانی بزرگ نیز تغییرات جدید برای مرورگر سافاری بود. با وجود اینکه انتظار می‌رفت به‌روزرسانی Big Sur اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شود؛ اما کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند که آپدیت مرورگر سافاری را به‌صورت مستقل منتشر کنند.

آپدیت سافاری ۱۴ در حالی عرضه می‌شود که پس از رویداد بزرگ اپل، شاهد انتشار به‌روزرسانی‌های iOS 14 ،iPadOS 14 ،tvOS 14 و watchOS 7 بودیم. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که به‌روزرسانی Big Sur در مراحل آزمایشی بتا قرار دارد و کوپرتینویی‌ها هنوز متقاعد به انتشار آن نشده‌اند.

آنچه بیش از هر موردی در آپدیت سافاری ۱۴ نظرات را به خود جلب کرده است، امکان شخصی‌سازی گسترده صفحه شروع محسوب می‌شود. علاوه بر آن، ویژگی جدیدی در زمینه گزارش موارد امنیتی در حریم خصوصی اضافه شده تا ضریب امنیتی افزایش یابد. همچنین کوپرتینویی‌ها مدعی هستند که سرعت و عملکرد مرورگر سافاری ۱۴ نسبت به نسخه پیشین بهبود قابل توجهی داشته است.

درحال‌حاضر آپدیت سافاری ۱۴ تنها برای دو نسخه اخیر macOS یعنی Mojave با شماره نسخه ۱۰.۱۴ و Catalina با شماره نسخه ۱۰.۱۵ دردسترس قرار گرفته است و به گفته اپل نسخه‌های قدیمی‌تر macOS آپدیت جدید را دریافت نخواهند کرد. برای نصب آپدیت نیز کافی است که از قسمت System Preferences روی گزینه آپدیت نرم‌افزاری یا Software Update کلیک کنید. عملیات دانلود و نصب به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیاز به اقدامات بیشتری ندارد.

ازجمله ویژگی‌های جدید در مرورگر سافاری ۱۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی جدید برای نوار تب که شامل نمایش تب‌های بیشتر به‌همراه فاو آیکون وب‌سایت‌ها می‌شود.
  • قابلیت شخصی‌سازی صفحه شروع، امکان افزودن تصویر پس‌زمینه و دسترسی سریع به بخش‌های مختلف را می‌دهد.
  • گزارش حریم خصوصی یا Privacy Report برای نمایش فهرست ردیاب‌های بین‌سایتی که توسط ویژگی Intelligent Tracking Prevention شناسایی و مسدود شده‌اند.
  •  حذف پشتیبانی از فلش برای افزایش امنیت کاربران.

کوپرتینویی‌ها توضیح داده‌اند که برخی از ویژگی‌های مرورگر سافاری ۱۴ ممکن است در مناطق خاصی قابل دسترس نباشند یا باتوجه‌به دستگاه‌های مختلف، محدود شوند. درصورتی‌که از کاربران محصولات اپل هستید و آپدیت جدید مرورگر سافاری ۱۴ را دریافت کرده‌اید، نظرتان را در مورد تغییرات با اعضای دیگر زومیت به اشتراک قرار دهید. آیا از به‌روزرسانی راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات