هشدار وزارت بهداشت نسبت‌به بحرانی‌شدن شیوع کرونا در کشور

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون درمان وزارت بهداشت درمورد بحرانی‌شدن وضعیت شیوع در کشور به‌دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری در مبتلایان هشدار داد.
تبلیغات

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع کرونا در کشور را به‌دلیل تشخیص و مراجعه‌ی دیرهنگام به مراکز درمانی خطرناک توصیف کرد. به‌گفته‌ی قاسم جان‌بابایی، تشخیص به‌موقع و مراقبت‌های پزشکی اکنون تنها راه درمان کووید ۱۹ است و هیچ دارو و واکسنی مورد تأیید قرار ندارد.

به گزارش ایرنا، جان‌بابایی خبر داده که ویروس کرونا در طول ۱۰ ماه گذشته نه‌تنها قدرت سرایت بیشتری یافته، بلکه میزان کشندگی آن نیز بیشتر شده است. معاون وزیر بهداشت می‌گوید پنج درصد از مبتلایان کشوری به کووید ۱۹ را کودکان تشکیل می‌دهند و این موضوع به‌دلیل درگیری عاطفی کودکان با سالمندان، میزان ابتلا و جان‌باختگان سالمندان را افزایش داده است.

جان‌بابایی همچنین خبر داد که ریزش و سرایت کرونا از ناحیه‌ی دستگاه گوارش رخ می‌دهد و به همین علت، سرویس‌های بهداشتی جزو مکان‌های خطرناک درخصوص چرخش ویروس محسوب می‌شوند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران دیروز از آغاز موج سوم کرونا در کشور خبر داد که در تهران شیب بسیار تندتری دارد. این درحالی است که پس از چند هفته کاهش نسبی در آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشور، طی روزهای اخیر آمار صعودی شده است. سخنگوی وزارت بهداشت امروز از فوت ۱۷۹ شهروند ایرانی براثر ابتلا به کرونا خبر داد. به‌گفته‌ی سیما لاری، تا امروز ظهر ابتلای ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ ایرانی به کووید ۱۹ قطعی اعلام شده و ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر نیز براثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

باتوجه‌به روند صعودی شیوع کرونا که قابل‌انتظار بود و آغاز فصل پاییز که شیوع آنفولانزا را نیز دامن می‌زند و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هرچند به‌صورت اختیاری، وقوع بزرگ‌ترین موج شیوع کرونا در ایران کاملا محتمل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات