تهران در آستانه شیوع موج سوم کرونا قرار دارد

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
 ویروس کرونا در ایران / ماسک زدن مردم در مترو در شیوع کرونا
موج سوم کرونا در کلانشهر تهران از نظر پخش و انتشار بیماری، زودتر از سایر نقاط کشور آغاز شده و با شیب شدید به دو برابر افزایش یافته است.
تبلیغات

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که باتوجه‌به زمان‌بندی و یافته‌های اپیدمیولوژیک، ایران به سمت موج سوم کرونا در حرکت است و ورود موج سوم کووید ۱۹ در استان تهران بسیار زودتر از سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت. به‌گفته‌ی زالی، آمار ۷۲ ساعت اخیر مبتلایان به ویروس کرونا نشان‌دهنده‌ی قرار گرفتن تهران در یک وضعیت قرمز و جدید است و در همین راستا اعمال محدودیت‌ها از جمله دورکاری اهمیت ویژه‌ای دارد.

علیرضا زالی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران ۶۵۹ بیمار جدید کرونایی به ثبت رسیده که از این میان، ۱۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. زالی اضافه کرد که ۹.۹ درصد مراجعین سرپایی نیاز به بستری در بیمارستان‌ها و ۲۱ درصد مراجعین بیمارستانی نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه داشتند.

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری و رئیس بیمارستان شریعتی نیز در راستای شیوع موج سوم ابتلا به کرونا به مواردی اشاره کردند. به‌گفته‌ی پیام طبرسی، معاون آموزشی بیمارستان مسیج دانشوری، شمار ابتلا به کرونا و بستری‌ها در یک هفته‌ی اخیر روند افزایشی داشته و ایران در خطر نزدیک شدن به موج سوم کرونا قرار گرفته است. به‌گفته‌ی طبرسی، در اوایل شهریور، روند ابتلا به کووید ۱۹ کاهش یافت؛ اما به دلیل سهل‌انگاری‌ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، درحال‌حاضر به‌طور مجدد، ابتلا به این بیماری افزایش یافته و تعداد مراجعات در دو روز گذشته ۲ تا ۳ برابر بیشتر شده است.

سعیدرضا مهرپور، رئیس بیمارستان شریعتی تهران نیز تصریح کرد که بعد از فاجعه‌ی تیرماه و غافلگیرشدن با موج دوم کرونا، موارد ابتلا در کشور کاهش یافته بود؛ بااین‌حال به‌طور مجدد آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و در ۱۵ روز گذشته، موارد ابتلا به کووید ۱۹ به دو برابر رسیده است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز در گفت‌وگوی خبری اعلام کرد که میزان ابتلا به کووید ۱۹ در هفته‌ی جاری در تهران با شیب شدید به دو برابر افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز نسبت به ابتلای گروه سنی کودک و نوجوان به ویروس کرونا هشدار داد. آرش نجیمی اذعان داشت که ایران ازنظر تعداد موارد ابتلا به کرونا مشابه پیک اول در اسفند ماه است؛ بااین‌حال از نظر شیوع بیماری، وضعیت به‌مراتب بدتری نسبت به پیک اول کرونا مشاهده می‌شود. به‌گفته‌ی نجیمی، تعداد موارد ابتلا به کرونا در گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال به‌شدت افزایش پیدا کرده و تقریبا ۲۳ درصد موارد کرونا مثبت به این گروه سنی اختصاص یافته است.

روند نزولی آمار شیوع کرونا از هفته‌ی گذشته در بسیاری نقاط کشور متوقف شده و درحال‌حاضر ،برخی از استان‌ها در حال طی کردن مسیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ هستند. در این موقعیت، بیمارستان‌ها نیز به مکان‌های آلوده‌تری‌ تبدیل شده‌اند؛ لذا در این شرایط توصیه می‌شود افراد در صورت مشکوک بودن به کرونا به کلینیک‌های سرپایی و مراکز جامع سلامت مراجعه و از ورود به بیمارستان‌ها که خود عامل خطری برای ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند، پرهیز کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات