بهترین برنامه های تماس تصویری (ویدیوکال) روی گوشی و لپ تاپ

دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
در این مطلب به‌سراغ بهترین برنامه های تماس تصویری رفته‌ایم و ۱۰ نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های ویدیوکال را معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

به‌لطف بهبود روزبه‌روز سرعت اینترنت و پیشرفت فناوری و روی‌کار‌آمدن دوربین‌های سلفی، تماس‌های ویدیویی قالب و چهارچوب بهتر و جدیدی پیدا کرده‌اند و امروزه، به‌راحتی و با هر فردی می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید. درحال‌حاضر، تماس تصویری با گوشی‌های هوشمند بیشتر از تماس‌ با وب‌کم و دیگر دستگاه‌ها طرفدار دارد. در این مطلب، قرار است به‌سراغ بهترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری برویم.

۱. اپلیکیشن Zoom

در زمان پاندمی کرونا، اپلیکیشن Zoom محبوبیت بیشتری پیدا کرد و بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. این برنامه امکان برقراری تماس تصویری باکیفیت را برای کاربرانش فراهم می‌کند. به‌دلیل چهارچوب رسمی، تقریباً تمام دنیا از این اپلیکیشن برای برقراری جلسه‌های تصویری با همکاران خود استفاده می‌کنند که قطعاً یکی از ابزارهای مهم برای هماهنگی دورکاری‌ها است.

این اپلیکیشن دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم دارد که یکی از محدودیت‌های نسخه‌ی رایگانش، محدودبودن به سه کاربر هم‌زمان در تماس تصویری است که برای ملحق‌شدن کاربران بیشتر به تماس تصویری، باید از نسخه‌ی پریمیوم استفاده کنید. محدودیت دیگر نسخه‌ی رایگان زوم محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه‌ای در هر تماس است؛ ولی با خرید نسخه‌ی پریمیوم ۱۵ دلاری، می‌توانید همه‌ی این محدودیت‌ها را برطرف کنید. این اپلیکیشن برای تمام پلتفرم‌های مهم مثل ویندوز، مک، اندروید و Ios دردسترس است.

دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۲. اپلیکیشن Skype

حتماً نام اسکایپ را تاکنون شنیده‌اید. یکی از اپلیکیشن‌های برتر مایکروسافت که از گزینه‌های اصلی حال حاضر برای تماس‌های ویدیویی کاری یا دوستانه به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم دارد؛ اما نسخه‌ی رایگان هم به‌خوبی جواب‌گوی نیازهای کاربرانش است. اسکایپ می‌تواند حداکثر ۵۰ نفر را در هر تماس تصویری قرار دهد و اگر دوست دارید دورهمی آنلاین دوستانه یا جلسه‌ی کاری مهم با افراد زیاد برگزار کنید، با خیال راحت می‌توانید روی کیفیت درخورتوجه تماس‌ها و افت‌نکردن کیفیت آن حساب باز کنید.

اسکایپ این امکان را برایتان فراهم می‌‌سازد تا بتوانید تماس‌های بین‌المللی را بدون مشکلی برقرار کنید؛ البته بسیاری از افراد با خرید شماره‌ی اختصاصی اسکایپ و پلن کاری، با جدیت بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

بهترین اپلیکیشن های تماس ویدیویی Skype
دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۳. اپلیکیشن WhatsApp

واتساپ بیشترین تعداد کاربر را در جهان دارد و ازآنجاکه یکی از پیام‌رسان‌های محبوب‌ داخل ایران نیز محسوب می‌شود، شاید خیلی از شما هم از قابلیت تماس تصویری آن باخبر باشید. تماس تصویری چند ماه بعد از تماس صوتی به قابلیت‌های واتساپ اضافه شد که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

واتساپ هم می‌تواند کنفرانس ویدیویی را با حضور چند کاربر هم‌زمان برگزار کند؛ اما مانند اسکایپ یا زوم نمی‌تواند قابلیت‌های بیشتر برای جلسات کاری دراختیار کاربرانش قرار بدهد؛ به‌همین‌دلیل، از این نرم‌افزار برای تماس‌های دوستانه یا دورهمی‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا واتساپ قابل شنود است؟

واتساپ از سرورهای فیسبوک برای تماس‌های تصویری استفاده می‌کند و معمولاً در ایران با سرعت اینترنت مطلوب می‌توانید کیفیت مناسب را دریافت کنید. باوجوداین، واتساپ در ایران همچنان به رقیب خودش، یعنی اسکایپ، در کیفیت چشمگیر تماس‌های ویدیویی نمی‌رسد. البته واتساپ رابط کاربری ساده‌تر و کاربرپسندتری از دیگر پیام‌رسان‌های دیگر دارد.

بهترین اپلیکیشن های تماس ویدیویی Whats App
دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۴. اپلیکیشن Telegram

مدت زیادی نیست که تلگرام قابلیت تماس تصویری خود را به این اپلیکیشن اضافه کرده است. تلگرام در ایران هم کاربران فراوانی دارد و به‌دلیل قابلیت‌های بسیارش ثابت کرده است که میزبان شایسته‌ای برای کاربرانی است که به‌دنبال پیام‌رسانی کامل می‌گردند. حتی با وجود قابلیت تماس صوتی، بازهم کمبود تماس تصویری در تلگرام احساس می‌شد که خوشبختانه این قابلیت هم نیز اخیراً به این پیام‌رسان اضافه شد.

کیفیت تماس تصویری این پیام‌رسان مانند تماس‌های صوتی‌اش رضایت‌بخش است و تصویر و صدا به‌خوبی و با وضوح مناسب منتقل می‌شود. اگر تا امروز از قابلیت جدید تلگرام خبر نداشتید، کافی است به صفحه‌ی مخاطب مدنظرتان بروید و آیکون تماس تصویری را لمس کنید تا تماس به‌راحتی برقرار شود. تماس تصویری تلگرام حالت تصویر‌به‌تصویر دارد که ازطریق آن می‌توانید حین ایجاد تماس تصویری، کارهای دیگری روی گوشی همراه خود انجام دهید.

با آموزش تلگرام زومیت همراه باشید و چم و خم کار کردن با این پیام‌رسان فوق‌العاده را یاد بگیرید.

بهترین اپلیکیشن های تماس ویدیویی Telegram
دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۵. اپلیکیشن Discord

اگر گیمر باشید، حتماً تا‌به‌حال نام دیسکورد را شنیده یا با آن کار کرده‌اید. به‌دلیل سازگاری و هماهنگی این اپلیکیشن با برنامه های استریم، دیسکورد قابلیت ایجاد تماس تصویری را به کاربرانش ارائه می‌دهد و خیلی از کاربران از این بستر برای بازی‌کردن با دوستان و تعامل تصویری استفاده می‌کنند.

دیسکورد هم از سرورهای قدرتمندی برخوردار است که می‌تواند کیفیت و وضوح راضی‌کننده‌ای دراختیار کاربرانش قرار دهد. دیسکورد هم می‌تواند برای تماس‌ یا جلسه‌های کاری مناسب باشد؛ اما قابلیت‌‌هایی جانبی که در تماس‌های تصویری‌اش جای داده است، بیشتر برای تماس‌های دوستانه یا دورهمی‌های آنلاین یا استریم بازی مناسب است.

بهترین اپلیکیشن های تماس ویدیویی Discord
دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۶. اپلیکیشن Google Meet

گوگل Meet امکان برقراری امن تماس‌های تصویری را به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه امکان ایجاد جلسات ویدیویی باکیفیت را برای گروهای حداکثر ۲۵۰ نفره فراهم می‌کند. همه‌ی اطلاعات شما هنگام استفاده از Google Meet، رمزنگاری می‌شود و گوگل اعلام کرده است سیستم‌های امنیتی این پلتفرم به‌مرور بهبود پیدا می‌‌کنند. امکان ایجاد نظرسنجی و پرسش‌وپاسخ و بالابردن دست، ازجمله قابلیت‌های جذاب این پلتفرم است.

کاربران می‌توانند با Google Meet ازطریق هر دستگاهی و با پیوند مخصوص جلسات ویدویی به آن تماس بپیوندند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به اشتراک‌گذاری صفحه، اسناد، اسلاید‌ها و...اشاره کرد. گوگل همچنین قابلیت زیرنویس‌های زنده را با فناوری تشخیص‌گفتار لحظه‌ای خود در این برنامه ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Google Meet
دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۷. FaceTime

این‌بار فقط با کاربران سیستم‌عامل iOS کار داریم. فیس‌تایم یکی از اپلیکیشن های محبوب اپل است که ازطریق آن می‌توانید با گوشی آیفون خود با کاربران دیگر تماس تصویری برقرار کنید و از کیفیت و سرعت اتصال رضایت‌بخش آن بهره‌مند شوید.

این اپلیکیشن قابلیت سینک‌شدن با تمامی دستگاه‌های مجهز به iOS شما را دارد و زمانی‌که با فیس‌تایم شما تماس گرفته می‌شود، تمامی دستگاه‌هایتان اعلان را دریافت می‌کند و بدین‌ترتیب خیالتان راحت خواهد بود که هیچ تماس فیس‌تایمی را از دست نخواهید داد. فیس‌تایم به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی گوشی‌های اپل نصب است؛ اما برای مک و دیگر دستگاه‌ها باید ازطریق اپ‌استور آن را پیدا و نصب کنید.

دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۸. اپلیکیشن Whereby

Whereby را می‌توان یکی از اپلیکیشن های باکیفیت ویدیوکال توصیف کرد. نسخه‌ی رایگان این برنامه امکان برقراری تماس‌های ویدیویی با حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده را فراهم می‌کند. این برنامه به‌طورپیش‌فرض اتاق‌های ایجاد‌شده را قفل می‌کند و میزبان‌ها می‌توانند تعیین کنند چه کسی وارد اتاق شود. این اپلیکیشن مثل Zoom و Google Meet، امکان ایجاد یک پیوند برای هر تماس ویدیویی را ارائه می‌دهد که با اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود، می‌توانید آن‌ها به تماس تصویری خود دعوت کنید.

گفتنی است نسخه‌ی رایگان این برنامه امکان برقراری تماس‌های تصویری یک‌به‌یک نامحدود و ۴۵ دقیقه برای تماس‌های ویدیویی را ارائه می‌دهد. Whereby به‌طورهوشمند با یوتیوب، Outlook، گوگل‌درایو، ترلو، اسلک و Miro یکپارچه می‌شود تا هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی، بتوانید با همکاران خود کار کنید. علاوه‌براین، امکان سفارشی‌سازی ظاهر و برند مدنظر شما برای اتاق‌ها دردسترس است. از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به امکان استفاده از تخته‌سفید مجازی Miro و واکنش به تماس‌های زنده با شکلک‌ها اشاره کرد.

دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۹. اپلیکیشن Zoho Meeting

Zoho به‌عنوان رقیب مایکروسافت ۳۶۵ از چند برنامه‌ی تجاری مثل ایمیل، تقویم، یادداشت‌برداری و پلتفرم تماس ویدیویی تشکیل شده است. نسخه‌ی رایگان Zoho Meeting یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند تماس تصویری است که نسخه‌ی رایگان آن امکان ایجاد تماس‌های ویدیویی با حداکثر ۱۰۰ نفر را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید وبینارها نیز را با نسخه‌ی رایگان این برنامه میزبانی کنید.

این برنامه‌ی ویدیوکال قابلیت‌هایی مثل پس‌زمینه‌های مجازی، تخته‌سفید، چت در جلسات، یادداشت و امکان اشتراک‌گذاری صفحه را فراهم می‌کند. همچنین، Zoho Meeting مجموعه‌ای از کنترل‌های نظارتی مثل قفل‌کردن جلسات، تعویض ارائه‌دهنده‌ها و بی‌صدا‌کردن و حذف شرکت‌کنندگان را ارائه می‌دهد.

دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

۱۰. اپلیکیشن AnyMeeting

اگر به‌دنبال برنامه تماس تصویری با محیطی جذاب و استفاده‌ی آسان هستید، AnyMeeting یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. این برنامه‌ی تماس ویدیویی به شما اجازه می‌دهد تماس‌های تصویری با کیفیت HD را میزبانی کنید یا به تماس‌های دیگران بپیوندید. این اپلیکیش کیفیت صوتی و تصویری چشمگیری دارد و ازجمله قابلیت‌های کاربردی آن می‌توان به‌اشتراک‌گذاری صفحه و کنترل شرکت‌کنندگان اشاره کرد.

AnyMeeting محدودیتی ازنظر مدت‌زمان جلسات آنلاین ندارد و حداکثر از ۲۰۰ شرکت‌کننده‌ی وب یا گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید جلسات مدنظر خود را نیز قفل کنید تا فقط افراد واجدشرایط بتوانند به آن اضافه شوند. قابلیت اتاق انتظار به شما اجازه می‌دهد جلسات را قفل کنید و اجازه‌ی ورود را به افرادی بدهید که دیرتر به جلسه رسیده‌اند.

دکمه دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید
دکمه دانلود از اپ استور برای iOS

در این فهرست، سعی کردیم گزینه‌های برتر موجود بین اپلیکیشن های تماس تصویری را معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید که اپلیکیشن مهمی از این فهرست جا مانده است، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

این مطلب را ابتدا امیرحسین والی در شهریور ۱۳۹۹ نوشته و مجتبی بوالحسنی در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۱ آن را به‌روزرسانی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات