گوشی های صاایران با حمایت نیروهای مسلح وارد بازار می‌شوند

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام وزیر ارتباطات در مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، گوشی‌های صاایران به ایرانسل برای واگذاری اقساطی تحویل شد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که امروز، ۲۴ شهریورماه برگزار شد، از آماده‌شدن سری اول گوشی‌های شرکت صاایران خبر داد.

به‌گفته‌ی جهرمی، صاایران که شرکتی متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است، گوشی‌های موبایل ساخت خود را برای عرضه به شرکت ایرانسل تحویل داده است. این گوشی‌ها قرار است به‌صورت اقساطی به مردم فروخته شود.

وزیر ارتباطات توضیح داد که اکنون چند شرکت در کشور مشغول ساخت گوشی هوشمند هستند و وزارت ارتباطات از وزارت دفاع نیز پس از ابراز تمایل برای همکاری درزمینه‌ی تولید تجهیزات ICT درخواست کرده تا در تولید گوشی ملی به یاری آن‌ها بیاید. حال قرار است گوشی‌های صاایران با سیم‌کارت ایرانسل و به‌صورت باندلینگ به بازار عرضه شوند.

طبق اعلام وزیر ارتباطات، خط اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ارائه‌ی وام به اپراتورهای تلفن همراه درحال راه‌اندازی است تا گوشی‌های تولید داخل به‌صورت اقساطی به مردم عرضه شود.

جهرمی خطاب به تولیدکنندگان محصولات داخلی حوزه‌ی فناوری اطلاعات اذعان کرد که گرانی این وسایل باعث شده تا مردم چشم‌انتظار تولید داخل باشند و گوشی موبایل نیز یکی از نیازمندی‌های آن‌ها است؛ حال آنکه با وجود اعلام آغاز به کار خط تولید در مراغه، محصول به دست مردم نمی‌رسد و آن‌ها نمی‌توانند شیرینی تولید داخل را بچشند. جهرمی می‌گوید تولید باید به‌صورت انبوه صورت بگیرد تا بومی‌سازی تجهیزات فناوری رونق بگیرد.

جهرمی در بخشی از سخنان امروز خود به لزوم به‌روزرسانی و انجام تحقیق و توسعه‌ی مداوم در شرکت‌های تولیدکننده نیز اشاره و اعلام کرد: «تولیدکنندگان نباید به ساخت یک مدل گوشی بسنده کنند؛ لازمه‌ی پیشرفت و بقای تولید، رقابت با نمونه‌های خارجی است که برای تحقق این امر باید تولیدکننده بتواند محصولی در حد و اندازه‌ی محصول جهانی عرضه کند.»

وزیر ارتباطات با اشاره به شیوع ویروس کرونا که نیاز به ابزارهای دیجیتال را فزونی بخشیده و اکنون نیز با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها قیمت محصولات حوز‌ه‌ی فناوری را افزایش داده است، از تولیدکنندگان داخلی درخواست کرد تا محصولات خود را با سرعت بیشتری دراختیار مردم قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات