لپ تاپ دل XPS 13 و مدل هیبریدی آن با پردازنده نسل یازدهمی اینتل رونمایی می‌شود

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
تاریخ دقیق معرفی لپ‌تاپ‌های جدید دل مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود دل XPS 13 و مدل هیبریدی آن تا پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی شوند.
تبلیغات

چندی پیش، اینتل از پردازنده‌های نسل یازدهمی برای پلتفرم رایانه‌های قابل حمل رونمایی کرد. این پردازنده‌ها که برای استفاده در گجت‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها طراحی شده‌اند از پردازنده‌های گرافیکی Iris Xe یا تایگر لیک نیز بهره می‌برند.

سران اینتل در خلال رونمایی از پردازنده‌های نسل یازدهمی گفتند که سری جدید برای لپ‌تاپ‌های سبک و با ضخامت بسیار کم طراحی شده و با استفاده از فرایند تولید سوپرفین (SuperFin) ساخته می‌شوند. چنین تکنولوژی باعث می‌شود که پردازنده نسبت به مدل‌های پیشین درکنار مصرف کمتر انرژی بتواند با فرکانس بالاتری کار کند. درواقع پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل برای گجت‌های قابل حمل نه‌تنها کم‌مصرف‌تر شده‌اند؛ بلکه توان محاسباتی بیشتری را به دستگاه می‌بخشند.

حال، شرکت دل تأیید کرده است که از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل در دو محصول جدید به‌نام XPS 13 و XPS 13 دو در یک یا هیبریدی استفاده می‌کند. با این حساب، دو محصول جدید دل تبدیل به لپ‌تاپ‌هایی خواهند شد که بر مبنای پلتفرم EVO اینتل طراحی و توسعه داده می‌شوند. دل توضیح می‌دهد که محصولات مبتنی بر پلتفرم EVO اینتل از مزیت‌های زیر برخوردار هستند:

  • مدیریت بهتر میزان مصرف انرژی
  • از مرحله Sleep تا دردسترس قرار گرفتن رایانه در کمتر از ۱ ثانیه طول می‌کشد
  • عمر مفید باتری دستگاهی با نمایشگری مجهز به رزولوشن FHD از ۹ ساعت بیشتر خواهد بود
  • دستگاهی با نمایشگر مجهز به رزولوشن FHD طی ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر برای ۴ ساعت استفاده مداوم شارژ می‌شود

متاسفانه اطلاعات بسیار کمی در مورد دو محصول جدید دل دراختیار داریم؛ اما انتظار می‌رود غول سخت‌افزاری در ماه اکتبر رویدادی برگزار کرده و از دو لپ‌تاپ خود رونمایی کند. دل به عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایی مقرون‌به‌صرفه و البته با سخت‌افزاری نسبتا توانمند معروف است و انتظار می‌رود دو لپ ‌تاپ جدید سری XPS 13 نیز چنین ویژگی‌هایی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات