اپل علیه شرکتی کوچک با لوگو گلابی‌شکل اقدام قانونی کرد

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
Prepear اپلیکیشنی رایگان است که لوگویی گلابی‌شکل دارد. بنیان‌گذاران Prepear می‌گویند اپل به‌تازگی به‌دلیل این لوگو، علیه آن‌ها اقدام قانونی کرده است.
تبلیغات

گزارش‌های جدید می‌گویند اپل علیه شرکتی با نام Prepear اقدام قانونی کرده است. Prepear اپلیکیشن و سرویسی است که به مردم امکان می‌دهد به‌سادگی برنامه‌ی غذایی برای خود بچینند و دستورهای پخت‌ جدیدی پیدا کنند. حال دلیل اصلی شکایت اپل علیه این شرکت چیست؟ لوگو. از قرار معلوم Prepear از لوگویی شبیه به گلابی استفاده می‌کند. لوگو Prepear که در تصویر اصلی مقاله مشاهده می‌شود، از نگاه اپل شباهت‌های زیادی به لوگو این شرکت دارد؛ به‌همین‌دلیل، اهالی کوپرتینو علیه Prepear اقدام قانونی کرده‌اند. 

براساس گفته‌های بنیان‌گذاران Prepear که مدتی پیش از سرویس Super Healthy Kids جدا شده‌اند، اپل به نشان تجاری شرکت اعتراض قانونی کرده و از Prepear خواسته لوگوش را عوض کند. این گزارش را ابتدا رسانه‌ی iPhone in Canada منتشر کرد و تاکنون، واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته است. آن‌طورکه در گزارش این رسانه می‌خوانیم، بنیان‌گذاران می‌گویند Prepear شرکت کوچکی است و درخواست اپل برای تغییر لوگو گلابی‌شکل عجیب به‌نظر می‌رسد. Prepear می‌گوید مدت‌ها است از این لوگو برای اعلام حضور در کسب‌و‌کار مدیریت دستور پخت و برنامه‌ریزی برای وعده‌ی غذایی استفاده می‌کند. 

بنیان‌گذاران Prepear درادامه‌ی سخنانشان باردیگر روی این موضوع تأکید کرده‌اند که شرکتی کوچک دارند و Prepear صرفا از پنج عضو تشکیل شده است. آن‌ها می‌گویند جنگ قانونی با اپل تا به این لحظه باعث شده چندین‌هزار دلار هزینه به آن‌ها تحمیل شود. Prepear در پی افزایش هزینه‌ها به‌دلیل همین اتفاق، مجبور شده یکی از کارمندانش را اخراج کند. بنیان‌گذاران Prepear می‌‌گویند خودشان را به «تعهدی اخلاقی» برای ایستادگی دربرابر «اقدام قانونی بی‌رحمانه‌ی اپل» پایبند می‌دانند.

Prepear همچنین ادعا می‌کند اپل تاکنون ده‌ها بار کسب‌و‌کارهای کوچک را به‌دیلیل لوگوشان به دادگاه کشانده است.اپل از این لوگوها انتقاد می‌کنند که عموما به میوه‌ها ارتباط دارند و علیه آن‌ها اقدام قانونی انجام می‌دهد. ظاهرا بسیاری از لوگوهایی که اپل به آن‌ها اعتراض می‌کند، درنهایت تغییر می‌کنند یا کاملا رها می‌شوند.

بنیان‌گذاران Prepear می‌گویند:

اکثر کسب‌و‌کارهای کوچک نمی‌توانند ده‌هاهزار دلار هزینه‌‌ای را متحمل شوند که باید برای جنگ قانونی با اپل پرداخت کنند. این وحشتناک است که ازلحاظ قانونی یکی از شرکت‌های بزرگ‌ دنیا به شما حمله می‌کند؛ حتی با دانستن این حقیقت که به‌وضوح کار اشتباهی انجام نداده‌ایم. به‌خوبی درک می‌کنیم چرا اکثر شرکت‌ها تسلیم می‌شوند و لوگو خود را تغییر می‌دهند.

همان‌طور‌که اشاره کردیم، Prepear می‌خواهد ازلحاظ قانونی با اپل مقابله کند تا بتواند حق استفاده از لوگو گلابی‌شکل را داشته باشد. در بخشی از بیانیه‌ی بنیان‌گذاران Prepear می‌خوانیم:

از خودمان دربرابر اپل دفاع می‌کنیم و دلیل این موضوع صرفا به نگه‌داشتن لوگو ختم نمی‌شود. می‌خواهیم ازطریق این کار پیامی به شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری بفرستیم و به آن‌ها بفهمانیم زورگفتن به کسب‌و‌کارهای کوچک عواقبی در پی دارد. 

Prepear در همین زمینه به‌تازگی دادخواست آنلاین جدیدی در سایت Change.org راه‌اندازی کرده است تا مقابله‌ی بی‌رحمانه‌ی اپل با کسب‌و‌کارهای کوچکِ دارای لوگو میوه را پایان دهد. تاکنون، این دادخواست توانسته بیش از ۱۴،۰۰۰ امضا جمع کند. Prepear اپلیکیشنی کاملا رایگان است و کاربران می‌توانند آن را برای سیستم‌‌‌عامل‌های اندروید و iOS دانلود کنند. لینک دانلود نسخه‌های اندروید و iOS را به‌ترتیب از اینجا و اینجا مشاهده کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات