توییتر مذاکرات مقدماتی را برای ادغام با تیک ‌تاک آغاز کرده است

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های منتشرشده، علاوه‌بر مایکروسافت، توییتر نیز مذاکرات مقدماتی را برای ادغام با تیک‌تاک آغاز کرده است.
تبلیغات

براساس گزارشی از خبرگزاری وال‌استریت ژورنال، توییتر گفت‌وگوهای مقدماتی برای «ادغام» با تیک‌تاک را آغار کرده است. درنتیجه، این پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی احتمالا جدیدترین مشتری برای اپلیکیشن محبوب به‌اشتراک‌گذاری ویدئو، تیک‌تاک خواهد بود. همان‌گونه که خبرگزاری مذکور اشاره می‌کند، هنوز مشخص نیست که آیا توییتر مالکیت تیک‌تاک را به‌دست خواهد آورد یا خیر. همچنین، موانع عمده‌ای پیش‌روی معاملاتی از این دست قرار دارد.

بزرگ‌ترین چالش، فرمان اجرایی ترامپ در تاریخ ۶ اوت است که شرکت مادر تیک‌تاک، بایت دنس را از هرگونه معامله‌ای در داخل ایالات متحده منع می‌کند. این فرمان، ۴۵ روز پس از صدور اجرا خواهد شد. با وجود اینکه تا‌کنون هیچ مدرکی مبنی‌بر به‌اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران ایالات متحده با دولت چین درباره‌ی تیک‌تاک یا بایت دنس ارائه نشده است، دولت آمریکا اپلیکیشن چینی یادشده را خطری بالقوه می‌داند. تیک‌تاک گفته است که فرمان دولت ترامپ را تلافی می‌کند.

در بخش دیگر این جریانات، مایکروسافت قرار دارد. ردموندی‌های تنها شرکتی هستند که به‌صورت عمومی درباره‌ی مذاکره با مالک تیک‌تاک، بایت دنس برای دستیابی به هرگونه توافق احتمالی اطلاع‌رسانی کرده‌اند. وال‌استریت ژورنال می‌گوید باتوجه‌به اینکه مایکروسافت پیشتاز رقابت برای تصاحب اپلیکیشن موردبحث است، احتمال اینکه توییتر تیک‌تاک را خریداری کند پایین خواهد بود. براساس اظهارات منابع وال‌استریت‌ژورنال، توییتر شرکت به‌مراتب کوچک‌تری نسبت‌به مایکروسافت است و درنتیجه، درقیاس با شرکت تولیدکننده‌ی سیستم‌عامل در حوزه‌ی قوانین ضدانحصارگرایی احتمالا کمتر مورد نظارت قرار می‌گیرد. بااین‌حال، این پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی برای هرگونه قرداد احتمالی جهت خرید تیک‌تاک، پول کمتری نسبت‌به مایکروسافت دارد.

روز دوم ماه اوت، مایکروسافت طی مطلبی در وب‌سایت خودش گفت که ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در مورد قرارداد احتمالی با تیک‌تاک، شامل سازوکارهای این اپلیکیشن چینی در ایالات متحده، استرالیا، کانادا و نیوزلند با دونالد ترامپ گفت‌وگو کرده است. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد، مذاکرات با بایت دنس تا تاریخ ۱۵ ماه سپتامبر به پایان برسد.

براساس گزارش خبرگزاری مذکور، هرگونه توافقی با توییتر، شامل عملیات‌های تیک‌تاک در ایالات متحده خواهد بود. توییتر از هرگونه اظهارنظری خودداری کرد. یکی از سخنگویان تیک‌تاک نیز گفت که این شرکت، درباره‌ی شایعات رایج در بازار اظهارنظر نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات