درخواست کوالکام از دولت آمریکا برای فروش تراشه‌های اسنپدراگون به هواوی

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سران کوالکام گفته‌اند که اگر این شرکت قادر به فروش تراشه به هواوی نباشد، سهم بزرگی از بازار تراشه‌های 5G را از دست خواهد داد.
تبلیغات

درحالی‌که برخی معتقد بودند که کوالکام از تحریم سخت‌گیرانه دولت آمریکا علیه هواوی، سود می‌برد؛ اما مشخص شده است که سران این شرکت در حال مذاکره با آمریکا برای لغو بخشی از تحریم‌ها هستند. درواقع خبرنگاران رسانه وال استریت ژورنال متوجه مذاکره سران کوالکام با کاخ سفید شده‌اند تا امکان فروش تراشه‌های سری اسنپدراگون به هواوی میسر شود.

با پرسش خبرنگاران از سران کوالکام نیز در مورد شایعات به وجود آمده، آن‌ها گفته‌اند: «تحریم، مانع به‌دست‌آوردن قطعات موردنیاز هواوی نمی‌شود و در صورتی که تحریم‌ها برای فروش تراشه‌های اسنپدراگون به هواوی برداشته نشود، میلیاردها دلار از درآمدمان کاهش یافته و دراختیار شرکت‌هایی ازجمله مدیاتک و سامسونگ قرار خواهد گرفت. درواقع برداشته شدن تحریم‌ها به شرکت‌های آمریکایی کمک می‌کند که در رقابت با سایر شرکت‌ها باقی بمانند و سهم خود از بازار تراشه‌ها را از دست ندهند.»

در ادامه سران کوالکام گفته‌اند که اگر به‌دلیل تحریم‌ها این شرکت قادر به فروش تراشه به هواوی نباشد، شاهد تغییر پیاپی در میزان سهم سازندگان از بازار قطعات نیمه‌رسانا خواهیم بود. کوالکام هیچ‌گاه در مورد تجارت با هواوی سکوت نکرده است. در حقیقت، مدیرعامل این شرکت در رویداد ارائه‌ی گزارش مالی گفت که کوالکام در صدد است که تراشه‌های خود را به تمامی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند ازجمله هواوی بفروشد.

درحال‌حاضر برخی از شرکت‌های آمریکایی توانسته‌اند که شامل تحریم‌ها نباشند و معاملات خود با هواوی را ادامه دهند. کوالکام نیز می‌خواهد در میان این شرکت‌ها ازجمله اینتل و میکرون باشد. تجارت گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین منابع درآمد هواوی است و توانسته این شرکت را به موفق‌ترین سازنده گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات