تخت‌های آی‌سی‌یو به‌دلیل افزایش تعداد بیماران بدحال کرونا پر شده است

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی، از کاهش تخت‌های آی‌سی‌یو به دلیل افزایش تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا خبر داد.
تبلیغات

علیرضا سلیمی، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که در رفتار ویروس کرونا نسبت به اسفندماه تغییراتی مشاهده شده و برهمین‌اساس، درحال‌حاضر تنها بیمارانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که بدحال هستند و عمدتا نیاز به بستری در بخش آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه دارند. وی افزود که همین مسئله موجب افزایش نیاز بیمارستان‌ها به تخت‌های ویژه در آی‌سی‌یو شده است.

سلیمی همچنین محاسبه‌ی میزان دقیق تخت‌ها را دشوار دانست و اذعان داشت که اعلام عددی دقیق برای میزان کمبود تخت آی‌سی‌یو به شاخصه‌های متعددی از جمله تعداد نیروی انسانی و تعداد جمعیت مبتلایان کل کشور نیاز دارد. وی همچنین اشاره کرد که به‌ دلیل شرایط خاص و شناور کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، هرچه تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیشتر باشد، تعداد بیماران بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند و حتی برای بستری بیماران بینابینی هم اقدامات لازم انجام می‌شود.

علیرضا سلیمی همچنین عنوان کرد که درحال‌حاضر بیمارستان‌ها علاوه بر کمبود تخت ویژه با کمبود متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه نیز مواجه شده‌اند.معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی ضمن اعلام افزایش‌یافتن شمار جان‌باختگان کادر سلامت، اعلام کرد که فقط در تهران بیش از ۶۰۰۰ نفر مبتلا در کادر درمان و ۱۵۰ نفر فوتی ثبت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات