مایکروسافت: برنامه‌ای برای تغییر نام ایکس باکس لایو نداریم

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود انتشار شایعات مختلف در فضای مجازی، مقام‌های مایکروسافت تأیید کردند به فعالیت ایکس باکس لایو گلد خاتمه داده نخواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش، شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که مایکروسافت می‌خواهد نام ایکس باکس لایو را تغییر دهد. این موضوع در حالی مطرح شد که مایکروسافت اعلام کرد تغییراتی در بخش توافق‌نامه میان مشتریان و مایکروسافت به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات اعمال می‌شود.

شایعات تغییر نام ایکس باکس لایو از زمانی پررنگ شد که در بیانیه‌ی منتشرشده‌ی ردموندی‌ها، از عبارت Xbox Online Service به‌جای Xbox Live استفاده شده بود. در این زمینه، سخن‌گوی مایکروسافت با رسانه The Verge مصاحبه‌ای کرده و گفته است عبارت Xbox Online Service درواقع به ذخیره‌ی اطلاعات بازی‌ها روی پلتفرم‌های مختلف و درخواست‌های دوستی اشاره می‌کند.

سخن‌گوی مایکروسافت در ادامه‌ی مصاحبه با The Verge گفت:

عبارت یادشده [Xbox Online Service] درواقع برای ایجاد تمایز میان سرویس‌های رایگان و سرویس‌های حق اشتراکی مانند ایکس باکس لایو گلد استفاده شده است و هیچ تغییری در خدمات ارائه‌شده یا ایکس باکس لایو گلد اعمال نمی‌شود.

در برخی از شایعات، اشاره شده بود که احتمال رایگان‌شدن سرویس ایکس باکس لایو گلد وجود دارد. سخن‌گوی مایکروسافت در پاسخ به پرسش خبرنگار رسانه‌ی The Verge در این زمینه گفت:

برنامه‌ای برای پایان‌دادن به فعالیت سرویس ایکس باکس لایو گلد نداریم؛ زیرا این بخش یکی از خدمات مهمی است که درحال‌حاضر به کاربران ارائه می‌دهیم و انتظار داریم ایکس باکس لایو گلد در آینده نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

با اینکه سخن‌گوی مایکروسافت تأیید کرده است سرویس ایکس باکس لایو گلد به فعالیت خود در آینده نیز ادامه خواهد داد، درباره‌ی این موضوع توضیح کاملی نداده است که آیا این سرویس رایگان خواهد شد یا خیر. همین امر احتمال رایگان‌شدن سرویس ایکس باکس لایو گلد را همچنان پابرجا می‌سازد.

برخورداری از سرویس ایکس باکس لایو گلد به گیمرها و دارندگان کنسول ایکس باکس وان و درآینده به نسخه‌ی عرضه‌نشده‌ی ایکس باکس وان سری ایکس اجازه می‌دهد به بخش چندنفره‌ی بازی‌ها و تجربه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، گیمرهایی که ازطریق ویندوز ۱۰ بازی‌ها می‌کنند، به پرداخت حق اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد نیازی ندارند.

تمامی این شایعات از زمانی شروع شد که مایکروسافت حق اشتراک ۱۲ ماهه‌ی ایکس باکس لایو گلد را از فروشگاه دیجیتالی خود حذف کرد. باید دید ردموندی‌ها چه برنامه‌هایی برای آینده‌ی این سرویس دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات