ایکس باکس با معرفی لوازم جانبی جدید به بازار موبایل گیمینگ وارد می‌شود

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برند ایکس باکس در راستای حضور پررنگ‌تر در بازار سخت‌افزاری موبایل گیمینگ از لوازم جانبی جدیدی رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت با درنظر گرفتن سرویس کلاد گیمینگ از سری جدید لوازم جانبی ایکس‌باکس برای پلتفرم موبایل رونمایی کرده است که شاید مهم‌ترین دلیل عرضه چنین محصولاتی را بتوان آغاز به کار سرویس Xbox Game Pass Ultimate در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور)، در بستر Xcloud عنوان کرد.

لوازم جانبی معرفی‌شده گویا تنها برای پلتفرم اندروید طراحی شده‌اند و از محصولات مبتنی بر iOS پشتیبانی نمی‌کنند. بااین‌حال، افراد علاقه‌مند به خرید گجت‌های جدید ایکس باکس می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به سفارش آن‌ها اقدام کنند.

در ادامه به معرفی شماری از لوازم جانبی جدید ایکس‌باکس که به منظور افزایش کیفیت تجربه موبایل گیمینگ ارائه شده، می‌پردازیم.

سرویس ایکس کلاود / XCloud

مجموعه‌ی محصولات سخت‌افزاری جدید ایکس‌باکس، با گجتی بازطراحی شده از Razer Kishi آغاز می‌شود. این وسیله‌ی جانبی، با قرار دادن دو کنترلر در دو طرف بالا و انتهای نمایشگر موبایل، عملاً گوشی هوشمند را به کنسول دستی شبیه به نینتندو سوییچ تبدیل می‌کند. این وسیله، با قیمت ۸۰ دلار در فروشگاه آمازون عرضه می‌شود؛ اما مدلی که به‌طور ویژه با کلیدها و طراحی کنترلرهای ایکس‌باکس تولید شده، حدود ۲۰ دلار هزینه‌ی بیشتر را برای خریداران به‌دنبال خواهد داشت.

اگر به‌دنبال کنترلری ارزان‌قیمت با طراحی قدیمی باشید نیز 8BitDo گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این دسته که درواقع مدلی بازطراحی شده‌ از گیم پدهای Sn30 Pro Bluetooth است، رنگ‌بندی کلاسیک خود در کنسول‌های نینتندو را با ظاهری مدرن‌تر تعویض کرده است. این کنترلرها علاوه‌بر ویژگی‌های معمول خود، با یک کلید اضافی ایکس‌باکس و گیره‌های قابل تنظیم برای گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند. بنابراین کاربران می‌توانند از این وسیله روی تبلت‌های اندروید خود نیز استفاده کنند. 8BitDo Sn30 Pro از تاریخ ۲۱ سپتامبر با قیمت ۴۴.۹۹ دلار قابل خریداری خواهد بود. البته هم‌اکنون امکان پیش سفارش این محصول در آمازون وجود دارد.

لوازم جانبی سرویس ایکس کلاود / XCloud
مقاله‌های مرتبط:

    به این نکته نیز باید اشاره کرد که Xcloud از هم‌اکنون پشتیبانی خود از تمامی کنترلرهای بی‌سیم را آغاز کرده است. درواقع انتظار می‌رود در آینده از DualShock 4 پلی ‌استیشن نیز بتوان برای تجربه بازی‌های این بستر استفاده کرد. در صورتی که چنین رویکردی را در پیش داشته باشید، چند گیره‌ی نگه‌دارنده مخصوص برای خرید دردسترس قرار خواهد داشت. گیره‌های نگه‌دارنده جداگانه‌ی کنترلرهای ایکس‌باکس، با قیمت ۱۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات