طرح مفهومی مدل بازطراحی‌شده آی مک اپل منتشر شد

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از طراحان به‌تازگی طرح مفهومی مدل بازطراحی‌شده‌ی آی‌مک را که قرار است به تراشه‌ی اپل سیلیکون مجهز شود منتشر کرده است. این طرح مفهومی نشان می‌دهد آی‌مک قرار است به‌شکلی محسوس متحول شود.
تبلیغات

اپل هنوز در سال ۲۰۲۰ مدل جدید کامپیوتر‌های سری آی‌مک (Apple iMac) را رونمایی نکرده است. برخی شایعه‌ها می‌گویند آی‌مک جدید اپل که مجهز به پردازنده‌ اینتل است دارای همان طراحی نسل‌های پیش خواهد بود و تغییر چندانی به‌‌خود نخواهد دید. افشاگران می‌گویند اپل معرفی آی‌مک بازطراحی‌شده را برای سال آینده گذاشته و قصد دارد در محصول موردبحث از تراشه‌ی اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم استفاده کند. به‌تازگی یکی از طراحان خوش‌ذوق با نام دنیل باتیستا طراحی مفهومی آی‌مک جدید اپل را منتشر کرده است تا بهتر با جوانب مختلف آن آشنا شویم.

براساس گزارشی تأییدنشده ازسوی سانی دیکسون، اپل از مدتی پیش، کار روی مدل بازطراحی‌شده‌ی آی‌مک را با الهام از مانیتور گران‌قیمت Pro Display XDR و آیپد پرو آغاز کرده است. ترکیب طراحی دو محصول یادشده بدین معنی است که کامپیوتر‌ی آل‌این‌وان جدید اپل قرار است در اطراف صفحه‌نمایش خود حاشیه‌های کمتری داشته باشد و از لبه‌های تخت استفاده کند. این دقیقا همان چیزی است که در طراحی جدید دنیل باتیستا به‌چشم می‌خورد.

مدل بازطراحی شده آی مک / iMac از نمای پایین

در طراحی باتیستا، آی‌مک جدید اپل همچون مدل بزرگ‌تر آیپد پرو به‌نظر می‌رسد که روی پایه‌ی ویژه‌ی مانیتور Pro Display XDR یعنی Pro Stand قرار داده شده. کاهش ضخامت بدنه و کمتر شدن حاشیه‌ها در اطراف صفحه‌نمایش باعث شده آی‌مک بازطراحی‌شده‌ی اپل ظاهر بسیار مدرن و جذابی پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اپل از سال ۲۰۱۲ تاکنون زبان طراحی کامپیوتر‌ی آل‌این‌وان خود را تغییر نداده و به‌زودی زمان تغییر اساسی فرا می‌رسد.

آی‌مک بازطراحی‌شده از مانیتور Pro Dispay XDR و تبلت آیپد پرو الهام خواهد گرفت

طراحی مفهومی جدید دنیل باتیستا افزون‌بر نمایش ظاهر بازطراحی‌شده، حاوی اشاره به برخی قابلیت‌های جالب است که احتمالا به آ‌ی‌مک جدید اضافه خواهند شد. تصویر منتشرشده ازسوی باتیستا همچنین حاوی شماری از لوازم جانبی جدیدی است که اپل احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور معرفی خواهد کرد و شامل مدل جدید صفحه‌کلید مجیک کیبورد (Magic Keyboard) با کلیدهای دارای نور پس‌زمینه می‌شود.

بسیاری از افرادی که مجیک کیبورد را تهیه کرده‌اند از عملکرد آن رضایت دارند، اما نبود نور پس‌زمینه را بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف محصول درمقایسه‌با صفحه‌کلید مک ‌بوک و همچنین صفحه‌کلید مجزای جدید آیپد پرو به‌حساب می‌آورند. اپل با‌ علم‌ به این موضوع احتمالا نسل بعدی مجیک کیبورد را به نور پس‌زمینه مجهز خواهد کرد.

نمای بالا مدل بازطراحی شده آی مک / iMac مجیک ماوس مجیک کیبورد اپل

باتیستا همچنین در طرح مفهومی خود به مدل جدید مجیک ماوس (Magic Mouse) اشاره می‌کند. مجیک ماوس جدید ازلحاظ ظاهری تغییری به‌خود نمی‌بیند، اما احتمالا قرار است به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز شود. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های مجیک ماوس نسل فعلی این است که برای شارژ کردنش باید کابل لایتنینگ را به بخش پایینی وصل کنید تا باتری محصول شارژ شود. برخلاف مجیک کیبورد، برای شارژ کردن مجیک ماوس نسل فعلی باید محصول را برعکس کنید.

طرح مفهومی دنیل باتیستا روشی بسیار هوشمندانه و جذاب برای شارژ مجیک ماوس ارائه می‌دهد. ظاهرا پایه‌ی آی‌مک جدید قرار است توانایی شارژ کردن محصولات دیگر را به‌صورت بی‌سیم پیدا کند. بدین ترتیب خواهید توانست مجیک ماوس را روی پایه‌ی محصول بگذارید تا فرایند شارژ انجام بگیرد. کاربر همچنین خواهد توانست محصولات دیگر نظیر ایرپادز و آیفون را که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند ازطریق پایه‌ی آی‌مک جدید شارژ کنند. 

دنیا باتیستا در طرح مفهومی خود به بهره‌مندی آی‌مک جدید از فناوری فیس ID اشاره می‌کند. برخی افشاگران گفته‌اند اپل می‌خواهد در آینده شماری از کامپیوتر‌های اکوسیستم مک را به فیس ID مجهز کند. رسانه‌ی 9to5Mac مدتی پیش کد بتای سیستم‌عامل مک OS بیگ سر را موردبررسی قرار داد و توانست در آن اشاراتی به دوربین TrueDepth پیدا کند؛ TrueDepth همان دوربینی است که باعث می‌شود آیفون‌ها برای بهره‌مندی از فناوری فیس ID واجد شرایط باشند. اگر به مشاهده‌ی تصاویر بیشتر از این طرح مفهومی علاقه‌مند هستید می‌توانید وارد این وب‌سایت شوید. 

پنل پشتی مدل بازطراحی شده آی مک / iMac رندر غیررسمی دو مانیتور کنار هم

شایعه‌ها می‌گفتند اپل قصد داشته هفته‌ی گذشته مدل جدید آی‌مک را با پردازنده‌ اینتل و بدون بازطراحی، معرفی کند. بااین‌حال ساعاتی پس از انتشار آن شایعه، جان پراسر (از افشاگران مورداعتماد) گفت چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد. درنهایت آی‌مک جدید معرفی نشد. چند ماه پیش مدل معرفی‌نشده‌ای از آی‌مک با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i9 اینتل و کارت گرافیک Radeon Pro 5300 AMD در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد. احتمالا این، همان محصولی است که قرار بوده هفته‌ی گذشته معرفی شود. 

آی‌مک بازطراحی‌شده‌ی اپل درکنار داشتن ظاهر جدید، سیستم فیوژن درایو (Fusion Drive) را کنار خواهد گذاشت و از از درایو حالت جامد (SSD) استفاده خواهد کرد. این کامپیوتر‌ی آل‌این‌وان جدید همچنین دارای تراشه‌ی امنیتی T2 اپل خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات