بررسی آنر 9A

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 23 دقیقه
آنر 9A گوشی اقتصادی و ارزان جدید چینی‌ها به‌تازگی رسما وارد کشورمان شده است. این گوشی چه ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد؟ با بررسی این گوشی همراه باشید.
تبلیغات

پیش از پوست‌اندازی کره‌ای‌ها، فاتحان بازار گوشی‌های پایین‌رده، چینی‌ها بودند‌؛ اما اکنون رقابت بین شرکت‌های مستقر در دو کشور آسیای شرقی شدت مضاعفی دنبال می‌شود. گوشی‌های پایین‌رده با هدف ارائه‌ی حداقل‌ها برای کاربرانی با استفاده‌ی روزمره عرضه می‌شوند. باتوجه‌به افزایش قیمت گوشی در کشورمان، بازار محصولات پایین‌رده و اقتصادی گسترده‌‌تر از گذشته است؛ بنابراین، آنر و دیگر شرکت‌ها نگاه ویژه‌ای به این بازار دوخته‌اند. گوشی ‌های ردمی، سامسونگ گلکسی A10S، نوکیا ۳.۲ و ارزان‌قیمت‌های سری Y هواوی برخی از رقبای آنر ۹ ای محسوب می‌شوند.

گوشی‌های پایین‌رده کاربری بسیار محدودتری درمقایسه‌با میان‌رده‌ها دارند؛ ازاین‌رو پیش از خرید باید کاملا خود را برای رو‌به‌روشدن با ضعف‌های متعدد آن‌ها مانند پردازنده‌ی.....‌ ضعیف آماده کنید. شباهت زیادی میان گوشی‌های پایین‌رده‌ی بازار وجود دارد؛ به‌طوری‌که دو یا سه گیگابایت رم و پردازنده‌های سری ۴۰۰ کوالکام یا سری پی ۲۰ مدیاتک تقریبا در تمام آن‌ها مشترک هستند. باتری یکی از بخش‌هایی است که بازیگران فعال در بازار پایین‌رده می‌توانند خود را از دیگری متمایز کنند؛ ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آنر ۹ ای نیز شناخت خوب آنر از این بخش از بازار را نشان می‌دهد. 

نمای پشت گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - سنسور اثر انگشت و چینش دوربین ها

آنر 9A با پردازنده‌ی هلیو پی ۲۲ مدیاتک و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روی کاغذ رقیب توانمندی است‌؛ اما در عمل این گوشی چگونه عمل می‌کند؟ پیش از آغاز بررسی نگاهی به مشخصات فنی کامل این گوشی داشته باشید:

آنر 9A را دفتر آنر در کشورمان برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده است. برای مقایسه مشخصات و قیمت موبایل در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

طراحی

آنر 9A در القای حس اولیه‌ی کالایی باکیفیت در بازه‌ی قیمتی خود موفق است؛ زیرا همانند تمام گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی، قاب پشتی و فریم آن از پلاستیک ساخته شده‌اند‌؛ اما به‌هیچ‌عنوان حس کالای بی‌کیفیت را القا نمی‌کنند. این گوشی در سه رنگ آبی و سبز و مشکی دردسترس است. در نسخه‌ی سبز بررسی‌شده‌ی ما همانند آنر ۹ ایکس (البته با شدت کمتر) شاهد بازتاب نور از از نوارهای مورب هستیم که بافت زیبایی به پشت دستگاه داده‌اند. اطلاعاتی از نوع شیشه‌ی 2.5D استفاده‌شده در جلو گوشی در دست نیست؛ اما از این نظر گوشی‌های سری ردمی شیائومی با گوریلا گلس ۵ بهترین‌های بازار هستند.

استفاده از حسگر اثرانگشت در پشت گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای)

فریم دستگاه بافت ماتی دارد؛ ازاین‌رو نگرانی از لیزخوردن آن از دست کمتر است و عرض دستگاه نیز برای قرارگیری ایمن در دستی با ابعاد متوسط مناسب است. استفاده از نمایشگری با نسبت ۲۰ به ۹ باعث شده قرارگیری بهتر گوشی در دست کمک کرده است. ضخامت ۹ میلی‌متری دستگاه در نخستین برخورد نظر شما را جلب خواهد کرد‌؛ اما این بهایی است که سازنده برای قراردادن باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پرداخته است. وزن ۱۸۵ گرم برای محصولی با چنین باتری و ابعادی مناسب است‌؛ ولی آنر می‌توانست توازن بهتری بین وزن بخش‌های بالایی و پایینی گوشی برقرار کند. 

بریدگی یا ناچ هنوز در بازار گوشی‌های اقتصادی به بقای خود ادامه می‌دهد و در آنر 9A نیز میزبان دوربین سلفی شده است. حاشیه‌‌های کنار نمایشگر برای گوشی اقتصادی پذیرفتنی است؛ ولی بهترین نمونه‌‌ی بازار محسوب نمی‌شود. ۸۱/۳ درصد جلو گوشی را نمایشگر پوشانده که برای گوشی اقتصادی کاملا مناسب است. گوشی اقتصادی جدید آنر به‌دلیل بدنه‌ی پلاستیکی آن مستعد جذب اثرانگشت است‌؛ اما در رنگ روشن این مسئله کمتر آزارتان خواهد داد. آنر 9A به‌صورت پیش‌فرض با روکش روی نمایشگر و قاب ژله‌ای شفاف عرضه می‌شود که خیال شما را در ابتدا خرید کمی راحت می‌کند. پلاستیک درمقایسه‌با شیشه برای خش‌پذیری مستعدتر است؛ ازاین‌رو، حتما استفاده از قاب در چنین گوشی‌‌هایی توصیه می‌شود. 

ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر Honor 9A (آنر ۹ ای)
فریم کناری و کلید پاور و حجم صدا Honor 9A (آنر ۹ ای)
فریم پایینی گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - درگاه Micro USB، اسپیکر و جک ۳.۵
حسگر اثر انگشت و چینش دوربین گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای)

متأسفانه از چراغ اعلان خبری نیست و این مسئله در گوشی‌های فاقد نمایشگر همیشه‌روشن نیز مشکل‌ساز می‌شود. کلید پاور محل نسبتا مناسبی دارد‌؛ اما فشردن آن‌ها به‌دلیل سفتی که حس می‌شود، آن‌قدرها کم‌نقص نیست. شیار سیم‌کارت و حافظه در فریم سمت چپ قرار گرفته است که دو جایگاه مجزا برای سیم‌کارت (پشتیبانی از شبکه 4G) و یک جایگاه نیز برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی در آن تعبیه شده است. استفاده‌ی آنر از درگاه منسوخ شده‌ی Micro USB در سال ۲۰۲۰ با وجود مهاجرت رقبا به Type C نقص محسوب می‌شود. چینی‌ها جک ۳/۵ میلی‌متری صدا و اسپیکر اصلی را در لبه‌ی پایینی‌ قرار داده‌اند. ناگفته نماند این گوشی از OTG برای اتصال فلش و... پشتیبانی می‌کند.

با نگاه به پشت دستگاه چینش دوربین سه‌گانه در مستطیلی مشکی حس مدرن‌بودن طراحی را القا می‌کند. بیرون‌زدگی این بخش بسیار اندک است و مشکلی ازنظر قرارگیری روی سطح نخواهید داشت. حسگر اثرانگشت در محل مناسبی قرار گرفته است و انگشت اشاره به خوبی روی آن می‌نشیند و همانند دیگر گوشی‌های آنر و هواوی سرعت و دقت رضایت‌بخشی نیز دارد. فرایند شناساندن انگشت به گوشی نیز بسیار ساده و سریع است. درمجموع کیفیت ساخت، اتصالات فریم و نمایشگر و حس القاشده‌ی این محصول با درنظرگرفتن برچسب قیمتی آن پذیرفتنی است.

نمایشگر و اسپیکر

تقریبا تمام گوشی‌‌های اقتصادی در این رده‌ی قیمتی با نمایشگرهای +HD روانه‌ی بازار می‌شوند و آنر 9A نیز از این قضیه مستثنی نیست. آنر از پنل ۲۰ به ۹ از نوع IPS LCD با قطر ۶/۳ اینچ در 9A بهره گرفته است که با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ تراکم معادل ۲۷۸ پیکسل را ارائه می‌کند. تراکم پیکسل حدودی ۴۰۰ برای تجربه‌ی رضایت‌بخش و ارائه‌ی تصاویر شارپ توصیه می‌شود‌؛ اما چاره‌ای جز کنارآمدن با پنل HD در این قیمت ندارید. اگر پیش‌از‌این با نمایشگر‌های FHD کار کرده باشید، شاید در نگاه اول وضوح کمتر تصاویر در نمایشگرهای HD برایتان محسوس باشد. 

روشنایی حداکثر ۳۲۰ نیتی نمایشگر (در حالت Auto) همان ‌چیزی است که بارها در محصولات هواوی و آنر دیده‌ایم. ازنظر روشنایی، پنل‌های اولد موبایل برتری محسوسی درمقایسه‌با نمونه‌های LCD دارند. روشنایی ۲/۷ نیتی رنگ مشکی برای محصولی ارزان با این نوع پنل مقبول است که کنتراست بیشینه‌ی ۱۱۲/۷ را به‌همراه دارد. این میزان روشنایی برای استفاده‌ی بدون مشکل در فضای باز کافی نیست‌؛ اما به‌هیچ‌وجه در بین بدترین‌های بازار نیز جای نمی‌گیرد. 

عملکرد نمایشگر محصولات میان‌رده و اقتصادی

محصول / پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

آنر ۹ ای

۰/۸۵

۲/۷۵

۳۱۰

۲/۹۶

۳۲۰

۱۱۲/۷

۶

۴/۱ (Warm)

وای ۷ پی

۰/۲

۲.۶

۲۸۵

۲.۶

۲۸۵

۱۱۰

۵.۵

۴ (Warm)

موتورولا وان هایپر

۲/۶

۲/۷

۳۱۴

۲/۷

۳۱۴

۱۱۶

۴.۶

۴.۲ (Natural)

وای ۹ اس

۱/۲

۲/۹

۳۰۶

۲/۹

۳۰۶

۱۰۵

۵/۵

۲/۹ (Natural)

آنر ۹ ایکس

۲/۲

۴/۵

۴۴۵

۴.۵

۴۴۵

۹۹

۶/۱

۱/۹ (Normal)

وای ۹ پرایم ۲۰۱۹

۱/۳

۴/۴

۳۹۱

۴/۴

۳۹۰

۸۹

۶/۹

۱/۸ (Normal)

موتورولا وان اکشن

۳/۴

۳/۷

۳۴۲

۳/۵

۳۶۰

۱۰۳

۶

۵/۹ (Natural)

می ۹ لایت

۳

۰

۷۸۰

۰

۱۰۴۰

۳/۹

۰/۸ (Standard)

ردمی 8A

۰/۶

۱/۵

۲۵۰

۱/۵

۳۱۰

۲۰۷

۴/۶

۲/۴ (Standard)

شاهین ۲

۳/۲

۳

۳۴۰

۳

۳۴۰

۱۱۳

۷/۵

۷/۵

شیائومی می ای ۳

۴/۳۷

۰

۵۳۰

۰

۵۳۰

۴/۴

۴/۴

Mi 9 SE

۲/۱

۰

۶۴۲

۰

۱۰۰۸

۴/۸

۱/۹ (Standard)

گلکسی A50

۲/۳

۰

۶۶۰

۰

۸۲۰

۵

۲/۴ (AMOLED Cinema)

گلکسی M30

۲/۴

۰

۶۳۰

-

-

۵/۷

۲/۹ (Video)

گلکسی M20

۲/۸

۳/۶۵

۳۲۸

-

-

۸۹/۹

۵/۶

۵/۶

پی ۳۰ لایت

۰/۶

۴

۳۰۵

۴

۳۰۵

۷۶

۵

۲/۴ (Normal)

* تمامی نتایج جدول بالا را زومیت با ابزاری مخصوص به‌‌دست آورده است.

گوشی‌های آنر همواره ازنظر روشنایی حداقل عملکرد مناسبی داشتند؛ به‌طوری‌که کاهش روشنایی تا ۰/۸۵ نیت استفاده از گوشی برای افراد حساس در فضاهای تاریک را نیز ممکن می‌سازد. همچنین، قابلیت Eye Comfort نیز برای کاهش نور آبی و خسته‌کننده‌ی چشم به کمک کاربران آمده است. اگر به خواندن متون در گوشی خود علاقه‌مند هستید، آنر قابلیتی با عنوان eBook را نیز تعبیه کرده است که با سیاه‌وسفید کردن نمایشگر، کتاب‌خوان‌ را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. عملکرد لمسی دستگاه در بین بهترین‌های بازار گوشی‌های اقتصادی قرار نمی‌گیرد و متوسط ارزیابی می‌شود. 

پخش فیلم در گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - فیلم اونجرز

متأسفانه از حالت‌های کالیبره رنگ در تنظیمات نمایشگر گوشی خبری نیست و سازنده به دو گزینه Warm و Cold بسنده کرده است. طراوت رنگ‌ها درمقایسه‌با گوشی‌های همین برند کمتر است؛ گوشی‌هایی که با حالت پیش‌فرض Vivid (حتی بدون پوشش فضای رنگی گسترده) عرضه شده‌اند. گرایش رنگ سفید به سردی با چشم نیز مشخص بود و ثبت CCT یا دمای رنگ همبسته نزدیک به ۸،۰۰۰ کلوین نیز گواه همین موضوع است. در حالت پیش‌فرض، خطای نسبتا زیاد ۶ در فضای sRGB ثبت شد که با فعال‌شدن حالت Warm تا حدودی مشکل رنگ سفید حل می‌شود و خطای میانگین نمایش رنگ‌ها به ۴/۱ کاهش می‌یابد. همچنین، این پنل ۹۶/۵ درصد از sRGB را پوشش می‌دهد که نتیجه‌ی معقولی محسوب می‌شود. 

آزمایش پوشش فضای رنگی برای نمایشگر آنر 9A برای فضای sRGB
آزمایش GrayScale برای نمایشگر آنر 9A در فضای sRGB
آزمایش دقت رنگ برای نمایشگر آنر 9A در فضای sRGB و حالت Warm
آزمایش دقت رنگ برای نمایشگر آنر 9A در فضای sRGB

تک اسپیکر گوشی ازنظر حجم صدای خروجی متوسطی ارائه می‌کند‌؛ اما ازنظر صدای بم، عملکردش از بسیاری از رقبای هم‌رده‌ی خود بهتر است. در حجم صدای بالا، اعوجاج (دیستورشن) را شاهد هستیم که با پخش صداهایی با فرکانس‌های زیر بیشتر متوجه آن خواهید شد. آنر 9A با هدفون‌ عرضه می‌شود‌؛ اما اگر به صدا اهمیت می‌دهید، بهتر است به فکر خرید هدفون‌های بهتری باشید. پشتیبانی از Histen برای شبیه‌سازی صدای فراگیر از دیگر ویژگی‌های مهم در بخش صدای این گوشی محسوب می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

مجموعه‌ی شرکت‌های گروه هواوی تحت‌تأثیر جنگ تجاری و تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند سرویس‌های همچون Google Play Services را ارائه دهند؛ درنتیجه در آنر 9A همانند دیگر گوشی‌های جدید این شرکت، از گوگل‌پلی و نرم‌افزارهای گوگل خبری نخواهد بود. افزون‌براین، در اجرای برخی از نرم‌افزارهای ایرانی و خارجی نیز مشکل خواهید داشت؛ ازاین‌رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید گوشی‌ هواوی و آنر حتما از اجراشدن نرم‌افزارهای مدنظرتان در آن‌ها مطئن شوید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، «بررسی سازگاری اپلیکیشن‌ها با هواوی HMS» را مطالعه کنید.

میزان سازگاری اپ‌ها و بازی‌های محبوب با HMS

نام نرم‌افزار یا بازی

وضعیت اجرا

نام نرم‌افزار یا بازی

وضعیت اجرا

گوگل‌مپ

اجرا می‌شود؛‌ اما امکان ورود به حساب‌کاربری گوگل یا ذخیره‌سازی موقعیت‌های دلخواه وجود ندارد

شیپور

اجرا همراه‌با پیغام خطا و ناتوانی در شناسایی خودکار موقعیت کاربر

جیمیل

صرفا اجرا می‌‌شود؛ اما امکان وارد‌شدن به حساب جیمیل وجود ندارد

آچاره

اجرا می‌شود

گوگل‌کروم

اجرا می‌شود؛ اما امکان همگام‌سازی با حساب گوگل وجود ندارد

استادکار

اجرا می‌شود

یوتیوب

اجرا نمی‌شود

همراه من

اجرا می‌شود

گوگل‌کیپ

اجرا نمی‌شود

ایرانسل من

اجرا می‌شود

کیبورد گوگل

اجرا می‌شود

تقویم سیمرغ

اجرا می‌شود

تقویم گوگل

اجرا نمی‌شود

فیلیمو

اجرا می‌شود

گوگل‌درایو

اجرا نمی‌شود

نماوا

اجرا می‌شود

گوگل‌ترنسلیت

اجرا می‌شود

ماسک

اجرا می‌شود

گوگل‌داکس

اجرا نمی‌شود

کرفس

اجرا می‌شود

اوتلوک

اجرا می‌شود

قبضینو

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

وان‌درایو

اجرا می‌شود

لست‌پس

اجرا می‌شود

اسکایپ

اجرا می‌شود

نوار

اجرا می‌شود

مایکروسافت اج

اجرا می‌شود

خلافی

اجرا می‌شود

توییتر

اجرا می‌شود

سینماتیکت

اجرا می‌شود

اینستاگرام

اجرا می‌شود

آپ

اجرا می‌شود

واتساپ

اجرا می‌شود

تومن

اجرا می‌شود

تلگرام

اجرا می‌شود

فون‌پی

اجرا می‌شود

ترلو

اجرا همراه‌با پیغام خطا‌ی فقدان سرویس‌های گوگل

همراه‌کارت

اجرا می‌شود

مایکروسافت تیمز

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

همراه بام ملی

اجرا می‌شود

ویز

اجرا می‌شود

همراه بانک سپه

اجرا می‌شود

نشان

اجرا می‌شود

نوردوی‌پی‌ان

اجرا می‌شود

بلد

اجرا می‌شود

۱.۱.۱.۱

اجرا نمی‌شود

تپسی

اجرا نشد

شیر-ایت

اجرا می‌شود

اسنپ

اجرا نشد

اسپاتیفای

اجرا می‌شود

اسنپ‌مارکت

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

آپارات

اجرا می‌شود

طاقچه

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

Virtual Table Tennis

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

فیدیبو

اجرا می‌شود

Mad Skills Motocross 2

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

دیجی‌کالا

اجرا می‌شود

Clash of Clans

اجرا می‌شود

MX Player

اجرا می‌شود

Quiz of Kings

اجرا می‌شود

کافه‌بازار

اجرا می‌شود

آسفالت ۹ و ۸

هر دو اجرا می‌شوند.

دیوار

اجرا می‌شود

Call of Duty

اجرا می‌شود

ایوا

اجرا می‌شود

تاپ

اجرا می‌شود

تلوبیون

اجرا می‌شود

اسنپ‌فود

اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل

ADM

اجرا می‌شود

RAR

اجرا می‌شود

مطابق انتظار بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگل کارکرد صحیحی روی گوشی آنر 9A ندارند‌؛ اما وضعیت درباره‌ی اپ‌های دیگر چندان بغرنج نیست. اندروید مبتنی‌بر HMS در حال پیشرفت است؛ اما هنوز کاستی‌هایی دارد که ممکن است بر خرید گوشی اثر مستقیم بگذارد؛ مذاکرات جدی گروه هواوی برای ارائه‌ی برنامه‌های سازگار با HMS در جریان است و این احتمال وجود دارد که در آینده این بخش دستخوش تحولاتی شود و مشکلات آن به حداقل برسد. ازجمله‌ راهکارهای جایگزین AppGallery برای نصب آسان‌تر نرم‌افزار می‌توان به استفاده از سرویس داخلی کافه‌بازار و وب‌سایت‌های متنوع دانلود اپلیکیشن و بازی اندرویدی یا سرویس فیلترشده‌ی APKPure اشاره کرد. 

گالری اپلیکیشن هواوی در Honor 9A (آنر ۹ ای)

آنر 9A به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری Magic UI 3.1 روانه‌ی بازار شده است. ازنظر ظاهری، با همان چیزی رو‌به‌رو هستیم که پیش‌از‌این در گوشی‌های آنر و هواوی دیده‌ایم؛ ازجمله آیکون‌های مربعی، ژست‌های حرکتی، تغییر انیمیشن جابه‌جایی صفحات، امکان افزودن اپ‌دراور یا صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و حضور اپ‌های پیش‌فرض پخش موسیقی، مدیریت فایل و... .

دوربین

دوربین قدرتمند در دنیای گوشی‌های اقتصادی به‌ندرت دیده می‌شود؛ بنابراین، انتظار خاصی از این بخش نباید داشت. در پشت آنر 9A، سه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید و f/1.8، دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و f/2.2 به‌همراه حسگر تشخیص عمق به‌چشم می‌خورد. استفاده از دوربین اولتراواید را به فال نیک می‌گیریم؛ اما آیا این دوربین در عمل نیازهای کاربر را پوشش می‌دهد؟ همچنین، شرکت سازنده از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک لنز واید با f/2.0 برای دوربین سلفی بهره گرفته است؛ ولی متأسفانه از لرزش‌گیر در این گوشی خبری نیست. 

رابط کاربری دوربین Honor 9A (آنر ۹ ای) و ثبت عکس

نرم‌افزار دوربین آنر 9A مشابه چیزی است که پیش‌از‌این در محصولات آنر و هواوی دیده‌ایم. نواری برای جابه‌جایی در حالت‌های مختلف ازجمله فیلم‌برداری (با وضوح حداکثری 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه)، عکاسی خودکار، Beauty و Aperture در آن به‌چشم می‌خورند. با لمس آیکون More، می‌توان به تعدادی حالت دیگر، ازجمله عکاسی حرفه‌ای (با امکان تغییر سطح ایزو و نوردهی و سرعت شاتر)، HDR و پانوراما دسترسی داشت. ناگفته نماند در این گوشی از حالت Night، فیلم‌برداری اسلوموشن و حالت اختصاصی پرتره خبری نیست. 

عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی گرفته‌شده با دوربین اصلی آنر 9A ازنظر جزئیات برای این بازه‌ی قیمتی مناسب ارزیابی می‌شوند؛ اما ازنظر فوکوس گاهی عملکرد ضعیف گوشی را شاهد هستیم. همچنین برای ثبت‌شدن عکس‌های با جزئیات بیشتر باید مراقب لرزش دست بود و گاهی برای ثبت عکس بدون تاری و از‌دست‌رفتن جزئیات نیازمند عکاسی دوباره از سوژه هستید. در تصاویر شرایط پرنور در زمینه‌هایی با رنگ یکسان مانند آسمان نویز قابل‌مشاهده است؛ اما پیش‌از‌این گوشی‌های اقتصادی دیگر ثبت عکس‌های پرنویزتر را تجربه کرده‌ایم.

نمونه عکس گرفته شده با دوربین اولتراواید آنر 9A و نمایش میدان دید
اولتراواید
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A و نمایش میدان دید
دوربین اصلی (واید)

برای مشاهده‌ی عکس‌ها در ابعاد واقعی، روی آن‌ها کلیک کنید.

عکاسی با گوشی Honor 9a (آنر ۹ ای)

گالری نمونه‌عکس‌های دوربین اصلی و سلفی آنر 9A در شب و روز

نمونه عکس گرفته شده با دوربین سلفی آنر 9A در نور کم
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۱۰
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز شرایط نوری نه چندان خوب
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۹
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۸
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۷
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز با زمینه‌ی رنگ ثابت (آسمان)
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در شب
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در شرایط نوری غیر ایده‌ال
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در شب و ثبت تصویر تار
نمونه عکس گرفته شده با دوربین سلفی آنر 9A در روز
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در نور کم و از جزئیات کم تاریکی‌ها
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۶
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز و فوکوس مشکل‌دار دوربین
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۵
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۲
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۳
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اصلی آنر 9A در روز ۰۴

دوربین اولتراواید هم ازنظر گستره‌ی دینامیکی و هم ازنظر جزئیات ضعیف عمل می‌کند. این دو مشکل در اکثر گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار نیز دیده می‌شود که به چنین دوربینی تجهیز شده‌اند. جزئیات زیادی در نقاط تاریک تصویر و گوشه‌ها از دست می‌رود. با تاریک‌شدن هوا مشکلات برای هر دو دوربین (به‌خصوص دوربین اولتراواید) آغاز می‌شود. استفاده‌نکردن از حالت Night باعث شده است که جزئیات زیادی را از دست بدهیم و عملا بسیاری از تصاویر گرفته‌شده در شب با این گوشی باکیفیت نیستند و ثبت عکس مناسب به تلاش زیادی نیاز دارد.

ثبت عکسی سلفی با گوشی Honor 9A (آنر 9A)

گالری نمونه‌عکس‌های دوربین اولتراواید آنر 9A

نمونه عکس گرفته شده با دوربین اولتراواید آنر 9A در روز ۰۲
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اولتراواید آنر 9A در روز
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اولتراواید آنر 9A در نور کم
نمونه عکس گرفته شده با دوربین اولتراواید آنر 9A در نور غیر ایده‌آل

در فضاهای تاریک، کنترل نویز به‌کلی از دست گوشی خارج می‌شود و رنگ‌ها طراوت خود را از دست می‌دهند. دوربین سلفی آنر 9A در روشنایی روز تصاویر خوبی ثبت می‌کند؛ ولی باید به‌مرور فاصله‌ی مناسب برای ثبت تصاویر با جزئیات را یاد بگیرید. 

کارایی و عملکرد

وقتی بحث عملکرد در گوشی اقتصادی به‌میان می‌آید، باید انتظارات خود را تا حد زیادی پایین بیاورید. گروه هواوی پردازنده‌ای برای بخش گوشی‌های اقتصادی تولید نمی‌کند؛ ازاین‌رو، یکی از پردازنده‌های پراستفاده‌ی این رده، یعنی هلیو پی ۲۲ در آنر ۹ ای را شاهد هستیم. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته‌شده و از هشت هسته‌ی Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد و واحد گرافیکی PowerVR GE8320 نیز آن را همراهی می‌کند که گزینه‌ی مناسبی برای بازی و کارهای گرافیکی محسوب نمی‌شود.

مشخصات پردازنده‌های پایین‌رده‌ هلیو پی ۲۲ و اسنپدراگون ۴۳۹

پارامترها / پردازنده

هلیو پی ۲۲

اسنپدراگون ۴۳۹

CPU

۴ هسته 

۲ گیگاهرتزی Cortex A53

۴ هسته ۱/۵ گیگاهرتزی Cortex A53

۴ هسته 

۱/۹۵ گیگاهرتزی Cortex A53

۴ هسته ۱/۴۵ گیگاهرتزی Cortex A53

GPU

PowerVR GE8320

۶۵۰ مگاهرتز

آدرنو ۵۰۵

حافظه‌ی رم

۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X

۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X

مودم

LTE Cat.7/13

دانلود ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه

آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه

X6 LTE Cat. 4/5

دانلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه

آپلود ۷۵ مگابیت‌برثانیه

بلوتوث

نسخه‌ی ۵.۰

نسخه‌ی ۵.۰

فرایند ساخت

۱۲ نانومتری

۱۲ نانومتری

پردازنده‌ی ۶۴ بیتی هلیو پی ۲۲ برای اتصال دیتا به مودم LTE Cat.7/13 با پشتیبانی از سرعت دانلود و آپلود به‌ترتیب ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌‌برثانیه متکی است. آنر 9A به بلوتوث ۵ مجهز شده است؛ ازاین‌رو، نگرانی خاصی ازنظر اتصال ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم مبتنی‌بر آن وجود ندارد. آنر 9A در یک مدل با ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌‌ی بازار شده است که از این میزان درحدود ۵۰ گیگابایت دردسترس کاربر است. باوجوداین، کاربران به‌لطف درگاه مستقل MicroSD حافظه‌ی جانبی را می‌توانند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهند. درادامه، نتایج بنچمارک Androbench برای حافظه داخلی آنر 9A را مشاهده می‌کنید. 

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

آنر 9A

۲۷۸/۲۱

۱۶۱/۷۳

۵۵/۶۸

۱۹/۹۵

هواوی Y9s

۸۱۶/۹۴

۱۹۳/۲۳

۱۴۲/۸۳

۱۵۳/۸۵

هواوی Y7p

۲۹۰٫‌۶۵

۲۰۹٫۵۹

۴۸٫۸۱

۴۴٫۹۳

ردمی نوت ۹ اس / پرو

۴۸۶٫۶۳

۱۷۵٫۳۹

۱۲۷٫۱۵

۱۱۳٫۶

آنر 9X

۸۱۴/۳۹

۱۹۵/۴

۱۵۳/۰۹

۱۵۶/۴۹

Y9 پرایم ۲۰۱۹

۲۸۱/۰۱

۱۹۹/۰۸

۴۵/۵۴

۷۶/۴۷

موتورولا وان اکشن

۴۹۹/۲۴

۱۹۰/۰۳

۱۱۱/۱۲

۱۲۹/۲۲

ردمی 8A

۲۷۹/۷۸

۱۰۷/۲۷

۵۵/۷۳

۱۵/۲۱

شاهین ۲

۲۹۶/۹۵

۱۹۰/۳۷

۸۹/۵۶

۲۰/۷

شیائومی می ای ۳

۵۰۶/۸۱

۱۹۱/۰۴

۱۲۶/۴۸

۱۰۳/۲۴

سامسونگ گلکسی M30

۲۸۰/۳۵

۱۰۱/۴۶

۶۴/۸۹

۶۱/۲

سامسونگ گلکسی M20

۳۰۹/۹۷

۱۴۳/۶

۶۷/۷۷

۴۵/۴۷

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

نتایجی که در جدول بالا مشاهده می‌کنیم، باتوجه‌به استفاده از eMMC 5.1 و بازه‌ی قیمتی گوشی تقریبا مشابه رقبا است. در انتقال فایل از روی بخش‌های حافظه به یکدیگر و از روی کامپیوتر به آن مشکل و تأخیر عجیبی مشاهده نشد. برای سنجش توان پردازشی خام آنر 9A آن را با آزمایش‌های متداول زومیت سنجیدیم. دو آزمون انتوتو و PCMark برای ارزیابی کلی و آزمون گیک‌بنچ برای سنجش کارایی CPU و درنهایت دو آزمون GFXBench و 3DMark برای بررسی توان گرافیکی گوشی اجرا می‌شوند. متأسفانه GeekBench به‌دلیل دریافت خطای ناسازگاربودن با سخت‌افزار روی این گوشی نصب نشد. 

عملکرد آنر 9A دربرابر رقبا

محصول / بنچمارک

AnTutu 8

3DMark

PCMark

Work 2.0

GeekBench 5

GFXBench

IceStorm

Unlimited

Sling Shot Extreme 

Overall / Web Browsing 

Single / Multi

Aztec Ruins Vulkan

Manhattan 3.1 

Car Chase

T-Rex

Unlimited

(Onscreen / Offscreen (FPS

آنر 9A 

(Perf. mode)

۹۸۷۵۰

۱۲۷۷۵

۸۱۷

۵۲۰۳

۵۰۰۱

Not Installed

۵/۶

۳/۱

۱۲

۷/۲

۵

۳/۴

۲۷

۲۱

آنر 9A

۹۱۶۵۱

۱۱۴۵۸

۷۷۵

۴۴۵۸

۳۷۳۸

Not Installed

۵/۵

۳/۱

۱۱

۶/۸

۴/۲

۳

۲۶

۲۰

هواوی Y7p

۱۶۵۵۴۷

۲۱۹۸۳

۹۹۰

۷۳۱۳

۷۲۸۴

۳۳۳

۱۳۴۷

۹٫۸

۵٫۶

۲۹

۱۴

۱۵

۷/۷

۵۳

۳۹

گلکسی A50

۱۷۲۷۶۳

۱۶۵۲۰

۱۳۴۹

۵۸۳۹

۵۲۶۹

--

۷/۹

۹/۷

۱۳

۱۴

۸/۳

۹/۱

۳۷

۴۱

هواوی نوا 7 آی (Perf. mode)

۳۲۰۶۹۱

۴۰۳۲۸

۲۹۴۴

۹۲۲۴

۷۸۵۰

۶۰۲

۱۹۲۷

۱۱

۱۶

۳۰

۳۴

۱۷

۲۱

۵۹

۹۰

ردمی 8A

Failed

۱۳۲۰۴

Failed

۴۶۱۱

۵۰۷۶

Not Installed

۶/۱

۳/۳

۱۴

۶/۴

۷/۱

۳/۵

۳۴

۲۲

ردمی نوت ۹ اس / پرو

۲۵۳۶۳۲

۴۱۱۹۸

۲۶۳۳

۷۸۹۹

۶۷۵۰

۵۶۹

۱۶۹۱

۱۶

۱۸

۲۷

۳۱

۱۶

۱۸

۵۹

۸۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

همان‌طورکه مشاهده می‌شود، هلیو پی ۲۲ تقریبا مشابه اسنپدراگون ۴۳۹ (استفاده‌شده در گوشی‌هایی مانند ردمی 8A) عمل می‌کند؛‌ البته در بخش گرافیکی، اسنپدراگون ۴۳۹ فقط اندکی بهتر عمل می‌کند. اعداد به‌دست‌‌آمده معرف گوشی اقتصادی و پردازنده‌ای پایین‌رده است؛ بنابراین، نباید از آنر 9A انتظار اجرای روان بازی‌ و... را داشت. برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی، استفاده از پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی پخش موسیقی و... مشکل جدی و خاصی با آنر 9A نخواهید داشت؛ اما کندی اندک در اجرای اپلیکیشن‌ها و گردش در محیط‌ کاربری به‌عنوان امضای این رده از محصولات بازار همواره با شما خواهد بود. 

وب گردی با گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - صفحه دیتابیس محصولات زومیت

همانند دیگر گوشی‌های آنر و هواوی، در بخش تنظیمات باتری می‌توانید Performance Mode را برای استفاده از حداکثر توان گوشی فعال کنید. همان‌طورکه در جدول بالا نیز مشخص است، بهبود عملکرد در برخی بنچمارک‌ها مانند PCMark به‌اندازه‌ای است که شما را به استفاده از آن ترغیب کند. ناگفته نماند این حالت مصرف باتری شما را افزایش خواهد داد.

باتری

باتری یکی از بخش‌های مهم گوشی‌های اقتصادی برای مجاب‌کردن کاربر به خرید آن است. آنر با استفاده از باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم‌پلیمری روی کاغذ در این امر موفق بوده است؛ اما در عمل چگونه است؟ چینی‌ها متأسفانه برای آنر 9A از شارژر ۱۰ واتی (۵ ولت / ۲ آمپر) استفاده کرده‌اند و در این گوشی، از پشتیبانی شارژ سریع خبری نیست. برای شارژ کامل گوشی بیش از ۱۶۰ دقیقه زمان نیاز دارید. در مقام مقایسه، بسیاری از رقبا حداقل از شارژر ۱۵ واتی و گاهی ۱۸ واتی در این رده استفاده می‌کنند. 

نما پشت گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - انجام مکالمه و قرار گیری در دست

آنر 9A از شارژ معکوس (همانند پاور بانک) نیز پشتیبانی می‌کند؛ بدین‌معنی که ازطریق کابل OTG نیز می‌توانید دستگاه‌های دیگر با حداکثر توان ۶ وات (۵ ولت/ ۱.۲ آمپر) را شارژ کنید. به‌لطف این قابلیت، با تهیه کابل یا تبدیل موردنیاز می‌توانید ساعت و دستبند هوشمند و دیگر گجت‌های خود را شارژ کنید.

ابتدا ویدئو معیار زومیت با وضوح HD را تا زمان خالی‌شدن کامل باتری پخش می‌کنیم. در این حالت، همه‌ی اتصالات بی‌سیم به‌همراه صدای اسپیکر قطع‌ و روشنایی نمایشگر نیز روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده است. آنر 9A در آزمون پخش ویدئو زومیت ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه دوام آورد که به‌خودی‌خود نتیجه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آید.

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

ویدئو

GFXBench

Manhattan 3.1

PCMark

Work 2.0

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

طول‌عمر باتری

(دقیقه)

عملکرد طولانی‌مدت

(فریم)

درصد افت عملکرد

دمای بیشینه

(درجه‌ی سلسیوس)

دقیقه:ساعت

آنر 9A

۶٫۳ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۵۹۲/۶

Perf. mode

۷۳۲/۷

Perf. mode

۰∼

Perf. mode

۴۰∼

Perf. mode

۱۳:۱۲

Perf. mode

۱۵:۲۵

۷۷۳/۲

۶۶۷/۳

۰∼

۳۷/۵∼

۱۳:۲۸

موتورولا وان هایپر

۶٫۵ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۳:۳۲

۳۸۰٫۱

۹۱۷٫۳

۰٫۹۴

۴۳

۱۰:۰۳

هواوی Y7p

۶٫۳۹ اینچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۵۸۸٫۷

Perf. mode

۱۰۰۳

Perf. mode

۴۲∼

Perf. mode

۴۸∼

Perf. mode

--

۱۹:۲۰

۷۵۷٫۱

۱۰۰۲

۴۱∼

۵۰

۱۱:۵۳

آنر 9X

۶٫۵۹ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۳۰۲.۳

Perf. mode

۷۶۹.۷

Perf. mode

۰٫۵∼

Perf. mode

۴۴

Perf. mode

--

۱۱:۳۱

۴۶۶٫۵

۶۵۲٫۵

۱۶٫۷

۴۱

۹:۱۱

هواوی Y9s

۶٫۵۹ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۲۹۵٫۱

Perf. mode

۷۳۹٫۳

Perf. mode

۰٫۹∼

Perf. mode

۴۲

Perf. mode

--

۱۰:۴۷

۴۳۵٫۷

۶۲۴٫۱

۱۷∼

۴۰

۸:۴۸

وای ۹ پرایم ۲۰۱۹

۶٫۵۹ اینچ

۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۲۴۵٫۲

Perf. mode

۷۳۸٫۶

Perf. mode

۰٫۷∼

Perf. mode

۴۲٫۸

Perf. mode

--

۱۱:۳۰

۳۰۹٫۵

۶۸۷٫۳

۸٫۵∼

۴۱

۹:۴۲

موتورولا وان اکشن

۶٫۳ اینچ

۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۳۵۰۰

۱۰:۴۴

۲۷۹٫۸

۷۷۹٫۵

۰٫۱۹∼

۳۷٫۶

۸:۱۳

می ۹ لایت

۶٫۳۹ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۳۰

۱۷:۵۳

۳۶۳٫۳

۱۲۸۲

‍‍‍‍۰∼

۳۷٫۵۰

۱۲:۰۶

شاهین ۲

۶٫۲۹ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۳۹۵۰

۱۱:۴۵

۵۰۶٫۲

۶۷۲٫۳

۰٫۲۵

۳۹

۷:۱۶

شیائومی می ای ۳

۶٫۰۱ اینچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل

۴۰۳۰

۱۵:۲۵

۳۷۸٫۶

۱۵۵۶

۵

۳۹

۱۲:۴۰

شیائومی Mi 9 SE

۵٫۹۷ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۳۰۷۰

۱۴:۰۵

۳۰۳٫۷

۱۰۳۰

۳۰

۴۲

۸:۳۶

گلکسی M30

۶٫۴ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۰

۲۳۴

۸۵۷٫۶

--

--

۱۳:۵۳

گلکسی M20

۶٫۳ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۴:۲۰

۲۳۸

۸۴۳٫۲

--

--

۱۱:۰۰

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در مرحله‌ی بعد، نوبت به آزمون GFXBench می‌رسد تا شارژدهی و عملکرد آنر 9A را حین انجام پردازش مداوم محتوای گرافیکی سنگین ارزیابی کند. برای نمایش تفاوت پروفایل‌های مصرف انرژی Performance و Balanced، آزمون گرافیکی GFXBench را در دو حالت روی این گوشی اجرا می‌کنیم. پروفایل انرژی Performance حدود ۲۱ درصد از مدت شارژدهی گوشی در کاربری‌هایی همچون اجرای بازی می‌کاهد؛ اما پایداری عملکرد به‌‌شکل چشمگیری بهبود می‌یابد.

نمایش رابط کاربری گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - تمایش آیکون‌ها و صفحه هوم

جمع‌بندی

گوشی‌های اقتصادی برای رفع نیازهای ابتدایی گزینه‌های مناسبی هستند و اگر به‌دنبال چیز دیگری در این گوشی‌های باشید، ناامیدتان خواهند کرد. وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و... برای آنر 9A مشکلی نیستند؛ اما اگر به‌دنبال بازی و عکاسی هستید، بهتر است به گزینه‌های گران‌تر فکر کنید. پردازنده‌ی استفاده‌شده در آنر 9A ازنظر عملکرد شباهت زیادی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۹ در گوشی‌هایی مانند ردمی ۸ دارد و تنها برای کارهای عادی جواب‌گوی شما خواهد بود. آنر 9A با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که جایگاه اختصاصی برای افزودن حافظه در آن تعبیه شده است که خود امتیازی برای آن محسوب می‌شود.

نمای پشت گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) - سنسور اثر انگشت و چینش دوربین ها ۰۲

ازنظر شارژدهی، با یکی از گوشی‌های مطلوب بازار در این بازه‌ی قیمتی طرف هستیم که در استفاده‌ی عادی با هربار شارژ ۱/۵ تا ۲ روز همراه شما خواهد بود. متأسفانه استفاده‌نکردن از شارژ سریع و درگاه Type C ازجمله ضعف‌های این گوشی محسوب می‌شوند. اگر آنر از نمایشگر Full HD در 9A بهره می‌برد، بدون شک برگ‌برنده‌ی بزرگی برای آن می‌بود؛ اما نمایشگر HD فعلی نیز صرف‌نظر از وایت‌بالانس نامناسبش عملکرد ناامیدکننده‌ای ندارد. فقدان سرویس‌های گوگل یکی از مشکلات گوشی‌های آنر و هواوی است که باید پیش از خرید به آن توجه کنید.

دوربین اصلی آنر 9A در طول روز عکس‌های بی‌کیفیتی ثبت نمی‌کند؛ اما برای ثبت عکس باکیفیت با فوکوس و وضعیت گستره‌ی ‌دینامیکی مناسب گاه به بیش از یک‌بار تلاش نیاز است. عکس‌های گرفته‌شده در طول روز با دوربین اولتراوید جزئیات زیادی ندارند و به اصطلاح بافت‌های سافت زیادی در آن‌ها دیده می‌شود؛ ولی این مسئله مختص آنر 9A نیست و گریبان بسیاری از رقبا را نیز گرفته است. ناگفته نماند به‌دلیل فقدان حالت Night، عکس‌های گرفته‌شده در شب با دوربین اصلی، به‌ویژه اولتراواید، ضعیف هستند. 

نکات مثبت

  • شارژدهی بسیار مناسب
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب
  • دوربین راضی‌کننده در طول روز
  • جایگاه اختصاصی برای کارت حافظه

نکات منفی

  • دردسرهای ناشی از فقدان سرویس‌های گوگل
  • پشتیبانی‌نکردن از شارژ سریع
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها در شب
  • استفاده از درگاه Micro USB
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات