هواوی نزدیک به نیمی از بازار گوشی‌‌های هوشمند چین را در اختیار گرفته است

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، تقریبا ۵۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار داخلی چین را دراختیار داشته و بیشترین سهم در تاریخ این شرکت را به‌دست آورده است.
تبلیغات

یک‌سال گذشته برای کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند هواوی بسیار چالش‌برانگیز بوده است؛ زیرا در جدیدترین گوشی‌های هوشمندی که شرکت مذکور خارج از چین عرضه می‌کند، امکان استفاده از خدمات موبایل گوگل (GMS) وجود ندارد. درحالی‌که عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هواوی کاهش یافته، عملکرد درخشان این شرکت در بازار داخلی چین به‌وضوح متضاد با فروش این محصولات در کشورهای دیگر است.

براساس گزارشی جدید از مؤسسه‌ی Counterpoint، هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۶ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار داخلی چین را دراختیار داشته و بیشترین سهم در تاریخ این شرکت را به‌دست آورده است. با افزایش ۱۴ درصدی فروش محصولات این شرکت در چین نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، هواوی توانسته رقبایی چون شیائومی، اوپو و ویوو را از سر راه بردارد.

فلورا تانگ، تحلیلگر مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint می‌گوید با توجه‌به اینکه به‌دلیل کاهش علاقه‌ی کاربران به گوشی‌های هواوی، عملکرد این شرکت در کشورهای دیگر تضعیف شده، چین تبدیل‌به مهم‌ترین بازار برای هواوی شده است. او دلیل کاهش اقبال عمومی در سطح جهان نسبت‌به گوشی‌های هواوی را نبود اپلیکیشن‌های GMS می‌داند.

نمودار سهم شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند از بازار چین

تانگ اشاره می‌کند که دلیل رشد هواوی در نمودار‌ها، سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت روی شبکه‌های توزیع آنلاین و آفلاین است. عامل دیگر افزایش فروش محصولات این غول صنعت گوشی‌های هوشمند، گسترش سبد محصولات 5G هواوی، با رونمایی مدل‌هایی همچون سری میت ۳۰ و پی ۴۰ و سری نووا ۷ است.

با تمامی موارد یادشده، عملکرد خوب هواوی برای شرکت‌هایی همچون ویوو، اوپو و شیائومی که در میزان فروش محصولاتشان کاهش شدیدی را تجربه کرده‌اند دردسرساز شده است. بازار گوشی‌های هوشمند چین، روند نزولی در پیش گرفته و نسبت‌به سال قبل ۱۷ درصد کوچک‌تر شده است. درواقع، جهت بازگشت وضعیت تقاضا برای گوشی‌های هوشمند به پیش از بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، هنوز راهی طولانی در پیش است. بااین‌حال، میزان فروش محصولات مذکور در چین نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با ۹ درصد افزایش روبه‌رو بوده که نشانه‌ای از بهبود وضعیت است.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، اپل سریع‌ترین رشد را درمیان تولیدکنندگان کلیدی داشته است. با وجود کاهش حجم بازار، کوپرتینونشین‌ها توانسته‌اند میزان فروش محصولاتشان را درقیاس‌با سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دهند. دلیل این امر، محبوبیت آیفون ۱۱، معرفی گوشی اقتصادی آیفون SE 2020 و کاهش قیمت محصولات این شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات