ماسک شارژی ال جی برای تصفیه مستقیم هوا رونمایی شد

جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی ماسک جدیدی به‌نام PuriCare Wearable Air Purifier که از فیلترهای تصفیه‌کننده‌ی هوا بهره می‌برد و با باتری کار می‌کند، معرفی کرده است.
تبلیغات

امروزه نگرانی درباره‌ی هوایی که تنفس می‌کنیم، کاملا طبیعی است؛ زیرا ویروس کرونا در همه‌جا وجود دارد و افراد زیادی نگران مبتلاشدن به آن هستند. ال‌جی اعتقاد دارد هوشمندانه‌ترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تصفیه‌کننده‌ی هوا را به‌صورت مستقیم روی صورت خود قرار دهید تا بتوانید هوا را پیش از اینکه به ریه‌هایتان برسد، تصفیه کنید. 

ال‌جی به‌تازگی دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوای قابل‌حملی را رونمایی کرده است که می‌توانید آن را همچون ماسک، روی صورت خود قرار دهید. این محصول جدید که با نام کامل LG PuriCare Wearable Air Purifier شناخته می‌شود مجهز به یک جفت فیلتر قابل‌تعویض است و از این حیث به تصفیه‌کننده‌های هوا که ال‌جی برای مصارف خانگی به بازار عرضه کرده، شباهت دارد.

ال‌جی در تصفیه‌کننده‌ی قابل‌حمل جدید خود از فن‌هایی استفاده کرده که امکان نفس کشیدن را برای شما فراهم می‌کنند، این فن‌ها با باتری فعالیت می‌کنند. ال‌جی می‌گوید PuriCare Wearable Air Purifier دارای حسگرهای ویژه‌ای است تا تشخیص دهد که شما در چه زمانی درحال دم یا بازدم هستید تا براساس نحوه‌ی نفس کشیدن شما و البته حجم هوایی که تنفس می‌کنید، سرعت فن‌ها را تنظیم کند. ال‌جی می‌گوید PuriCare Wearable Air Purifier متشکل‌از فن‌هایی با سه سرعت کارکرد و یک جفت فیلتر شبیه به فیلترهای هپا (HEPA) است. 

ال‌جی درحالی از ماسک تصفیه‌ی هوای جدید خود رونمایی کرده که فاصله‌ی چندانی تا برگزاری مراسم بزرگ IFA 2020 نداریم؛ شرکت کره‌ای به‌طور دقیق اشاره‌ای به دنیاگیری ویروس کرونا نکرده است، بااین‌حال شکی نداریم که بیماری کووید ۱۹ تأثیر به‌سزایی روی تولید این محصول توسط ال‌جی داشته. ال‌جی می‌گوید تصفیه‌کننده‌ی هوای پوشیدنی موردبحث با این هدف طراحی شده که جایگزین ماسک‌های خانگی غیرمتعارف امروزی که برخی افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند بشود. ال‌جی همچنین به کمبود ماسک‌های بهداشتی استاندارد اشاره می‌کند و می‌گوید محصول جدیدش می‌تواند مخصوص کسانی باشد که به ماسک‌های عادی دسترسی ندارند.

پیش‌تر در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) بود که ال‌جی به‌صورت اولیه ماسک جدید خود را معرفی کرد و گفت که قصد دارد ۲٬۰۰۰ واحد از این ماسک‌ها را به‌رایگان به یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی در شهر سئول اهدا کند. یکی از مدیران اجرایی ال‌جی در آن زمان گفت که آن‌ها امیدوار هستند ماسک جدید بتواند به کارکنان حوزه‌ی بهداشت در دنیاگیری طولانی‌مدت کووید ۱۹ کمک کند. درواقع ال‌جی امید دارد که به کارکنان حوزه‌ی بهداشت کمک کند ساده‌تر از قبل ماسک‌ها را برای مدت‌زمانی طولانی روی صورت خود نگه دارند.

یک مرد با ماسک ال جی LG PuriCare Wearable Air Purifier در فضای باز

نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشت این است که ال‌جی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود هیچ ادعایی درباره‌ی تأثیرات ماسک جدیدش روی کاهش سرعت پخش شدن ویروس کرونا مطرح نمی‌کند. به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا این ماسک می‌تواند همچون دم، هنگام بازدم نیز هوا را فیلتر کند یا خیر. رسانه‌ی ورج در همین راستا با ال‌جی ارتباط برقرار کرد تا جزئیات ماجرا را جویا شود اما ال‌جی فعلا تمایلی به پاسخ دادن از خود نشان نداده است. ال‌جی می‌گوید منتظر رسیدن گواهی‌های لازم و پایان آزمایش‌های دقیق است تا پس از آن‌ها، جزئیات کامل را دراختیار رسانه‌ها قرار دهد.

در نظر داشته باشید فلسفه‌ی اصلی ورای ماسک این است که فردی که خود به بیماری مبتلا شده دیگران را مبتلا نکند؛ اگر ماسک LG PuriCare Wearable Air Purifier نتواند هوا را هنگام بازدهم فیلتر کند، عملا تأثیر خاصی روی جلوگیری از ابتلای بقیه به کووید ۱۹ ندارد. ماسک روی مبتلا نشدن فردی که آن را پوشیده است نیز اثر دارد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده‌ی آمریکا در اطلاعیه‌ای که مدتی پیش منتشر کرده گفته استفاده از ماسک‌هایی را که دارای دریچه‌ی بازدم هستند توصیه نمی‌کند؛ زیرا طبق گفته‌ی این نهاد، ماسک‌های موردبحث نمی‌توانند قطرات تنفسی بیرون‌آمده از دهان فرد که باعث مبتلا شدن بقیه می‌شوند را فیلتر کنند.

از آن‌جایی که ماسک جدید ال‌جی از فن‌های موتوردار‌ استفاده می‌کند، برای کار کردن به منبع انرژی نیاز دارد. ال‌جی می‌گوید در ماسک PuriCare Wearable Air Purifier از باتری ۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است که می‌تواند در حالت مصرف انرژی کم، تا هشت ساعت به‌طور مداوم دوام بیاورد. اگر حالت کارکرد ماسک به مصرف انرژی زیاد تبدیل شود، شاهد نهایتا دو ساعت شارژدهی ازسوی آن خواهید بود. ال‌جی تاکنون به‌طور دقیق تاریخ عرضه‌ی این ماسک و قیمت آن را مشخص نکرده است، بااین‌حال گفته که قصد دارد PuriCare Wearable Air Purifier را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی در بازارهای منتخب عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات