فیت بیت Sense و Versa 3 و Inspire 2 معرفی شدند

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
فیت‌بیت دو ساعت هوشمند و یک دستبند تناسب اندام رونمایی کرده است. ساعت رده‌بالای Sense با استفاده از حسگری ویژه می‌تواند سطح استرس شما را تشخیص دهد.
تبلیغات

فیت‌بیت به‌تازگی دو ساعت هوشمند جدید رونمایی کرده است که با نام‌های سنس (Fitbit Sense) و ورسا ۳ (Fitbit Versa 3) شناخته می‌شوند. سنس با قیمت ۳۲۹ دلاری‌اش،‌ ساعت پرچم‌دار جدید فیت‌بیت است و بهترین ساعت فیت ‌بیت تا ‌امروز به‌حساب می‌آید؛ زیرا قابلیت‌های متنوع‌تری از همه‌ی محصولات دارد. ورسا ۳ مدل جدید ورسا ۲ به‌حساب می‌آید و با قیمت ۲۲۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. وب‌سایت رسمی شرکت پیش‌فروش هر دو ساعت جدید فیت‌بیت را از امروز آغاز کرده است. فیت‌بیت می‌گوید ساعت‌های هوشمند سنس و ورسا ۳ اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ (اوایل مهر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار ایالات متحده خواهند شد.

دو ساعت جدید فیت‌بیت ازلحاظ ظاهری به‌ یکدیگر شباهت دارند؛ اما مدل سنس قابلیت‌های بیشتری برای پایش سلامتی کاربر دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به حسگرهای دقیق ضربان قلب با توانایی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی (موسوم‌به AFib) اشاره کنیم. فیت‌بیت سنس می‌تواند به‌لطف اپلیکیشن داخلی الکتروکاردیوگرام یا همان EKG (نوار قلب) بیماری فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. البته گفته می‌شود اپلیکیشن EKG این ساعت فعلا مراحل تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را می‌گذارند. ساعت‌های هوشمند اخیر اپل و سامسونگ نیز توانایی ثبت نوار قلب را دارند. اپل موفق‌ شده تأییدیه‌ی رسمی سازمان غذا و دارو را برای ساعت سری ۵ بگیرد؛ اما گلکسی واچ ۳ سامسونگ فعلا مراحل تأییدیه‌ی سازمان غذا و دارو را می‌گذارند.

فیت بیت سنس / Fitbit Sense روی دست راست یک مرد

فیت‌بیت سنس

افزون‌براین، ساعت هوشمند رده‌بالای جدید فیت‌بیت قابلیت‌های دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها امکان تشخیص استرس است. فیت‌بیت می‌گوید نیاز به چنین قابلیتی در ساعت‌های هوشمند به‌شدت حس می‌شود؛ به‌ویژه در دنیای امروز که پر از عوامل استرس‌زا است.

به‌منظور تشخیص استرس، کف دست خود را جلو صفحه‌نمایش ساعت نگه می‌دارید و شروع به نفس‌کشیدن می‌کنید. در این حین، ساعت سنس ضربان قلب و دمای پوست شما را اندازه می‌گیرد. فیت‌بیت می‌گوید ساعت جدیدش به‌لطف حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA) می‌تواند دمای پوست را اندازه‌گیری کند. اگر پوست بدن شما گرم یا خنک یا سردومرطوب باشد، ساعت جدید فیت‌بیت ممکن است با گذر زمان بتواند درک کند که چرا چنین اتفاقی برای پوست رخ می‌دهد. اپلیکیشن فیت‌بیت به سطح استرس شما امتیاز می‌دهد و در این سیستم امتیازدهی، امتیاز بیشتر بهتر از امتیاز کمتر است. 

به‌غیر از حسگرهای EKG و EDA، ساعت‌های هوشمند سنس و ورسا ۳ قابلیت‌های مشترک بسیار زیادی دارند. در هر دو ساعت از GPS داخلی و صفحه‌نمایش لمسی OLED استفاده شده و این ساعت‌ها تا عمق ۵۰ متر دربرابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند. حداقل ۶ روز شارژدهی و مکانیسم شارژ مغناطیسی جدید جزو دیگر مشخصه‌های ساعت‌های جدید فیت‌بیت هستند. ساعت‌های ورسا ۳ و سنس از سیستم Fitbit Pay برای پرداخت استفاده می‌کنند و اگر گوشی هوشمند اندرویدی در نزدیکی‌تان باشد، می‌توانید ازطریق ساعت‌های جدید فیت‌بیت به پیامک‌ها و تماس‌ها پاسخ دهید. این دو ساعت از میکروفون و اسپیکر داخلی نیز بهره می‌برند.

فیت بیت ورسا 3 / Fitbit Versa 3 رنگ نارنجی ازنمای جلو

فیت‌بیت ورسا ۳

اگر به‌دنبال تهیه‌ی مدل‌ ارزان‌تر، یعنی ورسا ۳ هستید، بهتر است بدانید که این ساعت هوشمند توانسته برخی از ضعف‌های ورسا ۲ را رفع کند. فیت‌بیت مکانیسم بند ساعت‌های جدیدش را بهبود بخشیده و آن را ساده کرده است؛ بدین‌ترتیب، هرگاه دکمه‌ای را فشار دهید که در بخش پشتی ساعت جای گرفته، بند باز می‌شود.

فیت‌بیت می‌گوید ساعت‌های جدیدش از دستیارهای صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید به آن‌ها فرمان صوتی دهید. البته طبق اعلام رسمی، گوگل اسیستنت قرار نیست تا زمستان ۲۰۲۰ به ساعت‌های جدید فیت‌بیت اضافه شود. دستیارهای صوتی هوشمند در نسل قبل ساعت‌های سری ورسا کاربرد خاصی نداشتند؛ زیرا این ساعت‌ها از اسپیکر داخلی بی‌بهره بودند؛ بنابراین نمی‌شد صدای دستیارهای صوتی را پخش کرد. به‌لطف حضور اسپیکر در ورسا ۳، امکان استفاده از دستیارهای صوتی به‌شکلی بهتر فراهم می‌شود. به‌علاوه همان‌طورکه اشاره کردیم، با وجود همین اسپیکر می‌توانید تماس‌ها را نیز پاسخ دهید.

فیت بیت اینسپایر 2 / Fitbit Inspire 2 سفید از جلو

فیت‌بیت اینسپایر ۲

ورسا ۳ و سنس، تنها محصولات جدید فیت‌بیت نیستند و این شرکت دستبندی هوشمند با نام اینسپایر (Fitbit Inspire 2) نیز رونمایی کرده که ۹۹ دلار قیمت دارد. اینسپایر ۲ درمقایسه‌با دو محصول دیگر اشاره‌شده ساده‌تر است، بااین‌حال درمقایسه‌با مدل قبلی خود به طراحی بهبودیافته مجهز شده و صفحه‌نمایش لمسی دارد. فیت‌بیت می‌گوید این دستبند هوشمند تا ۱۰ روز شارژدهی می‌کند که این مدت دو برابر بیشتر از شارژدهی نسل قبل است. همچنین، به خریداران این دستبند یک سال اشتراک Fitbit Premium و به خریداران دو ساعت هوشمند ورسا ۳ و سنس ۶ ماه اشتراک Fitbit Premium ارائه داده می‌شود. 

تصویر اصلی مقاله، ساعت فیت‌بیت سنس را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات