اپیک گیمز رقابت‌های FreeFortnite را با جایزه‌های ضد اپلی برگزار می‌کند

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپیک گیمز، جدال با اپل را وارد مرحله‌ای جدید کرده است و حتی در رقابت‌های داخلی خود به‌صورت مستقیم به کوپرتینویی‌‌ها می‌تازد.
تبلیغات

اپیک گیمز، مالک بازی محبوب فورت‌نایت و اپل، اکنون درگیر دعواهای حقوقی و حتی سیاسی جدی هستند. دلیل اصلی درگیری آن‌ها نیز از سیاست‌های اپل در اپ استور سرچشمه می‌گیرد. اپیک گیمز رویکردهای تهاجمی و جدی در این درگیری‌ها دارد. آن‌ها ابتدا شکایتی حقوقی را علیه کوپرتینویی‌ها تنظیم کردند و سپس کمپین FreeFortnite# را به راه انداختند. اکنون هم رقابتی به همین نام در فورت‌نایت برگزار می‌شود که گیمرها با هدف به‌دست‌آوردن جوایز ضد اپلی در بازی شرکت می‌کنند.

درگیری اپیک گیمز و اپل از هفته‌ی گذشته اوج گرفت. مالک فورت‌نایت، ابتدا راهکاری برای پرداخت درون برنامه‌ای در خارج از چارچوب‌های اپ استور ارائه کرد که قوانین این بازار اپلیکیشن را زیر پا می‌گذاشت. اپل در واکنش به نقض قوانین، فورت‌نایت را از اپ استور حذف کرد که درنهایت منجر به چند اقدام تهاجمی از سوی اپیک شد. آن‌ها ابتدا کارزاری علیه اپل به راه انداختند و ویدیویی با طعنه به انحصارگرایی شرکت مذکور منتشر کردند. در مرحله‌ی بعدی هم شکایتی رسمی علیه کوپرتینویی‌ها به دادگاه ارسال شد.

اسکین اپل شیطانی FreeFortnite

بازیکنانی که در رقابت جدید فورت‌نایت شرکت می‌کنند، شانس برنده شدن یک ظاهر جدید (Skin) را در بازی دارند که شبیه به کاراکتر شیطانی اپل در ویدیوی خبرساز هفته‌ی گذشته‌ی فورت‌نایت است. از جوایز دیگر می‌توان به کلاه FreeFortnite و حتی سخت‌افزارهای ساخت شرکت‌هایی به‌جز اپل اشاره کرد. به‌عنوان مثال در میان جوایز سخت‌افزاری، لپ‌تاپ الین‌ور، تبلت گلکسی تب S7، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۸، پلی استیشن ۴ پرو، ایکس ‌باکس وان ایکس و نینتندو سوئیچ به چشم می‌خورند.

اپیک در جدیدترین اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که کاربران iOS امکان بازی کردن در فصل جدید فورت‌نایت را ندارند. فصل جدید از چند روز دیگر شروع می‌شود و شامل به‌روزرسانی‌های متعددی برای بازیکنان خواهد بود. شرکت به گیمرها پیشنهاد می‌کند که تا پیش از شروع فصل جدید، از iOS به پلتفرم‌های دیگر مهاجرت کنند. پلتفرم‌‌هایی همچون پلی ‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، نینتندو سوئیچ، PC، مک و اندروید هنوز در دستری گیمرها قرار دارند. آن‌ها همچنین از گیمرها می‌خواهند که با هشتگ FreeFortnite# اعتراض خود را نسبت به اقدام اپل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنند. آن‌ها همچنینی لوگویی در جهت تمسخر کمپین بازاریابی Think Different اپل منتشر کردند.

لوگو FreeFortnite

اپل در واکنش به اقدام‌های اپیک گیمز، دسترسی آن‌ها به پلتفرم توسعه‌دهنده‌ها را هم مسدود می‌کند. اپیک هفته‌ی گذشته در درخواست حقوقی خود خواسته بود که دسترسی به پلتفرم قطع نشود؛ اما اپل می‌گوید هیچ استثنائی برای زیر پا گذاشتن قوانین قائل نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات