فروش آیفون های دست‌دوم مجهز به بازی فورتنایت به قیمت ۱۰هزار دلار در ebay

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با حذف بازی فورتنایت از اپ استور، برخی از کاربران، آیفون‌های کارکرده خود را که پیش‌تر بازی فورتنایت روی آن‌ها نصب شده، در eBay به فروش گذاشته‌اند.
تبلیغات

چندی پیش اپل، بازی فورتنایت را از اپ استور حذف کرد. دلیل آن نیز اقدامی بود که اپیک گیمز برای دور زدن پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی انجام داده بود. پس از واکنش نشان دادن اپیک گیمز نیز اپل به سران اپیک گیمز گفت که حساب توسعه‌دهندگان وابسته به این شرکت در اپ استور را مسدود می‌سازد.

درحال‌حاضر تنش میان دو شرکت هر روز افزایش می‌یابد؛ اما آنچه خبرساز شده است، واکنش برخی از کاربران نسبت به اقدامات اخیر دو شرکت و حذف بازی فورتنایت از اپ استور محسوب می‌شود. به گفته سران eBay که سایتی برای فروش محصولات مختلف به‌خصوص گجت‌های کارکرده محسوب می‌شود، بسیاری از کاربران در حال فروش آیفون‌های کارکرده‌ای هستند که بازی فورتنایت روی آن‌ها نصب شده است.

یکی از کاربران اقدام به فروش آیفون ایکس در eBay به قیمت ۱۰،۰۰۰ دلار کرده است و تنها ویژگی آن نیز برخورداری از بازی فورتنایت عنوان می‌شود. در صورتی که به سایت eBay بروید و عبارت «Fortnite iPhone» را جست‌وجو کنید با صدها دستگاه گوشی آیفون کارکرده همراه‌با بازی فورتنایت روبه‌رو می‌شوید که به مبالغ هنگفتی فروخته می‌شوند. یکی از فروشنده‌ها برای تبلیغ آیفون X خود در قسمت توضیحات محصول نوشته است: «آیفون ایکس با بازی فورتنایت که از اپ استور حذف شده و ممکن است دیگر بازنگردد.»

در آگهی دیگری، یک گوشی آیفون ۸ کارکرده مجهز به فورتنایت با مبلغ ۳،۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شده است. بااین‌حال، کمتر کسی به خرید چنین محصولاتی فکر می‌کند؛ زیرا بسیاری معتقد هستند که بازی فورتنایت دوباره به اپ استور بازمی‌گردد. درحال‌حاضر می‌توان با مبالغی که ذکرشده بازی فورتنایت را روی کنسول‌های فعلی پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان تجربه کرده و لذت برد یا کامپیوتر گیمینگ خریداری کرد.

پس از اینکه بازی فورتنایت از اپ استور حذف شد، مقامات اپل در پاسخ به رسانه‌ها مبنی بر بازگشت مجدد بازی به اپ استور گفتند:

ما علاقه‌مند هستیم که اپیک گیمز همچنان یکی از شرکت‌هایی باشد که در برنامه توسعه اپل حضور دارد و بازی آن‌ها نیز به اپ استور اضافه شود؛ اما چنین اتفاقی تنها زمانی رخ می‌دهد که اپیک گیمز آپدیتی برای بازی فورتنایت عرضه کرده و خرید درون‌برنامه‌ای را مطابق قوانین اپ استور اجرا کند.

انتظار می‌رود در آینده، بازی فورتنایت در یکی از سه حالت پیش‌بینی‌شده به اپ استور بازگردد. در حالت اول، اپیک گیمز با اپل به توافق می‌رسد تا آپدیت مدنظر را برای بازی فورتنایت عرضه کرده و کارمزد ۳۰ درصدی کوپرتینویی‌ها را پرداخت کند. در حالت دوم، دادگاه به نفع اپیک گیمز رای می‌دهد و اپل باید با شرایط اپیک گیمز کنار بیاید. در حالت سوم نیز دادگاه به نفع اپل رای خواهد داد و اپیک گیمز مجبور به پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی می‌شود.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که اتفاقات پیش‌آمده به چه شکلی ادامه خواهد یافت. جالب است بدانید برخی از کاربران ایرانی نیز در وب‌سایت‌های مشابه با eBay در ایران اقدام به فروش گوشی‌های آیفون با بازی فورتنایت کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات