سهم گوگل کروم از بازار مرورگرهای وب به ۷۱ درصد رسید

یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی‌های مؤسسه‌ی نت‌مارکت‌شر نشان می‌دهد گوگل کروم همچنان در حال یکه‌تازی در بازار مرورگرهای وب است و توانسته سهم خود را در بازار به ۷۱ درصد ارتقا دهد
تبلیغات

مؤسسه‌ی نت‌مارکت‌شر که روی بازار موبایل، مرورگرهای وب، سیستم‌‌عامل‌ها و موتورهای جست‌وجو به‌دقت نظارت می‌کند، به‌تازگی جدیدترین گزارش خود را منتشر کرده که به ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) اختصاص دارد. بررسی‌های نت‌مارکت‌شر نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ امروزه ۵۹٫۵۹ درصد از سهم بازار سیستم‌‌عامل‌ها را دراختیار دارد که درمقایسه‌با سهم ۵۸٫۹۳ درصدی‌ ماه گذشته‌ی میلادی افزایش پیدا کرده است. هرچه زمان می‌گذرد، سهم ویندوز ۷ از بازار کاهش می‌یابد و ظاهرا سهم این سیستم‌عامل در ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ از ۲۳٫۳۵ به ۲۳٫۱۱ درصد افت کرده است. به‌طورکلی، سیستم‌عامل ویندوز توانسته در بازه‌ی زمانی آغاز تا پایان ژوئیه، سهم خود از بازار را اندکی افزایش دهد و از ۸۶٫۶۹ به ۸۷٫۵۹ درصد برساند.

سهم سیستم های عامل ویندوز و مک و لینوکس از بازار - جولای 2020

نمودار بالا سهم بازار سیستم‌های عامل مختلف را به‌تفکیک نسخه نشان می‌دهد.

سهم macOS اپل از بازار در ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است. نت‌مارکت‌شر می‌گوید بررسی‌هایش نشان می‌دهند سهم macOS از ۹٫۲۲ به ۷٫۰۸ درصد رسیده است؛ درحالی‌که لینوکس در ژوئیه نیز توانسته بود روند صعودی خود را ادامه دهد و سهمش را از ۳٫۶۱ به ۴٫۷۳ درصد افزایش دهد. اگر روند صعودی لینوکس ادامه داشته باشد، عبورکردن لینوکس از macOS در ماه‌های آتی اتفاقی دورازانتظار نیست. طبق بررسی نت‌مارکت‌شر، Chrome OS در ژوئیه‌ی ۰٫۴۲ درصد از سهم بازار را دراختیار داشته که درمقایسه‌با ماه گذشته ۰٫۰۱ درصد افزایش پیدا کرده است. 

درصد سهم سیستم عامل از بازار در جولای 2020 از نگاه نت مارکت شر

نمودار بالا سهم بازار سیستم‌های عامل مختلف را به‌طور کلی نشان می‌دهد.

نت‌مارکت‌شر سهم مرورگرهای وب مختلف را از بازار مشخص کرده است که ظاهرا کروم توانسته مرز ۷۰ درصد سهم بازار را هم رد کند تا امروزه ۷۱ درصد از سهم را دراختیار داشته باشد. گوگل کروم مدت‌ها است لقب محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا را ازآنِ خود کرده و همچنان با قدرت به‌سمت جلو پیش می‌رود.

مایکروسافت اجِ مبتنی‌بر کرومیوم که مرورگری نوپا محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر پیشرفت درخورتوجهی تجربه کرده و کاربران زیادی را سمت خود کشانده است. نت‌مارکت‌شر می‌گوید سهم اج از ۸٫۰۷ به ۸٫۴۶ درصد رسیده است. در نظر داشته باشید مایکروسافت با به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، مرورگر اج را به‌صورت اجباری روی تمامی رایانه‌ها نصب کرده است. با درنظرگرفتن این حقیقت، رشد اندک سهم اج ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما این اتفاق چیزی از ارزش‌های اج نمی‌کاهد. گفتنی است سهم فایرفاکس از بازار مرورگرها در ژوئیه افت کرده و از ۷٫۵۸ به ۷٫۲۷ درصد رسیده و در اتفاقی عجیب، سهم اینترنت اکسپلورر از ۴٫۵۳ به ۵٫۹۹ درصد افزایش یافته است. 

سهم مرورگرهای وب کروم و فایرفاکس و اج از بازار در جولای 2020

نمودار بالا سهم بازار مرورگرهای وب را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات