عکس‌های جدید ماکت آیفون 12 از شباهت آن با آیفون 4 خبر می‌دهند

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
عکس‌هایی از قاب و ماکت گوشی‌های سری آیفون 12 اپل در اینترنت منتشر شده است که از شباهت طراحی ظاهری این خانواده با گوشی قدیمی آیفون 4 خبر می‌دهد.
تبلیغات

در ماه‌های آینده، اپل اعضای جدید خانواده‌ی آیفون 12 را رونمایی خواهد کرد؛ اما پیش از رونمایی رسمی پرچم‌دار آینده‌ی اپل، در روز‌های اخیر تصاویر جدیدی از ماکت و قاب سری جدید گوشی آیفون در اینترنت منتشر شده است که با مشاهده‌ی آن‌ها، می‌توان اطلاعاتی درباره‌ی ظاهر احتمالی پرچم‌دار آینده اپل به‌دست آورد. در این تصاویر که در یکی از انجمن‌های طرفداران آیفون به‌نام HaAppelistim منتشر شده‌اند، می‌توان نگاه نزدیک‌تری به شکل و اندازه‌ی گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو انداخت. عکس‌های منتشرشده گوشی‌های آیفون را درون قاب‌هایی نشان می‌دهند که برای آن‌ها آماده شده است.

خانواده ایفون 12 با کاور های سبز مشکی بی رنگ
خانواده ایفون 12 در یک صف در قاب

ویژگی دیگری که در عکس‌های منتشرشده توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، طراحی لبه‌ی صاف گوشی آیفون ۱۲ است که ما را به‌یاد طراحی گوشی قدیمی آیفون 4 می‌اندازد.

تصویر لبه ایفون 12

انتظار می‌رود خانواده ی آیفون Apple که احتمالا همگی به نسل جدید ارتباطات 5G مجهز هستند، در قالب چهار مدل معرفی شوند: دو گوشی با امکانات بسیار زیاد به‌عنوان پرچم‌دار و دو مدل دیگر با امکانات کمتر از پرچم‌داران، اما با قیمت ارزان‌تر. از نظر ابعاد نمایشگر، کوچک‌ترین مدل نمایشگری ۵/۴ اینچی و دو محصول دیگر نمایشگری ۶/۱ اینچی و بزرگ‌ترین مدل نمایشگری ۶/۷ اینچی خواهد داشت. مدل ۵/۴ اینچی که «آیفون ۱۲» نامیده خواهد شد، به‌همراه یکی از گوشی‌های ۶/۱ اینچی با نام «آیفون ۱۲ مکس»، به‌عنوان گوشی‌های ارزان‌تر به بازار می‌آیند. مدل ۶/۱ اینچی دیگر به‌نام «آیفون ۱۲ پرو» و گوشی ۶/۷ اینچی به‌‌نام «آیفون ۱۲ پرو مکس» پرچم‌داران آینده‌ی کوپرتینویی‌ها خواهند بود.

طبق روال هرسال، قبل از رونمایی رسمی گوشی آیفون، تصاویری از ماکت‌های آن‌ها در دنیای مجازی منتشر می‌شوند. این ماکت‌ها برای ساخت قاب و دیگر لوازم جانبی گوشی در دست شرکت‌های سازنده لوازم جانبی قرار می‌گیرند تا قبل از معرفی رسمی گوشی‌های آیفون، لوازم جانبی مخصوص آن‌ها را بسازند. باتوجه‌به تصاویر منتشرشده، می‌توان حدس زد قاب‌هایی که در عکس‌ها مشاهده می‌شوند، ساخت شرکت تولید لوازم جانبی Skech هستند. درواقع با جست‌وجوی ساده در سایت آمازون، می‌توان چند شرکت تولید قاب گوشی پیدا کرد که در حال فروش قاب‌های مخصوص آیفون ۱۲ هستند؛ درحالی‌که گوشی‌های جدید هنوز رسما معرفی نشده‌اند.

البته در عکس‌های منتشرشده از این دست، برخی جزئیات مهم طراحی را نمی‌توان مشاهده کرد. برای مثال در این تصاویر، از بریدگی صفحه‌نمایش خبری نیست. این امر بدین‌دلیل است که ماکت‌ها، تنها برای ساخت قاب استفاده شده‌اند و همان‌گونه که مشخص است مدل و اندازه‌ی بریدگی نمایشگر تأثیری روی طراحی قاب گوشی‌ها نمی‌گذارد.

طراحی و تکنولوژی دوربین گوشی‌ها مهم‌ترین تفاوت بین مدل‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ خواهد بود

طراحی دوربین پشتی گوشی هم ویژگی دیگری است که جزئیات مهم آن را نمی‌توان باتوجه‌به تصاویر حدس زد. علاوه‌بر اندازه‌ی نمایشگر، خصوصیت دیگری که مدل‌های خانواده گوشی آیفون ۱۲ را متفاوت می‌سازد طراحی و تکنولوژی دوربین آنهاست. درواقع، این اصلی‌ترین تفاوت مدل‌های خانواده امسال اپل خواهد بود. احتمالا گوشی‌های ارزان‌تر از سیستم دوربین‌ دوگانه بهره ببرند؛ درحالی‌که انتظار می‌رود در ساخت مدل‌های سری پرچم‌دار آیفون ۱۲ پرو از طراحی سیستم دوربین سه‌گانه به‌همراه حسگر LIDAR استفاده شود. متأسفانه به‌دلیل مستقل‌بودن طراحی دوربین این گوشی از شکل قاب با مشاهده تصاویر نمی‌توان درباره‌ی جزئیات دوربین اظهارنظر کرد.

در تصاویر زیر، می‌توان تفاوت‌های ذکرشده را مشاهده کرد.

ایفون 12 در قاب
ماکت ایفون 12 با رنگ سفید مشکی
طراحی لبه صاف ایفون 12 در قاب
تصویر لبه پایین ماکت ایفون 12 در کاور
تصویر پشت و دوربین ایفون 12 در قاب
لبه چپ ماکت ایفون 12 در قاب
ایفون 12 مشکی روی میز چوبی
ایفون 12 مشکی و سفید با کاور روی میز چوبی

‌دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی بازگشت اپل به طراحی صفحه‌نمایش لبه‌ی صاف چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات