مایکروسافت کنترل لمسی را در مانیتورهای غیرلمسی فعال می‌کند

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پتنت جدیدی ثبت کرده است که در آن می‌توان با استفاده از تاچ‌پد، اطلاعات لمسی را به نمایشگر منتقل کرد.
تبلیغات

در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، ورود اطلاعات با لمس صفحه انجام می‌شود و بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید به این فناوری مجهز شده‌اند. بااین‌حال، امکان ورود اطلاعات و کنترل سیستم‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های قدیمی با قلم یا لمس صفحه وجود ندارد. به این منظور، مایکروسافت پتنت جدیدی ثبت کرده است و برای لپ‌تاپ‌های فاقد صفحه‌ی تاچ، کنترل تاچ (لمسی) عرضه می‌کند. پتنت یادشده با استفاده از دستگاه خارجی لمسی کامپیوتر یا تاچ‌پد می‌تواند بخشی از صفحه را مانند نمایشگرهای تاچ کنترل کند.

عرضه‌ی کنترل تاچ برای اپلیکیشن Your Phone اتفاق مهمی به‌شمار می‌رود. مایکروسافت، اپلیکیشن یادشده را برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های اندروید در کامپیوتر طراحی کرده است. به گفته‌ی شرکت ردموندی، برخی از اپلیکیشن‌های Your Phone برای صفحه‌نمایش‌های تاچ طراحی شده‌اند و با کیبورد و موس کامپیوتر کار نمی‌کنند.

مایکروسافت در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) سال جاری برای ثبت فناوری جدید با عنوان «استفاده از دستگاه ورودی به‌عنوان جایگزینی برای صفحه‌نمایش‌ تاچ» درخواست داد که روز ششم اوت (۱۶ مرداد) تأیید شد. پتنت ثبت‌شده، راهکاری ساده‌ برای انجام کارهای صفحه‌ لمسی به‌شمار می‌رود و از ترک‌پدهای کامپیوتر، اطلاعات حاصل از لمس را به اپلیکیشن‌های کامپیوتر انتقال می‌دهند و در نقش صفحه‌ تاچ عمل می‌کنند.

درواقع از ترک‌پد کامپیوتر می‌توان صفحه‌ی تاچ روی نمایشگر کامپیوتر ایجاد کرد و نیازی به حرکت موس نیست. ازآنجایی‌که تاچ‌پد لپ ‌تاپ از صفحه‌نمایش آن کوچکتر است، امکان جابه‌جایی باکس ایجادشده وجود دارد و کاربر می‌تواند آن را با لمس دو انگشت به ناحیه‌ی موردنظر انتقال دهد.  

برای درک بهتر عملکرد کنترل تاچ، به عکس زیر توجه کنید. در این عکس باکس سفیدی را مشاهده می‌کنید که توسط لمس دو انگشت کاربر روی تاچ‌پد ایجاد شده است. این باکس می‌تواند با لمس تاچ‌پد کامپیوتر توسط کاربر به هر ناحیه حرکت داده شود تا کارهای یک صفحه‌ی تاچ مانند ثبت امضای کاربر را انجام دهد.

کنترل تاچ مایکروسافت / touch control

شاید پتنت جدید برای انجام تمامی کارها به‌صورت لمسی روی نمایشگر راهگشا نباشد؛ اما می‌تواند برای اجرا و استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی در کامپیوتر کاربردی باشد که صفحه‌ی کوچکتری از نمایشگر را اشغال می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات