آپدیت جدید ویندوز 10 انتخاب GPU مخصوص هر برنامه را فراهم می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ی اخیر، مایکروسافت پیش‌نمایشی از نسخه‌ی بیلد ۲۰۱۹۰ ویندوز ۱۰ را منتشر کرده است. در این به‌روزرسانی، کاربر گزینه‌های بیشتری برای کنترل GPU در دست دارد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، گروه ویندوز ۱۰ مایکروسافت پیش‌نمایشی از نسخه‌ی بیلد ۲۰۱۹۰ ویندوز ۱۰ دراختیار اعضای بخش توسعه‌ی داخلی ویندوز قرار داده است. به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ یک تغییر کاربردی دارد و آن این است گزینه‌های کنترل بیشتری در بخش تنظیمات پردازنده گرافیک GPU دراختیار کاربر قرار داده است. این تغییرات به‌ویژه برای کاربرانی کاربردی خواهد بود که سیستم آن‌ها بیش از یک کارت گرافیک داشته باشد.

در اولین تغییر، ردموندی‌ها به کاربران اجازه داده‌اند تا مشخص کنند کدام‌یک از واحد‌های پردازش گرافیک شما ازنظر مصرف انرژی صرفه‌جویی بیشتری می‌کند و کدام GPU از نوع مجزا است. هنگام شروع هر برنامه ویندوز ۱۰ تصمیم خواهد گرفت برای اجرای هر برنامه کدام کارت گرافیک مناسب‌تر است؛ بنابراین، اگر کاربر قصد بازی‌کردن داشته باشد، برای اجرای بازی، ویندوز ۱۰ به‌دلیل قدرت تفسیر و پردازش بیشتر تصاویر، کارت گرافیک مجزا (Discrete) را انتخاب خواهد کرد. هنگام اجرای نرم‌افزار سبک‌تر مانند برنامه‌های حوزه‌ی کارهای استانداردی مانند شنیدن موسیقی و وب‌گردی و تماشای ویدئو، ویندوز ۱۰ به‌صورت خودکار پردازنده‌‌‌ای را انتخاب می‌کند که در انرژی صرفه‌جویی بیشتری کند.

تغییر دیگری که در این به‌روزرسانی تدارک دیده شده است، این امکان را به دارندگان آپدیت جدید ویندوز ۱۰ می‌دهد که بتوانند به‌صورت تکی GPU مناسب برای اجرای هر برنامه‌ را مشخص کنند. فرد می‌تواند این کار را به‌راحتی در بخش تنظیمات و درادامه با پایین‌کشیدن پنجره‌ی تنظیمات گرافیک انجام بدهد و برای هریک از برنامه‌ها کارت گرافیک دلخواه را مشخص کند.

انتخاب GPU دراپدیت جدید ویندوز ۱۰

امکان انتخاب GPU قدرتمندتر برای کاربردهای مهم‌تر در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰

انتخاب GPU هر برنامه در اپدیت جدید ویندوز 10

امکان انتخاب GPU مناسب برای اجرای هرکدام از برنامه‌ها در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰

اگر شما کاربران زومیت از مشتاقان به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ هستید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به ویژگی‌های ذکرشده دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به این پست وبلاگ در سایت رسمی ویندوز در مایکروسافت مراجعه و در صفحه‌ی توسعه‌دهندگان داخلی ویندوز ثبت‌نام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات