هسل بلاد 907X سرانجام به بازار عرضه شد

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
907X کوچک‌ترین دوربین مدیوم‌فرمت ساخته‌شده توسط هسلبلاد به‌حساب می‌آید که سال گذشته رونمایی شد. هسلبلاد سرانجام این بدنه را به‌همراه لوازم جانبی‌اش برای عرضه به بازار آماده کرده است.
تبلیغات

هسلبلاد بیش از یک سال پیش در ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد و تیر ۱۳۹۸) از دوربین جدیدی تحت عنوان 907X 50C پرده‌برداری کرد، اما هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی آن به بازار نبودیم. حال پس از مدت‌ها، هسلبلاد می‌گوید برای عرضه‌ی 907X 50C به بازار آماده شده است. 

907X 50C دوربینی نسبتا کامپکت است که در دسته‌ی دوربین‌های مدیوم‌فرمت جای می‌گیرد و پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C V System را با کوچک‌ترین بدنه‌ی مدیوم‌فرمتی که هسلبلاد تاکنون موفق‌به ساخت آن شده است، ترکیب می‌کند. از زمانی‌که دوربین 907X 50C در سال گذشته‌ی میلادی رونمایی شد، تنها راه برای تهیه کردنش این بود که سراغ خرید مدل ویژ‌ه‌ی مشکی‌رنگ با قیمت ۷٬۲۰۰ دلار بروید. طبق اعلام رسمی هسلبلاد، از این پس امکان تهیه‌ی مدل معمولی با قیمت بیش از ۱٬۰۰۰ دلار کمتر فراهم می‌شود. 

نمای سه رخ جلو هسلبلاد Hasselblad 907X هسل بلاد

دوربین مدیوم‌فرمت 907X 50C از پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C و بدنه‌ی نسبتا کوچک 907X ساخته شده است؛ اگر به ‌نام محصول جدید هم دقت کنید، می‌توانید به ترکیب نام‌های CFV II 50C و 907X پی ببرید. بدنه‌ی 907X از لنزهای مانت X System پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی دیجیتالی CFV II 50C با بیشتر دوربین‌های سری V System از سال ۱۹۵۷ به بعد سازگاری دارد. 907X در دسته‌ی بدنه‌های کامپکت جای می‌گیرد که می‌توان همچون دوربین‌های بدون آینه‌ی مدیوم‌فرمت X1D و X1D II، از لنزهای XCD در آن استفاده کرد.

پنل پشتی دیجیتالی دوربین هسلبلاد Hasselblad 907X هسل بلاد

درصورت تمایل می‌توانید به محصول جدید هسلبلاد یک گریپ کنترلی و منظره‌یاب اپتیکی (Optical Viewfinder) اضافه کنید. هردوی این‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه خریداری کرد. گریپ کنترلی و منظره‌یاب اپتیکی روی هم تقریبا ۱٬۲۰۰ دلار هزینه روی دست شما می‌گذارند، بااین‌حال می‌توانند کار با دوربین جدید هسلبلاد را لذت‌بخش‌تر کنند.

از روز گذشته امکان تهیه‌ی 907X و تمامی لوازم جانبی‌اش فراهم شده است. مدل عادی 907X 50C را می‌توانید با قیمت ۶٬۴۰۰ دلار تهیه کنید. گریپ کنترلی 907X برچسب قیمت ۷۳۰ دلار را یدک می‌کشد و منظره‌یاب اپتیکی 907X با قیمت ۵۰۰ دلار قابل‌تهیه است. هسلبلاد می‌گوید عرضه‌ی 907X 50C در پایان ماه اوت ۲۰۲۰ (اوایل شهریور ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی دوربین می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی هسلبلاد شوید. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات