سرویس مدیریت رمز عبور دراپ ‌باکس از امروز برای کاربران پولی در دسترس قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
دراپ‌باکس بالاخره سرویس مدیریت رمز عبور خود را به‌‌صورت رسمی برای کاربران عرضه کرد. البته این سرویس فعلا تنها دراختیار کاربران پولی قرار می‌گیرد.
تبلیغات

دراپ‌اکس اعلام کرد که سرویس‌های مدیریت رمز عبور، مخزن امن فایل‌ها و خدمات تهیه‌ی پشتیبانی از کامپیوتر دراختیار کاربران قرار گرفته‌اند. البته کاربران عادی امکان استفاده از سرویس‌های جدید را نخواهند داشت. این سرویس‌ها تنها برای کاربران سرویس پولی دردسترس قرار می‌گیرد. دراپ باکس حدود یک ماه پیش، خدمات مذکور را به‌صورت آزمایشی عرضه کرده بود.

سرویس مدیریت رمز عبور که به‌نام Dropbox Passwords عرضه می‌شود، امکان ذخیره‌ی تمامی اطلاعات ورود به حساب‌های کاربری متعدد یک کاربر را دارد. با استفاده از این سرویس، برای ورود به هر حساب کاربری عملیات پر کردن خودکار فرم هم انجام می‌شود. قابلیت جدید دراپ‌باکس در ویندوز، مک، اندروید و iOS دردسترس کاربر قرار دارد و رمزهای عبور، بین دستگاه‌های متعدد کاربر هماهنگ می‌شوند. کاربران Dropbox Plus و Dropbox Professional امکان استفاده از سیستم مدیریت رمز عبور را پیدا می‌کنند.

Dropbox Passwords

قابلیت جدید دیگر دراپ‌باکس به‌نام Dropbox Vault عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند اطلاعات حساس مانند اسناد هویتی یا پزشکی خود را در بخش مخصوص دراپ‌باکس ذخیره کنند که با یک رمز عبور به‌‌صورت پین، محافظت می‌شود. می‌توان تنها همین پوشه را با افراد خاص به اشتراک گذاشت تا در مواقع نیاز به اطلاعات مهم کاربر دسترسی داشته باشند. سرویس Vault تنها برای کاربران Dropbox Plus دردسترس قرار دارد.

لینک اختصاصی دراپ باکس

سرویس پشتیبان‌گیری خودکار از کامپیوتر به‌نام Computer Backup، قابلیت مهم دیگر دراپ‌باکس محسوب می‌شود که دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. با فعال‌سازی این قابلیت می‌توان تهیه‌ی پشتیبان خودکار از برخی فایل‌ها و فولدرها را در مک و ویندوز به دراپ‌باکس محول کرد. سرویس پشتیبانی‌گیری خودکار برای همه‌ی ‌کاربران سرویس‌های رایگان و پولی دراپ‌باکس دردسترس قرار دارد.

آمارگیری لینک دراپ باکس

کاربران سرویس Dropboc Professional قابلیت‌های بیشتری نسبت به کاربران دیگر دریافت می‌کنند. این سرویس‌ها مخصوص سازمان‌ها هستند و به مدیران امکان می‌دهد تا فایل‌های به اشتراک‌گذاشته را با لوگو و نام و پس‌زمینه‌ی مخصوص شرکت، سفارشی‌سازی کنند. امکان ردگیری نظرها و بازخوردها نسبت به لینک اشتراکی دراپ‌باکس هم برای کاربران سازمانی وجود دارد. اطلاعاتی همچون شخص مشاهده‌کننده‌ی لینک، زمان مشاهده و دانلود شدن فایل، قابل استخراج هستند. دراپ‌باکس می‌گوید این قابلیت‌ها به‌زودی برای کاربران Dropbox Business هم ارائه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات